3. Nesil Askersiz Ordu

Tarih de her zaman Sayısal üstünlük,kurulan ordularla siyasal güçülülüğü sağlamıştır..Hazineleri güçlü kaldıgı sürece ...Zafer ve ganimet sayısı düştükçe asker sayısının fazlalaıgı bizzat sonu hazırlamıştır

Yeri gelmiş Stratejik üstünlük,sayısal üstünlüğün olsa da yenilmez gibi gözüken ordu ve devletlerin sonu nu sağlamıştır..

M:Ö 4000 li yıllar da hüküm süren şehir devletlerde zenginlik ve bilginin merkezi sümerler,zenginlik ve bilgiyi paylaşırken ki pratik lik ile şekilleri şekiller den de alfabe ve ilk yazıyı bulmuşlardır..

Bir sur ,bir kazan kızdırlmış yağ askerin sahip olduğu bir kılıç ve bir miğfer bir orduyu kurmuş ama tek devleti zengin de olsa sonsuza kadar korumaya yetmemiştir.

Tapınakları Zigguratlar ile 9 katman da her katma da bir paylaşım taparcasına baglılık ve dış saldıralara karşı birlikte harektele korunmlarını sağlamışdır.

Sümerli yazar Ludigirra nın tablet anılarında  belirlediği gibi;

“Bu güzel ülkemize her taraftan göz diktiler. Göklere uzanan basamaklı kulelerimizin, görkemli tapınaklarımızın, arı gibi işleyen çarşılarımızın, her tarafa ulaşan kervanlarımızın, dümdüz uzanan yollarımızın, boy ürün veren tarlalarımızın, nehirlerimizde ve açtığımız kanallarda salına salına yüzen teknelerimizin, dolup taşan iskelelerimizin, her tür bilgiyi veren okullarımızın ünü uzak ülkelere kadar yayıldığından; ilkel olan bu ülkelerin halkı kıskandı bizi. Fırsat buldukça üzerimize saldırdılar. Kentlerimizi yakıp yıktılar”

Savunmayı sehir devletlerini duvarlar donatmak uslu ile 2350 li yıllara kadar sağlarlar .Açların hedefindeki zenginlik  Akadlar tarafından tarihin sayfalarındaki yerini alırlar.

Antik çağlarda mızrak ok atlı arabalar ve süvariler etkili güç iken bunların düzenli birlik haline dönüştürülmesi ve profesyonel savaşçıların yer alması ülkelerin kudretini ve kudret alanını belirlemiştir.

Gerilla usulü ani baskınlar,suikast ve ihtilaller zayıf yönetimler ve akabinde devletlerin yıkılışı da pek çok örnekle doludur..Hasan Sabbah misali hayalperestler komşu devletlere hep kan kusturmuştur..

Merkezi otoritenin kendini kollama ve koruma,bunu yaparken içinden çıktığı topluma refah verme ve onlARI koruyarak varlığını koruma  ilk Roma İmparatorluğu devlet yapısında cıkmıştır.

Sayısal üstünlük önemlidir ama askerin profesyonel yapısı da sonuca etkilidir.

Barut ve barutun tek insan figürü ile ateşlenebilir taşınabilir hale geçişi ile Köroğlu nun deyişi '''delikli demir icat oldu mertlik bozuldu'' tüfek ve tabanca üstünlük de belirleyici oldu...

İyi kılıc sallayan iyi atı ile geniş kitleleri doğrama kudreti savaşmayı bilmese de tek kişinin bir tetiğe dokunması ile bu tetiğin aynı anda attıgı mermı sayısının artması ile tarihin güçlü devletleri ayakta kalmayı basarırken diğerleri imparotorluk da olsa yeryüzünden silindi.

2 Dünya savasını geride bırakan dünya gerilimle kendini besleyen savunma sanayi Kominist SSSCB nin Vatiakn etkisi ile yıkılması sonucu Süerlerden yazıyı ilk ögrenen kitlelerden olan yahudi toplumu silah ve bilginin en degerli olduğu bilincini yitirmeden tek kutublu dünyada ABD  eliyle belirleme gücünü elinde tutmaktadır..

3. evre artık insansız ordu lar ile sonuça etkili insansız ucan yüzen ve kaçan uydu etkili silahlar ve bunları pasifize etmeye yönlik savunma kalkanlarıdır..

İnsan faktörü az ve nitelikli olmalı milli ve manevi değerlere sahip olmayanların kumanda merkezinden uzak tutulması sağlanmalıdır .

Zeytindalı Hava harekatlarında İHA lar sayesşnde terörist unsurların yerleri tesbit edilmiş ve diğer hava unsurları ile yok edilmiştir. İHA ların havada kalış süreci,dış unsurlarca tesbit edilememesi,silah taşıma kapasitesi ve kumanda merkezinin milli unsurlarca yönetimi ülkenin kaderini belirleyecektir.

3.evre de kırılma noktasını aşan ülkeler ayakta kalacak ve tüm dunya kaynaklarını kendileri kullanmaları da kaçınılmaz olacakdır..

( 3.nesil Askersiz Ordular başlıklı yazı HALİLİ tarafından 21.10.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.