Yazmak, kelimeleri yan yana koymak değildir


Yazmak gönül işidir, yoksa kalemi herkes tutar


Yazmak, şekil vermektir ruha, bedene girmiştir ve bakınca beden anlatır ya…


Yazmak, en güzeli Allah işidir… En güzelidir. Külli iradenin ol deyince ol diyen esasıdır. O ne güzeldir, Onu okumaya kimse doyamaz.


Yazmak, çamurun döne döne çömlek olmasıdır. Dönmek demek yanmaktır, ilahi aşka varmaktır. Pişince durmaktır, kurumaktır saygıdan.


Yazmak, kadın elinde oyadır, kilimdir, nakıştır… O neler neleri anlatır. Utangaç bakışlarında anlatamadıkalarını anlatır!


Yazmak, doğruyu seçmektir. Cüz-i irade ile en mükemmeli istemektir. Kusur işlesede tövbesinde durulmaktır.


Yazmak, barış anlaşmasıdır… Savaşa hayır demektir. Ölmeyi değil, yaşamı devam ettirmeye niyettir. 


Yazmak, hayatın bir parçasını bir araya getirmektir romanla. Okuyana rehber olmaktır. Yaşamı kolaylaştırmaktır.


Yazmak, annenin dilinde ninnidir… Dünyayı kurtaracak çocuğu büyütmektir. 


Yazmak, Kur’an olmaktır en yücesinde…Her öğüdü altın değerinde hazine, her okunuşu kainatı titretir kulak işitmese de! Her derde deva, her sihri çözmeye çare…


Yazmak şiirdir, kalbin mağarasında sarkıtlardan damlayan katresi… Her düşüsünde benden çıkmaktadır. Biz buyuz demektedir, dansı o damlayan su birikintisinde bestesine nağme olur. Çağları geri getirir.


Yazmak olmasaydı, dinleyen de olmazdı… Tarih de olmazdı… İnsanlık da!


Yaz kardeşim, bir kaç basit kelime… Düşsün destanı insanlık havuzuna! yıkansın kirlenmiş düşünceler, felsefeler, fırkalar, tarikatlar… İnsan olalım, ondan kaynayan suyla. İçelim.


Saffet Kuramaz 

( Yazmak Olmasaydı başlıklı yazı safdeha tarafından 23.10.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.