Yönetmen kendinden emin bir şekilde.


-Motor.


Aktör motora binerek içeriye girer.


Yönetmen sinirlenir, senaryoda böyle bir sahne ve giriş şekli yoktur. Herkes birbirine bakar. Yönetmen sinirli bir şekilde bağırarak, yönetmendir ya.


-Arkadaşlar ben motor derken, filmi çekmeye başladığımızı söylemek için söylüyorum, lütfen sahnenin içine motor getirin koyun demiyorum. Bu aktör değişti de benim mi haberim yok?


Yardımcı yönetmen, mahçup bir şekilde.


-Şey efendim, aktörümüz hastalanmış grip olmuş, bizde figüranı onun yerine hazırladık.


-İyi halt etmişsiniz, gel bakalım evladım, o motordan inde gel.


Aslında kaderin gülmesi sonucunda, doğru yerde doğru zamanda bulunarak aktör olan Figüran motordan inerek, yönetmenin yanına geldi. Yönetmen, bir öğretici edası içinde, kendinden emin şekilde.


-Evladım, sen yenisin bilmiyorsun, ben motor deyince…


Aktör olan Figüran, yönetmenin sözünü yarıda keserek, söze girdi.


-Efendim iki aydır oynamak için bekliyorum ve sizi karşıda izliyorum, siz iki aydır her gün defalarca, motor diyorsunuz, sizi duyan yok, belli ki bir motora ihtiyacınız var ve zamanınız yok ve alamıyorsunuz. Bugünde bana bu fırsatı verdiler, bari ben sizin ihtiyacınızı karşılayarak, her gün motor motor diyerek feryadınızı keseyim çare olmak istedim, işte bu nedenle sizi az mutlu etmek istedim,  gerçi motor biraz eski ama…


Yönetmen gülerek


-Hay Allah iyiliğini versin, beni güldürdün, şimdi ben kestik desek sen ne yapacaksın onu da hazırladım deme sakın!


-Hazırladım efendim, bir koç aldım, kasap arkadaş kapının arkasında bekliyor, siz kestik deyince hemen kesecek, etini fakirlere dağıtacak birkaç lokmada biz yiyeceğiz.


-Anladım, peki ben aksiyon dediğimde ne yapacaktın?


- Direksiyon değil mi bu zımbırtının şehirdeki ismi? Galiba sizin arabanızın direksiyonu eski arızalı sert dönüyor zannımca, ben dün bir tane aldım getirdim, siz aksiyon deyince tamirci arkadaş yanımıza gelecek, siz arabanızın kapısını açarsanız yeni direksiyonunu takacak, bakın şu karşıda arabaların arasında bekliyor, işte orada bakın elinde direksiyon var, size el sallıyor.


Başladı tüm ekip gülmeye.


Figüran, elini kadraj yaparak.


-Kestik tamam, işte bende sizi çektim, öyle değil böyle gülünür hah hah ha hah hah.


Mehmet Aluç

 


( İlk Şakayla Karışık Çaktırmadan Yönetmenlik Yaptığım Film başlıklı yazı kul mehmet tarafından 25.10.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.