KISA TEK BÖLÜMLÜK ÖYKÜ

.İP İN UCUNDAKİ HAYATLAR

O güne kadar hiç görmemişti adam kadını.... kadında hiç farketmemişti adamı.. nasıl fark etsinki 29 katlı bu binada ...... binanın 4 girişi 10 ayrı asansörü vardı...altan 2 kat avm üst katlar iş yeriydi....günde yüzlerce insan girip çıkıyordu...ayakabıcısından... avukatına doktorundan emlakcısına hukuk bürosundan , temizlik şirketine...bunların temizlikcisi her katın güvenlik sorumlularınıda düşünürsek...insanların birbirini görmemesi tanımaması gayet normaldi...

adam--- kaçıncı kata çıkıyorsunuz basmadınız düğümeye
kadın- 29. Kat

23 e bastı önce sonrada 29 . katta bastı

Kadın- tşk ederim 
Adam – önemli değil

Küçük bir oda kadardı asansör bir duvarı ayna diğer duvarları suni deriyle kaplıydı.. hafif bir müzik çalıyordu .. kadın bir köşede aynaya dönük gözleri ağlamaktan kıpkırmızı olmuş yüzüne bakıyordu ....gözlerinden akan rimeleri bir eliylede siliyordu... adamın elinde bir evrak çantası birde leptop çantası vardı... göz göze gelmediler hiç adam önüne bakıyordu aklı belliki bir şeylerle meşkuldu...geç bir saatti nerdeyse gün bitmek üzerydi....

1.2.3.4.5............13.....17...............ve büyük bir gürültüyle asansör hızla aşağa doğru inmeye başladı .. sanki düşüyordu ... kadın çığlık atıyor adamda duvarlardan tutunmaya çalışıyordu...

17...16.....12.......10 ... katta korkunç bir sesle durdu.....

Bir süre ikiside kas katı kesilmiş bir birlerine baktılar .... cılız sesler duyuluyor hafif bir salantı oluyordu.... bir yerde takılıp kaldığı belliydi...

İkisi birden yardım butonuna uzandı ...adam bir kaç kez bastı butona ....kadına döndü...

Adam- korkmayın yok birşey sanırım asansörün halatı koptu ama aşağa düşmedik bir yerde takılı kaldık ... şimdi görevliler fark edip kurtarırlar bizi....

Kadın biraz rahatlamıştı..

Kadın- ya yere çakılırsak takılı kalacağımız ne mahlum...

Adam- sanmam düşseydik şimdiye kadar düşerdik...panik yapmayın sakin olmaya çalışın ...

Bir süre beklediler ama ne ses ne seda vardı...bir kaç kez asansördeki telefonu kaldırdılar ama telefondanda sinyal gelmiyordu....

--- kadın---- böyle yeni bir iş yerinde bu devirdeki teknolojiyle böyle şeylerin yaşanmış olması korkunç bir şey....daha kötüsü olabilirdi..şanslıyız galiba...

---adam--- bencede şanslıyız... çok şükür bir yerimize bir şey olmadı...
--- kadın--- kaç dakkika oldu...
Adam---sanırım 7 dakika...
Kadın--- hala ses yok acaba fark etmedilermi...

Adam---- etmiş olmaları gerek ..işyerleri 6 da kapanıyor temizlik ..güvenlik kontroleri ...7 yi 8 i buluyor.. mutlaka bu bölümde insanlar vardır inecekler çıkacaklar bir şekilde fark edilir...belkide ettiler arza büyük yapılması zaman alıyor..

Kadın--- oksijenimiz bitermi geçikirlerse...

--- adam--- asansörlerde havalandırma sistemi var elektrik olduğu sürece havalandırma çalışır sıkıntı olmaz sanırım...

Kadın yere çömeldi...

---kadın---- hala dizlerim titriyor....

Adam çeketini çıkardı yere serdi ....
----adam---- oturun lütfen.....
--- kadın—kirlenmesin....
Adam--- önemli değil oturun....

Adam cebinden telefonunu çıkardı .....

--- çekmiyor.......sizinki çekiyormu

--- yanımda değil....

--- bekliyeceğiz artık......

Arada 15 dakkika geçmişti .. dışardan bazı sesler çok cılızda olsa duyuluyordu... ama ne konuşulduğunu anlamak mümkün değildi...

--- sanırım fark ettiler uğraşıyorlar...

Kadın başını salladı...

--- sanırım öyle

Bir süre konuşmadılar adamda dikilmekten yorulmuştu oda yere oturup ayaklarını uzattı....

Aradan yarım saat geçmişti... hala ne gelen ne giden ne bir hareket vardı... kadın panikledi sıkılmış daralmış kurtulamayacağını düşünmeye başlamıştı... birden ayağa kalktı....asansörü yumruklamaya bağırmaya başladı....

------ açın lütfen çıkarın bizi buradan sessimizi duyan yok mu yardım edinn lütfen..

Bunu defalarca yaptı sonra adama döndü..

--- sizde vurun benim çıkardığım ses yeterli gelmiyor sanırım...

Şimdi ikisi birden yumrukluyor bağırıyorlardı... ama hala bir hareket yoktu ... birden asansör hareketlendi... korkunç bir sesle iki kat daha aşağa indi sanki inerken duvarları kazıyorcasına kulakları sağır edecek bir ses çıkarmıştı... kadın adama sarıldı ...

---- ölüyoruz galiba .......

Sonra hafif eğimli bir şekilde tekrar durdu asansör 9 Katta felan olmalıydılar ..ışık ard arda bir kaç kez söndü ve tekrar yandı...müzik seside tamamen kesilmişti..

Kadın---- offf burdan kurtulamayacağız...kimsenin umrundada değiliz..

Adam hala sakin olmaya çalışıyordu...

---- kötü düşünmeyin elbet çıkaracaklar bizi buradan.. sakin olun oturalım hadi..

kadın adama nasıl sımsıkı sarılmış olduğunu fark etti birden utandı...elleriniçekti

--- özür dilerim...

--- olur öyle şeyler sıkılmayın sorun değil

Zaman akmıyordu sanki...her dakkika dahada uzuyordu...

Bir saat olmuştu...

Adam kadına döndü...

---29. katdamı işyeriniz... 
--- hayır....

--29. Katda ne var hatırlayamadım...

---bende bilmiyorum...

--- peki ne diye çıkıyordunuz...

Kadının yine gözleri doldu...

--- ben .... ben...

Başladı ağlamaya ...

--- ağlamayın lütfen kurtulacağız inanın asansörde kalan tek biz değiliz bu ilkde değil eninde sonunda kurtarırlar

--- onun için ağlamıyorum... aslında gülünecek halime ağlıyorum... ben 29 .kata çıkarken kendimi oradan atmak için çıkıyordum yani intahar edecektim....ölmeyi göze alarak çıkıyordum ama gelin görünki buna hazır değilmişim .. şu anda ise ölmemek için dua ediyorum... demek ki can tatlıymışş.. allahın sopası yok işte...

Adam kadına içi burularak baktı..

--- ama daha çok gençsin neden ölmek isteyesinki...

---- gençmi 31 yaşındayım....

--- yaşlımısın gençsin tabi 31 yaş ne ki....

--61 olsa ne fark eder 21 olsa ne fark eder yaşama isteği kalmadıktan sonra....

-----nedir seni bu kadar hayata küstüren.... güzel hoş bir kadınsın zeki bir kadında benziyorsun.. bu kadar canına kast etmeye değicek ne yaşamış olabilirsinki...

--- ben zeki değilim hatta aptal bile sayılırım...zeki olsam başıma bunlar gelirmiydi....

--- ne geldi anlat merak ettim

--- boş verin zaten ölmeye de cesaretim yokmuş baksanıza....

--- hadii ama hem vakit geçer hem üzüldüm ben şimdi senin bu dediklerine belkide yardımcı olurum sana olamasamda rahatlamış olursun paylaşınca...

-----ben 12. katda çalışıyordum....bir turizim şirketi bizimkisi 2 senedir oranın muhasebesine bakıyordum...şirketin sahibinin oğluda orada müdür..adam kafayı takmıştı bana çok kibar nazik yakışıklı bir adamdı ilk başlarda uzak durdum pek yüz vermedim ama zamanla kanıma işledi yüreğime sızdı aşık oldum....bir kaç ay birlikte takıldık ama şirketen kimseye açık vermiyorduk... beni sevdiğini niyetinin ciddi olduğunu babasına açılacağını bana aşık olduğunu söylüyordu... aklımı başımdan almıştı.. inanıyordum güveniyordum ona....bir gece kapıma dayandı kumarda çok para kaybetiğini ona yardım etmezsem onu öldüreceklerini söyledi gözü morarmış burnuda kanıyordu... babana söyleyelim sana kızar ama nede olsa babadır yardım eder dedim...asla affetmez gözünde sıfır olurum dedi bana yardım et bir miktar parayı hesabıma aktar dedi onlar anlamadan koyarız yerine sen kitabına uydur ben imza işini halederim dedi.. yalvardım yakardım beni bulaştırma dedim... benim ölmemimi istiyorsun... bir kaç ayda yerine koyacağım sen yeterki idare et dedi... seviyordum onu onunda beni sevdiğini düşünüyordum..benden yararlanmak istiyeceği aklımın ucundan geçmiyordu... inandım ona.. ve dediğini yaptım ama 1 2 ayda yerine koymak şöyle dursun bir kaç ay sonra yine aynı şekilde para transferi yaptırtı bana ozaman bu paraların geri dönmeyeceğini anladım babasına anlatmaya karar verdim... ama bu sefer beni tehtit etmeye başladı... haberim yok benim derim dedi... kitabına uydurmuş benide kandırdı derim dedi.. bir sürü şey sürdü önüme... o aşık adam gitmiş insanlıktan nasibini almamış birine dönmüştü... yıl sonuna doğru babası bir tuaflık olduğunu sezmiş hesaplar konusunda beni sıkıştırmaya dökümanları istemeye başladı...ufak bir incelmeyle herşey ortaya çıkacaktı.. dün bütün hesap dökümanlarını istedi benden bir mali müşavir gelecekmiş bu gün evrakları ona teslim edecekti... 5 saat önce bütün evrakları teslim ettim yani herşeyin ortaya çıkması an meslesi.... şimdi söyleyin bana hırsız olduğumamı yanayım.. aşık olduğum adamın hayvan olduğunamı yanayım.. yoksa ne kadar aptal olduğumamı... ailemin yüzüne bakamam ...bir daha işde bulamam...üstelik o parayıda ödeyemem içeri atarlar beni... ölüm kurtuluş gibi geldi......odamda her an beni çağırtacak diye beklerken kendimi asansörde buldum....kendimi asla afetmiyeceğim yaptığım çok yanlıştı ...hataydı bilsemki bu cezayı onunla birlikte çekeceğim razıyım cezamı çekmeye ama o sıyrılacak ve ben rezil olduğumla kalacağım....

--- üzülme er geç hak yerini bulur....mutlaka ortaya çıkar... sen aşkının kurbanı olmuşsun... yaptığın büyük yanlış ama aşk insanın gözünü kör edebiliyor.... seninkinide etmiş... onu kurtarmak için kendini ateşe atmışsın .. belkide adam baştan beri bunu planladı.. ve senden yararlandı.... aşk meşk hikayeydi...aptal değilsin sadece saf oluşunun kurbanı olmuşsun...

---- evet sanırım öyle belkide asansörün düşmesi en iyisiydi kısa yoldan giderdim .. intahar etti bari demzlerdi...

O sıra asansör tekrar gıcırdamıştı...

---- töbee yarapbim töbe senin işine karışmıyorum affet Allahım ölmek istemiyorum.....

Adam gülmüştü...

--- karar ver istiyormusun istemiyormusun.....

---- yokk yokk istemiyorum.......

Yukardan birileri sesleniyordu...

---- iyimisiniz fazla hareket etmeyin onarmaya çalışıyoruz ... halatın biri kopmuş ama hala sizi iki halat tutuyor.... dengeyi sağlar sağlamaz sizi ara bir kata çekip kurtaracağız sakin olun bekleyin ve hareket etmeyin....

Kadın ve adam aynı anda...

----- tamam.. tamammmmmm

--- peki siz anlatın .. 23 . kat da ne işiniz vardı ....

Adam durakladı nefes aldı.....

----- hukuk birosuna çıkıyordum....

--- avukatmısınız...

--- hayır.. ben aslında.....avukat bir arkadaşımla görüşmeye gidiyordum.. elimdeki evrakları ona teslim edecektim...

--- artık yarına kaldı kapanmıştır birolar...önemli bir şeymiydi

--- evet önemliydi....

Çantasını açtı içinden bir kaç dosya çıkardı kadının kucağına bıraktı....

Kadının gözleri faltaşı gibi açılmıştı... bu 5 saat önce patronuna teslim ettiği muhasebe dökümanlarıydı...

--- ama bunlar...

---- evet onlar .....

--- siz mali müşavirmisiniz....

--- evet o dediğin kişi benim....

Kadın ne diyeceğini bilemiyordu öylece donup kalmıştı...

--- gerekli incelemeyi bitirmiştim.... hukuk bürosundaki arkadaşıma göstercek ve davanın açılmasını sağlıyacaktım onun için çıkıyordum 23. Kata......birde o görsün istemiştim...

Kadının göz yaşları yanağından süzülüyordu..

---Demek ölüm ilanım sizin elinizdeymiş.. ben asansöre azrailimle binmişim....

--- inanın böyle birşey yaşayacağım hiç aklıma gelmezdi....eyer ki ben kendimi tanıtmış olsaydım ve siz bunun üstüne bana bunları anlatmış olsaydınız bu anlatıklarınıza asla inanmazdım...beni oyuna getirdiğinizi düşünürdüm...

--- peki şimdi.....

Adam aynaya döndü yüzünü bir kaç dakkika kendinle muhasebe yaptı....

---- şimdi ... evet ... şimdi..... sanırım şirket biraz tutarsız çalışmış bu sene işler pek verimli olmamış geçen senden az ciro yapmış ama evraklarda bir sorun yok.... her şey normal.....

Kadın birden adama sarıldı....

---- teşekkür ederim... size azrail dediğim içindee özür dilerim..... siz çok iyi bir insansınız....

----bu bir tesadüf olmasa gerek.... allah haksız yere bu cezayı tek başınıza ödemenize razı gelmedi... ama sizden rica ediyorum iş yerinizden hemen ayrılın ve o adamla asla bir daha görüşmeyin.... sizi tehtit etmesinede göz yumayın... bu yaptıklarını sizin üstünüze de yıksa bunu anlatmaya cesaret edemez korkmayın dimdik durun...

....... 12...13...16...17.........




silgisizce



dip not: temize çekilmemiş karalama şeklindedir...kelime hataları ve imla hataları için özür
( İpin Ucundaki Hayatlar başlıklı yazı SİLGİSİZce tarafından 31.10.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.