ŞAŞIRTTI  BİZİ  BU  KÖPEKLER

                     Ahmet AYAZ

                    Gaziantep Ekspres Gazetesi 06.11.2018

              Hakikaten de şaşırttı bizi bu köpekler. Bugün Yeditepe Mahallesi  85256  Nolu  sokak üzerindeki Uzm. Cavuş  Ali Çiftçi Parkında 7  tane köpek  kamelyalara  oturtulmuşlar. Havladıkça çocukların her birisi bir tarafa koşuyorlar. Saldırıp  ısırmaları yoktur  ama, çocuklar çok korkuyorlardı. Bir yaz  boyu yazsam mı?  diye düşündüm. Ama yaz mevsimi de  bitti,  biz hala bu köpeklerin rahatsızlığından kurtulamadık.  Bazı gençlerimiz üniversite mi okuyorlar, köpek beslemek  için mi  şehrimize  gelmişler bir türlü aklım almıyor. Apartmanımızda bir gencimiz 5 yılda iki yıllık bir üniversiteyi bitiremedi. Ben  hiçbir kimseye beddua etmem. Yalınız bu gencin anasına babasına Allah yardım  etsin. Kendisinin de işi rast gitmez kanaatindeyim, İşi  rast gitmesin  inşallah. Bir öğretmen komşumuz apartmanda köpeğin resmini dışkıları ile  birlikte çekti de, şikayetten korktuğu için, elinden o şekilde kurtulduk. Apartmanımızdan  başka bir yere taşında.

            Diğer  yandan bir diş hekimi kızımız, köpeği parka kakasını yaptırmak için  indiriyordu.  Şükür  Allaha ondan da kurtulduk da, kurtulamayacaklarımızın sayıları o kadar çok ki, anlatılır gibi değil. Yaho, insanlarımız,  kadınlarımız, kızlarımız, çocuklarımız, yaşlılarımız  bu parklarda  azıcık d inleniyorlar. Kısa bir süre temiz  hava almak için geliyorlar. Bu parklarımızı yaptırıp emek veren belediye başkanlarımızdan ve çalışanlarımızdan Allah razı olsun. Fakat duyarsız insanlarımız ve eğitimden nasibini alamayan  gençlerimiz, daha ziyade genç  kızlarımız, köpeklerini kaka yaptırmak için   temiz ve o güzelim parklarımıza  getiriyorlar.  Aynı zamanda parklarımıza köpekler kakalarını  yapıyorlar. Ondan sonra da bu köpekleri alıp götürüyorlar  ama, park sakinlerinde huzur denen bir şey  kalmıyor. Bu köpekle ilgilenen insanlıktan nasibini alamayan talihsizler, park bekçilerine de ağız açtırmıyorlar. Hat da, “Ben köpeğimi getiririm, buraya kakasını yaptırırım, sen de temizlemek zorundasın. Senin başka  işin mi var diye bu talihsiz park bekçilerine hakarette bulunuyorlar. Buna ben defalarca şahit oldum. Müdahale  ettimse, “Bu amca yaşlanmış, yaşlanmasa köpeğimin özgürlüğünü kısıtlamak için çalışmaz”  diye  bana da hakaretten yana nasibimi  aldırdılar. Ama sağ olsunlar  diyemiyorum. Azıcık düşünse köpeğinin mi  özgürlüğü  önde gelir? yoksa insanların mı özgürlüğü önde gelir? Bunu bilir. Ama  bilse bu gibi  fili hareketlerden uzak kalır. Birde şunu düşünüyorum. Belediyelerimiz köpeklerin parklara  getirilmesini yasaklasa. Ve yahut da, köpeklere  parka kakalarını yaptıranlara   zabıta memurlarımız para cezası uygulasa, olmaz mı? Diye düşünüyorum.

           Şimdi  ben burada Belediyelerimize ve saygıdeğer belediye başkanlarımıza  bir şey diyemiyorum. Bizler vatandaş olarak onların yaptıkları hizmete  laik olamazsak,  onlar ne yapsınlar. Ancak bu köpeklerle ilgilenenlerin ailelerine sesleniyorum. Parklarda oturup dinlenmek için gelen insanlarımıza karşı,  köpek besleyenlerin  aile büyükleri  biraz  duyarlı olsunlar diye  düşünüyorum. Yaz bitti  ama, yihe  yaz gelir, yine yaşlılarımız, kadınlarımız, kızlarımız, çocuklarımız bu parklarda dinlenmek için bulunurlar. Azıcık insanlarımıza karşı saygılı olalım,  diyorum.

              “Ahmet Bey; Sana söyleye  söyleye dilimizde tüy bitti. Hâla yazmıyorsun” diyenlere buradan sesleniyorum.  İşte yazdım.  Görüp de görmeyenlere, işitip  de işitmezlikten gelenlere  ne demelidir. Allah  akıl vere, Allah  ülkemiz insanlarına dirlik düzen vere  diyorum. İnşallah  o  temiz kamelyaların üzerine köpekleri getirmezler, kakalarını yaptırmazlar diyorum. Ama  en doğrusu,  belediyelerimizin  yukarıda dediğim yasak ve ceza hususunu düşünüp değerlendirmeleri  gerek diye düşünüyorum. İnşallah da düşündüğüm gibi olur.

            Saygı değer okurlarım; Her zaman  ki dediğim gibi, Beni unutmayın, sizler  ile bir başka sohbet yazımda  yeniden buluşalım. En güzel ve mutluluk doldu  günler hep ve hepimizin olsun. Hoşça ve dostça kalınız.

( Şaşırttı Bizi Bu Köpekler başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 5.11.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.