ARKASI YARINSIZ YASTIK ALTI SİLGİSİZCE DİP NOTLAR....---2-----

Adam o gün kötü bir gün geçirmişti...çalıştığı yerde bütün işler ters gitmişti... üstelik patrondan da okkalı bir fırça yemiş tekrarı halinde kapının önüne konacaksın diye tehtit edilmişti....işten kovulması demek ...ay başında kirasını ödeyememek ,eve ekmek götürememek, oğlunun okul masraflarını ödeyememek demekti işten kovulmak demek hayatının tepe takla olması demekti... yorgun bitkin kafasında bin bir tilkiyle kapısının önüne geldiğinde evdekilerin huzurunu bozmamak için yüzüne zoraki bir gülümseme taktı.... zilli bastığında kapıyı 7 yaşındaki oğlu açmıştı....hoş geldin baba..dedikten sonra bana ne getirdini ekleyi vermişti arkasından... her gün elinde bir şeyle gelen adam o an fark etmişti ellerinin boş olduğunu.... oğlunun saçını okşayıp..borcum olsun yarın ödeşiriz oğlum dedi... oğlan biraz küsmüş biraz kızmış bir şekilde oflayarak içeriye döndü... adam ....hani öpücüğüm dediğinde.... yarın ödeşiriz diyerek omuzlarını silkip odasına gitti..... adam ayakabılarını çıkarıp terliklerini giydi... çeketini askıya asarken eşine seslendi.... mutfaktayım cevabını alınca yönünü mutfağa cevirdi... mutfak kapısına geldiğinde içerden gelen nefis kokular bütün gün yaşadığı sıkıntıyı birazcık unuturmuş karnının acıktığını hatırlatmıştı.. aygazın başında uğraşan eşine neler yaptın hayatım mis gibi kokuyor dedikten sonra masada duran sarmadan bir tane ağzına attı.... kadın gülümseyerek özel bir güne ne yakışıyorsa onları yaptım deyince...adam bir anda dona kalmış aklından bütün özel günlerin tarihini geçirmeye başlamıştı ama hiç biri bu günle kesişmiyordu ... aslında özel bir anı kutlayacak durumda da değildi... ama biliyordu ki eşi bu gün için mutlaka çok uğraşmıştı.... ama bu özel gün hangi gündü.... kadınların özel gün konusundaki titizliğini düşündü... buluşmanın yıl dönümü ,elini tutmanın, gözüne bakmanın, v.s...vs.... hangisiydi....kadın adama baktı..unutmadın değil mi....bak sabahtan beri uğraşıyorum.kendimi parçaladım... unutum deme sakın dedi.....adam zoraki gülümsedi...unuturmuyum hayatım dedi.. hadi elini yüzünü yıka üstünü değiş sofra hazır sayılır...
Adam lavaboda telefonunu iyice karıştırdı belki bir yere not almışım dır diye baktı ama yoktu.... içindeki sıkıntı ve bu gün yaşadıklarından sonra sadece yatağa yatıp gözlerini sımsıkı yummak uyumak istiyordu .... ama eşini kırmak bu gün yaşadıklarını anlatıp onu üzmek istemiyordu.... derin bir nefes aldı masaya oturdu... masanın üstünde kırmızı janjanlı bir kağıda sarılı kırmızı kurdaleli bir paket duruyordu... belliki eşi ona bir hediye almıştı ama niye almıştı...kadın açsana dedi aç bakalım beğenecekmisin.... adam paketi özenle açtı... gümüş bir çerçevenin içine aile resimleri konmuş özenle paketlenmişti... beğendin mi dedi kadın...adam çook dedi çok teşekkür ederim diyerek yerinden kalkıp kadını yanağından öptü....çerçeveyi sehpanın üstüne güzelce yerleştirdi.....kadın çorbaları tabağa koymuş ama birazda yüzü asılmıştı.... eşinden gelecek hediye henüz gelmemişti... sen unutun bu günü değilmi...adam daha fazla direnmenin anlamsız olduğunu hissetti çünkü ortada ne aldığı hediye nede hangi günü kutladıkları hakında bir fikri yoktu... özür dilerim hayatım ... inan ki..çok üzgünüm.... bu gün kötü bir gün geçirdim dedi kadına....... işte ..o an ..... kızılca kıyametin fitili ateşlenmişti.... kadın ağırdan başlayarak volümü yüksetmiş...ve konuşmasını tam anlamıyla otamatiğe almıştı..... fi tarihinden başlayarak unutuğu eksik bıraktığı ne varsa sıralıyordu... öyle hızlı söyleniyordu ki adam algılamaya yetişemiyordu....adamın içtiği çorba bir taş gibi bozğazına tıkanmıştı....kadının nefes almasını sabırla bekliyordu.... kadın uzunca bir çemkirmeden sonra adamın sessiz duruşuna sinirlenmişti.... ne kadar sakinsin sen cevap vermeye bile tenezülün yok...sıra karalamaktan suçlamaya gelmişti.... sen hep böyleydin dedi adama... duyarsız ,duygusuz bir adamsın.... ardından ağlama seyansı başlamıştı.... her şeyi kabullenip kendini suçlayarak ağlama kısmına direk geçilmişti...zaten bütün hata bende.....niye bu kadar uğraşıyorsam.... özel bir gün benim neyime.....adam iyiden iyiye bitmişti..bütün gün işte yediği fırçadan sonra bu cilayla iyice omuzları düşmüş gözlerine bir pus çökmüştü.... yorgundu ...bitkindi ve bitmişti.... ama komik olansa hala beyni durmadan çalışıyor ben bu gün acaba hangi önemli anı unutum diye durmadan araştırma yapıyordu sanki bulsa biraz olsun rahatlıyacaktı... kadın öfkeyle yerinden kalktı kanepeye oturdu...kalkarken de ...
Yemeğini de kalk kendin al dedi...adamda yemek yiyecek hal kalmamıştı....doydum dedi sessizi ce...ben yatıyorum.. yatmadan önce tekrar özür diliyorum unutuğum için.... senden tek bir ricam var dedi kadına yoksa uyku tutmayacak beni... bu gün neyi kutlamamız gerekiyordu....kadın ağlamaktan kızarmış gözlerinden ateş topları fırlatarak adama baktı.....hadi ..lütfen söyle......3 nisan sana bir şey ifade etmiyor mu dedi adama.....oysa 8 sene önce o gün takmıştın bu yüzüğü parmağıma....nişan tarihimizi nasıl unutursun dedi .....elindeki küçük yastığı adama fırlatıp tekrar ağlamaya başlamıştı....
Adam kadına uzun uzun baktı.... evet 8 sene önce 3 nisan nişan tarihimiz ....ama bu gün 2 nisan be gülüm......

hayata sadece kendi penceremizden bakarsak göreceğimiz şeyleri başkalarınında görmesini bekleyemeyiz.... ayrı pencereden de olsa aynı yöne bakmaktır sevmek..... ve aynı şeyi görebilmektir mutluluk....

sevdiğiniz insanlarla aynı yöne bakabilmeniz dileğimle....

silgisizce.

( Silgisizce Yastık Altı Hikayesi başlıklı yazı SİLGİSİZce tarafından 30.10.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.