81'İNCİ KOĞUŞ//Yazan:OĞUZ BATIN
                
KARAKTERLER
İNCİ:Suriyeliler tarafından tecavüz edildikten sonra intihar eden kızın annesi.Kaçan Suriyelileri bulmuş ve hepsini öldürdükten sonra 81'inci Koğuşda.Besteci ve şarkıcı.Zarif ve güzel
ALGÜN:Boşanmak istediği kocasının tecavüzünde kocasının cinsel organını kesmekten 81'inci koğuşda.Ressam.Doğulu.
ŞİRİN:Köşe yazarı.Yazdığı yazılar yüzünden 81'inci koğuşda.Karadenizli.
ZÜMRA:Aldatma sebebi ile kızını öldüren gencin;ailesini kurşuna dizip öldüren Zümra;roman.
KADIN 1:Şişman,esmer.
KADIN 2:Trans kadın.
KADIN 3:İhiyar kadın.
GARDİYAN:Fransız asıllı Türk.Yarım yamalak Türkçe'si var.Son derece kibar ve bir o kadar güzel.

Dekor,hapishane koğuş dekorudur.Üçlü iki katlı ranzalar vardır.Sağ tarafta demir parmaklıklı kapı.Hemen ortada masa.Masanın yanında org aleti.

İnci,kadınlar için yaptığı bestesini söylemektedir.Algün,kocasının kendisine saldırışının resmini çizmektedir.Şirin ise 81'inci Koğuş adı altında daktilosuyla yazı yazmaktadır.Kadın 1 masada ayakta uyumakta,Kadın 2 oje ile tırnaklarınla oynamakta,kadın 3 ise örgü örmektedir.Şarkı biter.Hepsi alkışlar.

ALGÜN:Ağzına salıh.Coh güzel şarkı olmiş.Esattan da güzel.
ŞİRİN:Eluna koluna sağluk uşağum.
ZÜMRA:Çok güzel olmuş abe.Arika gacıdan arika şarkı.
İNCİ:Sağ olun canlarım bu şarkı hepimizin.Çünkü hepimizi anlatıyor.
ALGÜN:He valla hepimizi anlatiyi bu yaptığımız eserler.Ben kadının vaziyetini resmederhen sen yaziyin.Şirin de köşesinde yaziyi.Kadarlarımız bır.
ŞİRİN:Uşağum senun yüreğunu dağlayan bu kadar noldu?Anlatmak istersen dinleriz.
İNCİ(Uzun düşünceye daldıktan sonra kederli şekilde anlatmaya başlar.)Canım kuzum henüz on beş on altı yaşındaydı.Üniversite sınavlarına hazırlanıyordu.Etimizden tırnağımızdan arttırdıklarımızla dershaneye yolladık yavrumuzu.Okusun okusun da güzel yerlere gelsin diye.Bu dünyada cefa çekmesin diye.Biyoloji ve kimya derslerine karşı bayağı ilgiliydi yavrum,başarılıydı.Yeni yıla eğlenerek mutlu bir lekilde girdik.Ocak aylarının sonuydu.Kar yağmayan bu İzmir'e o gün kar yağmıştı.Bundan üç yıl evvel işte.Çocuğumu bekledim bekledim gelmiyor.Babasının gelmesine de az kalmıştı.Dershanede de bir de sevdiği çocuk vardı.Onla mı vakit geçiriyor diye düşündüm.Gözüm penceredeydi.Telaşlandım.Babası gelince ne dicektim?Birkaç saat geçtikten sonra kocam işren geldi ama hala kızım yoktu.Kızın nerde olduğunu sordu ve bende dershaneden hala gelmediğini söyledim.Sen bilirsin dedi,erkek arkadaş olayı falan mı dedi.Tedirginliğimin ve telaşıma karışan üzgünlüğümü anladı.Bu,erkek arkadaş olayı değildi.Saat tam gece on iki oldu.Tam karakolda soluğu alacakken bizim komşu Hacer kapıyı çaldı.İyice telaşlanmıştım,kocam da belli etmese de o da ürpermişti.Noldu Hacer dedim.Senin kızı beş on erkek çığlık çığlığa arabaya bindirip götürdüler.Kimdi nereye götürdüler dedim.Sonra görenler olmuş arka mahalleye götürdüler dedi.Arap pisliklerinin,Suriyelilerin-kaldığı mahalleye dedi.Beynimden kaynar sular boşaldı.O hışımla kocamdan önce davranıp silahı aldığım gibi koştum o mahalleye.Kocam yetişemedi nasıl bir hızsa artık.Buldum piçlerin kızımı götürdüğü evi.Gerçekten de on kişiydiler.Kızım da ordaydı.Çıplak ve baygındı kızım.Bu arap puştlarının genlerin de vardır kaypaklık ve korkaklık.Kimisi çakısına sarıldı kimisi bıçağına.
ALGÜN:Eee sonra?Şarjürü boşalttın gurban.
İNCİ:Aynen öyle,boşalttım şarjörü.Onunun cesetini yere serdim.
ŞİRİN:Bunlaru da yazacağum uşağum ketıldan haberler diye sosyal medya hesabımda yayınlatacaum.
ALGÜN:Benim kadarımda aynı gardaş.Boşanmak istedhim kocanın tehditi ve şiddeti.Bir gün tecavüze yeltendi hasba işte o gün kestim organını.
KADIN 2:Nedir biz kadınların çektiği?
İNCİ:Sanki bir şey var kadınlıkta,keşke kadın olmasaydın kardeş.Bak şu uyuklayan elinde örgüsü olan ihtiyar teyzemde kim bilir neler çekmiştir erkeklerden?
ZÜMRA:Breh bi daha mı dünyaya gelcez.Hadi beya oynayalım.
ŞİRİN:Sanki benim kızım,sevgilisi tarafından kıskançlık yüzünden öldürüldü.Uşağun neşesuna bak.
İNCİ:Doğru söylüyor be bir daha mı gelcez Dünya'ya kalkın oynayalım.
Gardiyan:Puis-je participer?Yani katılabilir miyim?
ALGÜN:Gel kibar gardiyan gel.Fransız kibar karı.
KADIN 1:Buranın da havası değişti biz havalandırmaya çıkıyoruz.Ne bok yerseniz yiyin burda.Gel güzelim gel teyzem bırak beşi naparsa yapsın burda.
GARDİYAN:Dix minutes.Süreniz on dakika.
KADIN 3:Tamam kibar gardiyan kızım.

(Üçü çıkar ve müziği gardiyan açar.Roman havasıdır.Dördü birden oynar,müziğin sonuna doğru el işaretlerinle hoşçakalın yaparak sahneden çıkarlar.Müzik bittiğinde bir tek gardiyan kalır.)
GARDİYAN/SUNUCU:Bizi izlediğiniz için teşekkür ederiz.Umarım skecimiz hoşunuza gitmiştir.Eveeeet.Şimdi müsadenizle oyuncu arkadaşlarımı sahneye davet etmek istiyorum.Önce canlandırdığı karakter ile sonra kendi isminle hitap edeceğim.Ve ardından siz değerli seyircilere skecimiz veda edecek.

(Tek tek çağırır.İsim çağırdıktan sonra bir hareketli müzik eşliğinde dans ile perde kapanır.)

sahnelemek için [email protected]


( 81 İnci Koğuş-sahnelenmemiş Skeç başlıklı yazı Oğuz batın tarafından 20.10.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.