Gelişmiş ülkelerde çok bilinen ve uygulanan bir sistem olmakla birlikte, biz de daha yeni sayılır bu Fahri Trafik Müfettişliği... Belki yirmi yirmibeş yıllık bir geçmişi vardır. Güzel de bir sistem, kurallara aykırı araç kullanan vatandaşları biraz da hizaya sokmaya yarıyor Fahri Müfettişler...

Amcam emekli asker olduğundan Fahri Müfettişliğe başvuru yapmıştı, başvurusu kabul edilip belgesini aldı ve Fahri Müfettiş oldu... Aynı apartmanda oturduğumuz ve aynı iş yerinde çalıştığımız için iş yerine beraber gidip beraber geliyoruz sabah akşam... Amcamın gözü kulağı da trafikte... Kırmızı ışıkta geçen var mı, emniyet kemerini takmayan var mı, trafikte tehlikeli araba kullanan var mı? Gözler faltaşı amcam da, hepsine bakıyor. Amca bakar da biz durur muyuz? O Fahri Müfettiş ise, bizlerde babam, ben, kardeşim Fahri Müfettiş Yardımcısıyız...

Canım, tabi ki öyle bir makam yok da biz de onun gözünden kaçan hataları, ona gösterip ''Yaz yaz amca bak kırmızı da geçti, yaz yaz yaz amca emniyet kemeri takılı değil. Yaz amca şu araba makas atıyor.'' diye ispiyon da, daha doğrusu ihbarda bulunuyoruz...

Amca Fahri Müfettiş, biz de gözlemci... Gördüğümüzü bildiriyoruz amcaya o da makbuzu doldurup imzalayıp, nereye iletilmesi gerekiyorsa, iletiyor. Ucunda haliyle para pul yok. Vatandaşlık görevi yaptığımız, sosyal sorumluluk yerine getiriyoruz...

Bir gün Seyranbağları Minibüsünde hatalı ve gayet laubali bir şekilde araç kullanan sürücüye müdahale ettim ben de, ''Fahri Müfettiş Yardımcısıyım bak ona göre.'' dedim şoförün eli ayağı birbirine dolaştı ''Aman abi daha geçen gün ceza yedim bir de sen yazma.'' dedi... ''Hadi bu sefer af edelim de sen de doğru kullan be arkadaşım.'' deyip hizaya sokmuştum adamı...

O tarihlerde bariz hatalar yapıp da trafiği tehlikeye düşüren bayağı arabalara amcama ceza yazdırdık. Hatta bir keresinde amcam hiç acımadı, benim arabaya bile ceza yazmıştı, biz de ''Şeriatın kestiği parmak acımaz.'' deyip, itiraz etmeden paşa paşa cezayı ödemiştik...

Aslında Fahri Müfettiş olsun ya da olmasın, sorumluluk sahibi olan her vatandaş, trafikte bariz bir hata gördü mü, en yakın emniyet birimine bu hatayı bildirmelidir, diye düşünüyorum. Bir de bu iş yani Fahri Müfettişlik hayatımıza girdikten sonra ki istatistikleri incelemek lazım, kazaların azalmasına trafiğin düzene girmesine ne kadar yardımcı olmuş, ona da bakmak lazım. İşte böyle biz de bir zaman Fahri Müfettiş Yardımcılığı yaptık. Yine de yapmak lazım. ''Trafik hayattır.'' İnsan hayatı bu kadar ucuz olmamalı asla... 

( Fahri Müfettiş Yardımcılığı Da Yaptık başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 7.11.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.