SEN ŞİMDİ GELİN Mİ OLDUN? BÖLÜM:7
Saat epeyce geç bir saati köyleri şehre bağlayan ana yolun kenarında gecenin ayazında tir tir titriyordum ..üstelik çok yorulmuşdum... şimdi anamın mis gibi o ak pak çarşafları içinde sabun kokusunu içine çeke çeke uyumak varken.. gecenin bir yarısı yolun kenarında kaderimi yeniden yazmaya çalışıyordum... beni bulmaları an meselesiydi... uzun zamandır öylece bekliyordum.... karşıdan bir ışık gözükmüştü.. bir kamyonetti bu ... hemen fırladım asfaltın ortasına ellerimi sallamaya başladım... kamyonet beni fark eder etmez frene bastı... orta yaşlarda bir adam camı açtı.. 
--- tövbe estağfurullah.. gecenin bu saati kızım sen inmisin cinmisin.....ne arıyorsun burada...
***amca çok üşüdüm .. arabaya binsem beni şehre atsan.. yolda anlatsam olmaz mı..? Yanında başı önüne düşmüş uyuklayan aynı yaşlarda bir kadın oturuyordu.... kadını hafiften dürtü... 
--- hanım , hanım.... uyan hele bir .. Kadın gözlerini ovuşturdu..beni görür görmez kocasının tepkisine benzer bir tepki verdi..
--- tövbe bismillah... sende kimsin... Arabanın içindeki kadını gördüğümde içim bir parça rahatlamıştı... başıma kötünün kötüsü gelme ihtimali azaldı diye düşündüm... 
--- sen evden mi kaçtın  dedi adam... 
*** yok öyle değil aslında.. 
--- kaçmışsın işte ne geveliyorsun lafı.. bu yaşta bu saate yoksa bu yolda işin ne... Kadın adama döndü.. 
--- çok üşümüşe benziyor bey alalım arabaya biraz ısınsın anlatır her halde ne olup bittiğini..
Adam başına bela almak istemiyordu .. ama beni orada bırakıp gidecek kadarda vicdansız bir adama benzemiyordu.. 
--- atla arabaya...  Ön tarafa onların yanına bindim...kadın üstündeki hırkayı çıkardı beni hırkaya sardı... yanlarında duran şişeden biraz da su içirdi... adam arabayı sürmeye başlayınca içim rahatlamış kurtuldum artık diye düşünüyordum.. 
--- anlat bakalım... inmisin cinmisin nesin.. ne yaparsın burada.. Başladım anlatmaya... kaçtım dedim kaçmasam beni babam yaşında bir adama vereceklerdi.. kınam dan kaçtım dedim şehre incem polise anlatacağım her şeyi... ben anlatıyorum onlar dinliyordu.. kadın halime üzülmüş gibiydi... burada bu hikayelere aslında sık rastlanırdı.. ama bu karı koca buralı değildi beliydi giyim kuşamından ve konuşma tarzından... ben anlattıkça rahatlıyordum ..iliğim kemiğimde ısınmıştı...  
--- hangi köydensin sen.baban ne iş yapar...
*** belet denim.. babam hayvancılık yapar...çifçi..
--- ismin ne 
---meryem...
Yol boyu gidiyorduk yol çok karanlıktı...
** siz bu saate nereye gidiyorsunuz ki...
---biz Amasra  dan geliyoruz... burada oğlumuz var... onları ziyaret ettik yolda araba bozulunca geçe kaldık bu gece şehre ineceğiz yarında oradan Amasra  ya gideceğiz...
Adam anlatırken sıcağın verdiği rehavetle.. koşmanın yorgunluğu ile kadının omzuna dayanıp uyuya kalmıştım...aradan ne kadar geçti bilmiyorum gün ışımak üzereydi hafif bir aydınlık çökmüştü... gözümü açtığımda... camdan etrafa bakınca avaz avaz bağırmaya başladım...
---- neden ya neden beni geri getirdiniz...sizin hiç kızınız yok mu... beni öldürürler öldürmezlerse de o adama verirler... neden inanmadınız bana.. ne olur dönelim ne olur.....
Adam sinirlenmişti... ses tonu sertleşmiş oda bana bağırmaya başlamıştı...
---- bacak kadar çocuksun... senin yalanlarına inanacağız mı sandın.. beli  ki uydun bir akıla evden kaçtın.. hiç 11 yaşındaki kız kocaya verilir mi... yazık sana bir sürüde iftira attın babana... başım belaya girsin istemiyorum.. şimdi seni polise götürsem ne malum beni kaçırdılar demeyeceğin.. ortalıkta da bırakamam vicdanım el vermez.. senin yüzünden akşam yolumdan döndüm...  Hangisi eviniz göster seni oraya bırakalım yoksa şu camide iner sorarım...
Ağlıyordum ... artık pes etmiştim... ne desem ne yapsam boştu...
Burnumu çektim....
*** sola dönünce gözükecek .. siz beni burada indirin ben giderim...
--- olmaz eve kadar teslim edeceğim...baban teslim aldığında ancak bırakırım seni..
Kadın hiç konuşmuyordu... beli ki o benim için üzülüyordu...
Evin avlusundan girdik içeri.... anam merdivenlere çökmüş... ağlıyordu... yüzünde yer yer şişlikler vardı.. belliki akşam babam hırpalamıştı onları...arabayı görünce fırladı yerinden.... kapıyı açtım koştum anama sarıldım..
*** anammm.. başaramadı kızın anamm.. Anam öyle bir sarıldıki bana kader kızım der gibiydi...
Kadın anneme doğru yanaştı.. -
--- senin kızın mı bu dedi.. *** he benim kızım...
---gecenin bir vakti yolda ne işi vardı bu kızın kadın
Anam sustu ... adam hiddetle tekrar sordu.. anam yine sustu..... o sırada arabayla gelen  ellerinde tüfekler babam ve kardeşlerimden oluşan çetesi arabadan indi....
----neredesin kız sen .. neredesin... Kolumdan tutmuş sirkeliyordu..... Cabbar abim elinden çekti aldı.. Adam babama yanaştı.. 
--- aile içi sorununuza biz karışmayız.. yolda bulduk aldım teslim ettim hadi bana eyvallah dedi arabasına binde karısı da yanına... bastı gitti...
Cabbar abimin arkasına sinmiştim... abim babama döndü.. 
---olan oldu baba, etme artık... korkmuş zaten..
----Haber sal emin ağaya gelsin alsın gelinini.....beni katil etmeden alsın götürsün bu rezili....
Anama döndü..
--- başlasın düğün hazırlıkları.... giydirin gelinliğini şunun.. ne gerekiyorsa eksiksiz yapın def edin gitsin bu gün... yoksa elimde kalacak... duydun mu ...
Anam başını sallaldı...  Benim cürümüm neydi ki bu vicdanı olmayan adama karşı durayım... olmadı işte başaramadım... kefenim biçilmiş benim beyaz tülden kefen nede yakışmıştı üstüme... eve de bir telaşe bir telaşe herkes bir tarafa koşuşturuyordu kazanlar kurulmuş yemekler hazırlanıyor sandalyeler bahçenin avlusuna taşınıyordu emin ağaya haber uçurulmuştu bile düğün alayı öğlene varmadan köye gelirdi... bu saatten sonra ağlamak yalvarmak boşunaydı... sultan ablam yanıma geldi oturdu... elleri titriyordu elimi avucunun içine aldı..okşadı... elvan hayran hayran gelinliğime bakıyordu.. ** sakın heves etme abam.. bu gelinlik görünümünde kefenim benim.. Allah sana bunu zamanında sevdiğin için giymek nasip etsin..
Boynunu büktü... --- aba gelin mi oldun sen şimdi....?
***olmaz olsaydım abam olmaz olsaydım... Kapı bir den açıldı .. hafize koşarak boynuma sarıldı.....hüngür hüngür ağlıyordu... 
*** ağlama bak artık ben ağlamıyorum..sende ağlama.. --- kaçar gelirim ben senin yanına sen güçlü ol... geçecek demiyorum geçmeyecek ama sen güçlü ol emi.. İki arkadaş sarılmıştık bir birimize.. bir süre öylece kaldık... yerde oturan gülsüm bizi seyrediyor ağlamamıza bir anlam veremiyordu... yerinden kalktı bez bebeğinin kolundan tutu... 
----ağlama,, ağlamaa.. al bebeğim senin olsun.. ağlama ama...
Bu sefer hep birlikte ağlıyorduk artık... bebeğe sarıldım.. sımsıkı..... gelinliğimin eteğini kaldırdım onu belimdeki kuşağa soktum....
*** o artık benim bebeğim gülsüm ... yanımda olacak her zaman... sizi özlediğimde onunla konuşacağım...
Uzaktan davul sesleri gelmeye başlamıştı... sultan ablam ayağa fırladı.. --- geliyorlar kuzum...  Davulun sesi uzaktan hoş gelir derler bide.. bu davulun sesi azarilin sesi gibi geliyordu kulağıma....
 
SEN ŞİMDİ GELİN Mİ OLDUN ? BÖLÜM:8
Bir davul çalıyordu kapının önünde... vurulan her tokmak davul da değil sanki yüreğimde ses buluyordu.. ben meryem.. 11 yaşımda anamın kucağından sökülüp 52 yaşındaki sapık bir adamın koynuna davulu zurnalı parayla satılıyordum... hangi kanunda hangi yürekte yeri vardı bunun.. hangi vicdan razı geliyordu buna.. ben meryem... hayallerimi , çocukluğumu, anamı, kardeşlerimi, evimi bırakıp içimdeki meryemi öldürüp bu gün gelin oluyordum...içimden avaz avaz bağırmak geliyordu.. ben meryem bağırsam da beni duyacak kimse varmıydı....  Bütün kardeşlerime bahşiş verdi... ama eminim ki hepsi o parayı avucunda sıkıp yere attı.. çünkü ben olsam öyle yapardım... kumalarım girdi içeri .. 4 kolu tabutumu taşımaya.. ben meryem şimdi... kendi kadersizliğime yürüyordum... son bir kez baktım evime, anama , kardeşlerime... kas kas kasılan yaptığı şeyle gurur duyan babama ... son kez ona baktım... çünkü aklımda son onun görüntüsü kalsın istiyordum ki.. bu hayatta dayanacak kadar onun gibi kötü olayım..... İki erkek kardeşim bindirdi beni ata... at bile kükredi önce almak istemedi beni üstüne... ahh keşke ataydı beni üstünden kırılaydı boynum temiz pak bu dünyaya gözlerimi kapatsaydım kendi evimde.... değ dedi atın ipini tutan adam.. vurdu davullar çaldı zurnalar... şekerler atıldı üstümden .. paralar yağdı başımdan... sonn anamın sesini duydum arkamdan... sessiz sessiz bağırıyordu zaten sadece ben duyuyordum onu... 
--- meryemimmmmmmmmmmm ...can kuşum ... O atın üzerinde o anda sanki 40 yaş yaşlandım... içim çürüdü... kanım çekildi... ağlayamıyor dum artık kaskatıydı bütün bedenim.. sadece attın ayak seslerini duyuyordum içimdeki bütün davullar o anda sustu... ben meryemmm ben şimdi gelin mi oluyordum......
Bir tepe aştık .. bir ova geçtik.. bir dereden köprü geçtik... şimdiye kadar yolunu bilmediğim bu köye... at üstünde gelin girdim... Kocaman bir evin önünde durdu düğün alayı.... elinde bir testi ile emin ağa çıktı kapıdan... yere vurduğu gibi testiyi her yere para saçıldı çoluk çocuk sevinçle paraları topluyordu... tülün altından olan biteni seyrediyordum...her şey bir filim gibiydi duygularım alınmış içimdeki isyan susturulmuş bütün köy kadınlarının söylediği o cümle kaderime boyun eğilmiştim.. . işte karşımdaydı 3 derece miyom gözlüklü.. koca göbekli pis yağlı suratlı.. kırmızı benizli emin ağa.... Ata yaklaştı kaptığı gibi indirdi attan beni... duvağımın altına eğildi.. --- amca he.. amca... sen nasıl adamsın dersin bana he.. sen göreceksin adamı... da... amcayı da... Titremeye başlamıştım.. Allahım nasıl bir çileydi bu bitmiyordu.. Önüne her geçenle döne döne oynadı ... sevinci neşesine diyecek yoktu... etrafa para saçıyor... ağzının suları aka aka kahkahalar atıyordu... Beni bir odaya aldılar.... oda da kocaman süslü bir yatak vardı... mezarım kazılmış beni bekliyordu...içeriye 25 yaşlarında bir kadın girdi...... --- hoş geldin hanemize bacım  Cevap vermiyordum...  Yanıma oturdu... --ben eminin son karısıyım yani senin kuman... senden önce bir kız daha aldı ama o iflah etmedi... bende gelin geldiğimde bu eve 15 yaşındaydım... sen kadar ürkek olmasam da korkudan ölmek üzereydim.. onun için şimdi ne hissettiğini biliyorum... ama uysal olur dediğini yaparsan inan bana fazla korkmana gerek yok emin ağa çok cömerttir.. seni altına paraya boğar gül gibi yaşarsın... Elbisesinin kolunu yukarıya sıyırdı kolu altın bilezikten görünmüyordu.. --- bak.. bak iyi bak.. hem bu ne ki daha odamda bir kutu altın yüzük bilezik beşi bir yerde var...demem o ki bacım bu bizim kaderimiz buraya kadarda gelmişsin ey başını öne karılık yap.. yapmazsan sana cehhenem mi yaşatır.. zaten culumsuzsun.. bir lokmalık canın var... benden sana kuma nasihat tı... ne derse he de... canın yanmasın... Ayağa kalktı entarisiyle şöyle bir salındı... hadi ben çıktım birazdan er in gelecek odaya yanında da imam... Allah hayırlı etsin.. Yüzünde munzurca bir gülümseme vardı.. salına salına odadan çıktı.... peşinden ikinci kuma geldi.. ona benzer yarı alaycı yarı ciddi bir şeylerde o söyledi ama ben tek kelime etmedim... Ve en son 3. Kuma girdi içeri .. anam yaşlarında beyaz tenli nur yüzlü bir kadındı... yanıma oturdu elini omzuma koydu.. --- ah be yavrum ahh ahhh daha çok küçüksün be kuzum... Allah nasıl bilirse öyle yapsın bu soysuzu...nasıl kıydılar sana... içim yanıyor içim...korkma .. sakın korkma .. burada kimseye güvenme.... bak yavrum ..bu saatten sonra sana ancak bir ana olurum bağrıma basar korur kollarım... her ne derdin olursa gel yanıma.. Allah yardımcın olsun.. elimde olsa seni bu adama yem etmem ama işte çaresizlik ..
Kadın sarıldı bana.... tüllümü kaldırdım ..yüzüne baktım... kurbanlık koyunlar bakar ya kasabının gözüne beni kurtar kesme der gibi..bende öyle baktım... --- keşke ..keşke .. elimden bir şey gelse..... Derin derin nefes aldı...  Yerinden kalktı.. Allaha emanet ol ....
Beş dakkika sonra kapıdan sesler geliyordu.. 
---buyur hoca efendi buyur.... Başında kavuğu üstünde beyaz cübesiyle bir adam girdi içeri yanında iki adam ve emin ağa ile... Cenaze namazımı kılmaya gelmişti hoca efendi....15 dkk içinde kıydı bana... aldı verdi razımısın razımısın... bitti her şey.....  Sonra çıktı adamlar.. hocada çıktı... adam ellerini arkasına koyup etrafımda döndü... cebinden bir kutu çıkardı... tülümü açmadan kutudan çıkardığı beşi bir yer deyi boynuma bağladı... o bağlar bağlamaz çözdüğüm gibi attım yere... --devam et devam hırçınlığa sen... hoşuma da gitmiyor değil...
 duvahımı çekip aldı yüzümden..o piss dudaklarıyla anlımdan öptü..  Öylesine tiksinmiştimki.. elimle sildim öptüğü yeri... başım dönüyor midem bulanıyordu kuş gibi titriyordum .. allahım bir mucize olsa.. anam çıkıp gelse alsa beni bu hayvanın elinden ..diye dualar ediyordum... Kurdalemi çözdü... başladı soyunmaya soyunduk ca iğrenç ter kokusu bütün odayı kaplıyordu... kaçıp duvarla gardolap arasına sindim.. gözlerimi yumdum .. deli gibi ağlıyordum...  *** yapma ne olur... ben çocuğum daha ne olur ne olur..azcık vicdanın varsa bırak beni anama gideyim.. Yaklaştı bir tek paçalı beyaz donu vardı üstünde.. yağlı pis göbeği önüne düşmüştü.. kolumdan tutu beni oradan çıkarmak için çekeledi...gardolap ın koluna iyice yapışmıştım elinden sıyrılıp iyice dibe sindim.... bu sefer gelinliğimin eteğine yapıştı.. çekmesiyle gelinliğimin bir parçası elinde kaldı.. sinirlenmişti...domuz gibi söyleniyordu... Bacaklarımdan tutu çekti... belimde bağlı olan bebeğim düşmüştü hemen aldım sarıldım ona... çekti aldı elimden elinde param parça edip savurdu içindeki pamukları.. İşte o an birden kendimde bir güç buldum sığındığım yerden fırladım çıktım.. 
*** yeter bee yeter... allah belanı versin senin... bebeğimden ne istedin...  yumruklamaya başladım o pis göbeğini iki eliyle iki omzumdan kavradı... ayaklarımı yerden kesip sirkeledi... ağzıma gelen midem olduğu gibi yüzüne fışkırdı... o salıyor ben bağırıyordum hemde öyle böyle değil avaz avaza..üstü başı batmıştı... eliyle yüzünü sildi... beni savurduğu gibi yere fırlatı peşinden de iki tekme salladı... yerde hem tepiniyor hem bağıra bağıra ağlıyor arada susuyor öğürüyordum.. o sıra kapı vuruldu.. ardından kapı açıldı... büyük kumam dı gelen ..koştu yerden beni kaldırdı... 
---yeter adam yeter görmüyormusun kafayı üşütecek kız.. günah be adam günah ... sakinlesin bu gece alışsın buraya izin ver onu odama götüreyim... sende bir yıkan paklan... batmış yüzün gözün.. Adamın öfkeden gözü dönmüştü... sinirli sinirli yatağı kaptığı gibi savurdu yere... 

--- al götür şu yabaniyi bu gece gözüm görmesin .. yarın ben ona sorarım bu yaptıklarını kurtulacam sanıyor elimden ben kolay kolay pes etmem  Sonra peşinden bağırdı. 
--- karım olacaksın küçük fare başka yolu yok aklına sok bunu..
Ben hala öğürüyordum... kumam beni kucakladığı gibi çıkardı odadan yaprak gibi titriyordum.. banyoya götürdü.. kazan yanıyordu.. musluğu açtı anam gibi yıkadı beni sonra havluya sardı..odasına götürdü ..kendi pırtıların dan giydirdi.. yatağı gösterdi..
--burada yat kuzum bende şu sedirde yatacağım korkma bak kapıyı kilitliyorum gelmez daha.. dişlerim bir birine vuruyordu..sesim titreye titreye kadını gözlerine baktım.. 
*** teşekkür ederim ana....sen olmasan... ne yapardım ben... 
--hadi yat kuzum uyu biraz dinlen.. 
** şey bir şey istesem ben.. ---
Ne ola ki istediğin su mu 
** yok yok su değil yatağa çıktım yattım yorganı açtım..
--sizde yanımda yatsanız... sarılsam anam gibi size... Kadını gözünden inci gibi yaşlar süzülüyordu ..üstünü söküttü yatağa girdi anam gibi kınalıydı saçları.. sımsıkı sarıldım göğsüne bastırdı beni.. ikimizde ağlıyorduk....
silgisizce

 

( Sen Şimdi Gelinmi Oldun...arkası Yarın.bölüm 7-8 başlıklı yazı SİLGİSİZce tarafından 7.11.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.