UYANAMAZSAM
Evin hanımı işe başlayan hizmetçiye:
- “Biz 8’de kalkar 9’da kahvaltı yaparız. Sen ona göre hazırlanırsın tamam mı?”
Hizmetçi gayet sakin:
“Uyanamazsam, siz başlayın.”


**

TAMAM
Bir gün Nasreddin hoca rüyasında bir adamla konuşuyormuş.
Adam: "9 akçe" diyormuş.
Nasreddin hoca da: "10 akçe" diyormuş.
Nasreddin hoca rüyadan uyanmış bakmış ellerinde hiç akçe yok. Geri uykuya dalmış 
-"Tamam 9 akçe olsun" demiş.

**

SENDE TAVUK KALMADI
Temel, uzun yıllar yönetici olarak çalıştıktan sonra danışman olmaya karar vermiştir.  Bir tavuk çiftliği sahibi Temel’i çağırır ve der ki 
-“Bir derdim var, tavuklar hastalanıyor. Son günlerde epeyce bir kayıp verdik. Sizce ne yapmamız gerekir?”  Temel, 
-“Kolayı var, size vereceğim şu ilacı kullanın, faydasını göreceksiniz.” der.  Çiftlik sahibi Temel’in dediğini yapar.
Ertesi hafta Temel tekrar çiftliğe geldiğinde durumu sorar. Adam der ki 
-“Hiç düzelme olmadı. Aksine kayıplar arttı. Tavukların yarısını kaybettik. Zararımız büyük.”  Temel, kendine çok güvenli bir ses tonuyla, 
-“Öyleyse geçen hafta verdiğim ilacı bırakın, size vereceğim bu yeni ilacı kullanın. Bu kesinlikle işe yarayacaktır.” der.
Bir sonraki hafta tekrar buluştuklarında durum daha da kötüleşmiştir. Çiftlik sahibi umutsuzluk içindedir. Temel müşterisini sakinleştirir, panik yapmamasını söyler ve yepyeni bir ilaç verir ve aynı zamanda tavukların yemini değiştirir. Bu yeni yöntemle kesin sonuca ulaşacaklarını söyler; çünkü Temel böyle durumlarla daha önce çok karşılaşmıştır ve hepsinde de çok başarılı olmuştur. Çaresiz çiftlik sahibi Temel’in önerdiği yöntemlerin hepsini uygulayacağını söyler.
Temel tekrar çiftliğe gittiğinde büyük bir heyecanla durumda ne kadar iyileşme olduğunu sorar. Adam der ki 
-“Bütün tavukları kaybettik. Mahvolduk.”
Ve perişan bir şekilde Temel’e 
-“Şimdi ne yapacağız?” diye sorar.
Temel kafasını kaşır ve der ki,
-“Bende daha çok strateji vardı; ama sende tavuk kalmadı.”

( Gülmekten Göbek Çatlatan Bayıltan Ve Öldüren Fıkralar başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 4.11.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.