GAZİANTEPTE  KİTAP  GÜNLERİNİN  ARDINDAN

 

Ahmet AYAZ

Gaziantep Ekspres Gazetesi 20.10.18

………20 -28 Ekim 2018 tarihleri arasında  başarıyla  gerçekleşen, CNR  Gaziantep Kitap Günleri sona  erdi..  Ülkemizin bir çok illerinden kayda değer yayınevleri Gaziantep Üniversitesi Mavera Kongre ve Kültür Salonunda yerlerini almışlardı. Bizde Gaziantepli birkaç arkadaşımızla “Gaziantepli Şair-Yazarlar Stadında yerimizi aldık. Ben Sızı, Karalama Defteri, Vay Babooo, Sihirli Mektuplar, ” Gaziantep’te Kültür Sanat Ve  Edebiyatta  İz Bırakanlar, Prof. Dr. Halil İbrahim Yakar Hocamızın Hazırlamış olduğu “Ahmet Ayaz-Hayatı-Eserleri-Edebi Şahsiyeti” isimli kitaplarım ile sözü edilen kitap günlerinde, kitaplarımı imzalama şansım oldu. Saygıdeğer genç  öğretmenlerimizle,  öğrencilerimiz  ile  buluşma şansım oldu. Kitaplarımın elimde az sayıları olanlar da bitti, bazılarından da çok az kaldı.

        Ben burada bu kitap  günlerinin  hizmete  geçmesinde emeği geçen  CNR ve  Büyükşehir Belediye Başkanımız ve eski bakanımız Fatma Şahine, Gaziantep Üniversitesinin çok değerli Rektörü Prof. Dr. Ali Gür’e, Gaziantep Kültür AŞ’nin Kurucusu ve Genel  Müdürü Prof. Dr,  Halil  İbrahim Yakar Hocamıza, çok çok teşekkür ediyorum. Yukarıda bahse konu muhteremler  Ak Partinin Saygıdeğer Başkanı Mehmet Eyüp Özkeçeci ile birlikte Kitap Günlerinin  ilk açılış  gününde,  bizi teker teker  ziyaret ederek ellerimizi sıktılar. Sağ olsunlar diyorum.

       Saygıdeğer okurlarım ben Gaziantep dışındaki kitap fuarlarına katılmadım. Fakat Gaziantep’te açılan kitap fuarlarının hepsine katıldım. Bu yıl ki kitap günleri  bana çok duygulu anlar yaşattı. İmzaladığımız kitap paralarını biz şair ve yazarlar, kendimiz alıyorduk. Bir  genç öğretmen kızımıza  kitap imzaladım. Vermiş olduğu 50 TL yi gözlerimin bozuk  olduğundan 10 TL. sandım.  Öğretmenimiz gittikten sonra baktım ki 50 TL.. Ben bu genç öğretmen kızımızı nasıl  bulurum  diye düşünürken, ileride  öğrencileri ile konuşurken gördüm ve yanına gittim. Hocam 50 TL nin  üzerini almaya unutmuşsunuz dedim. Genç kızımız “Ben unutmadım da, sizin gibi bir şairimizden paranın üzerini  demeye utandım” Dedi. Ertesi günü, bir başka  olay. Bir  orta okul öğrencisi kızımız yanıma yaklaşarak siz Ahmet Ayaz sınız değimli ? Dedi. Ben evet dedim. Kızımız, kitabınızın bir tanesini  elime alıp sizinle bir  resim çektirebilir miyim  deyince, ben  tabii dedim. Eline kitaplarımdan birisini alarak yanıma durdu, bir resim  çektirdik. Eline aldığı kitabı kendisine hediye etmek istedimse, kitabı yerine bırakıp  gitti. Aradan yarım saat kadar  vakit geçtikten sonra gelip, aynı kitabı imzalamam  için  önüme indirdi. Kızım bu kitabı sana verdiğimde niçin almadın dedimse, param yoktu,  parasız almak istemedim. Hocam siz bu kitaba bu kadar emek harcadınız dedi. Şimdi öğretmenimden borç para aldım ve size  geldim dedi. Gözlerim yaşaracak kadar duygulandım ve yanında durduğum koltuğun üzerine yığılıp kaldım. Daha sonra,  Ya Rabbim gençlerimizin gönlüne göre güzellikler veresin. Onlara helal ekmek nasip edesin  diyerek dua ettim. İnşallah hepimizin iyi niyetle  ettiği duaları Allah kabul eder. Az kalsın unutacaktım. Bu kitap günlerinde, ben şair- yazar olmak istiyorum diye soru soran  gençlerimizde oldu. Yazarlarımız yazarlık okulundan yetişmez de, yazarlık okuluna gidin demek aklıma gelmedi.

       Burada şunu söylemeden  geçemeyeceğim..kitap günlerine  gelen bir çok okul öğrencilerinin üzgün  duruşlarını bir türlü unutamıyorum. Öğretmenlerimiz kitap günlerine geleceğimizi söylemeden bizi getirdiler. Ceplerimizde para yoktur, kitap  alamıyoruz. Güzelim kitapların  yüzünü görmek bize yetmiyor. Şair  ve yazarlarımızı görüp de  kitap  alamadan çıkmak bize çok zor geliyor diyen  öğrencilerimizin durumlarına şahit oldum. Bunları görmek  biz şair ve yazarlara çok zor geldi doğrusu.  Çocuğun birisi hocam kitabımı annemin adına imzalatabilir miyim derken, bir başka çocuk yanındaki  arkadaşına yüzünü çevirerek, param var ama, kitap alsam acaba annem bana darılır mı? Diyen çocukların da durumları daha farklıydı. Bu konuda öğretmen ve  okul idarecilerinin duyarlı olmalarının  gerektiğini düşünüyorum.. Bizim öğretmenlerimiz bize o zamanlar Rahmetli Arif  Güzelden kitap alıp okumamızı söylerlerdi. Bizimde  köyden şehre gelme  imkanımız olmadığı için,  şehre  gelen amcalarımıza dayılarımıza  kitap siparişi verirdik. Bazıları bulurdu, bazıları da bulamazlardı. Kitap bulamazsanız bize bir tane  hürriyet Gazetesi  almayı  unutma derdik. Şimdi  biz şehirdeyiz, gençlerimize, çocuklarımıza faydalı olalım diyorum. Bu kitap günlerinde  beni en çok mutlu eden öğrencilerle buluşup onlara kitap  imzalamak oldu. Çünkü onlar geleceğimizin büyükleridirler. Ülkemiz onların omuzlarında  yükselecektir, inşallah. Onların bilgili ve donanımlı yetişmeleri gerekir. Ben sözü fazla uzatmayacağım. Gaziantep Üniversitesi Mavera Salonunda Gaziantepli Şair ve  Yazarlar Stadın da 9 günlük imza işimiz 28 Ekim 2018 Pazar günü sona ererken,  kıymetli şair arkadaşlarımdan Fatih KURT ve  Neşe CÖMERT ile beraberliğimizde  sona erdi.

       Bu kitap günlerinde  İlesam Genel Merkezden Cemal Tuzcuoğulları,  Kilis(ten İrfan Aksoy, Hasan Dikgel, Mustafa Alpdoğan, Uğur Elhan bizlerle ayrı ayrı resim çektirerek  sıtandı renklendirdiler.  Beraberliklerinde  Mehmet Karakaş,  Hüseyin Toprak ve Mehmet Nacar vardı.  Diğer yandan  İlyas  Gögebakan, Mustafa Selçuk Uğur, Muhittin Arar, Ümit Canilhan, Yılmaz Aydın,  Bülent  Ağcabay, Hamza Polat, Uğurcan Suvakçığil  gibi sevdiklerimiz ile de, buluşma  şansımız oldu. Allahıma şükürler olsun diyorum.

       Saygı değer okurlarım; Her zamanki dediğim  gibi. Beni unutmayın, bir başka sohbet yazımda sizler ile  yeniden buluşalım diyorum. En güzel ve mutluluk dolu günler, hep ve hepimizin olsun. Hoşça ve dostça kalınız.

      

( Gaziantepte Kitap Günlerinin Ardından başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 29.10.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.