''Spor Toto Süper Lig'in 11. haftasında oynanan ve olaylı biten Galatasaray-Fenerbahçe derbisinin cezaları açıklandı. Türkiye Futbol Federasyonu (TFF) Profesyonel Futbol Disiplin Kurulu (PFDK), Galatasaray'dan Fatih Terim'e 7, Hasan Şaş'a 8, Badou Ndiaye'ye 5, Ryan Donk'a 6, Garry Rodrigues'e 3 maç ceza verirken, Fenerbahçe'den ise Jailson'a 8, Roberto Soldado'ya ise 6 maç ceza verdi. PFDK kararları, sosyal medyada geniş yankı buldu.'' BASINDAN


Türk Futbolunun içler acısı durumunu görüyorsunuz. Futbolu bir spor olarak değil de, bir savaşa, bir meydan kavgasına çeviren insanların başına gelenler bunlar. Yazık, çok yazık. Oysa her iki takımda Türk Futboluna damga vurmuş nadide kulüpler, böyle mi olmalıydı, ezeli rekabet, ebedi dostluk...

Takımı başında, uzun bir müddet sahaya çıkamayacak, taktik veremeyecek, pozisyonlara çok zor tribünden müdahale etmeye çalışacak bir teknik direktör. Futbolumuzda ki bu ilkellikler, bu acizlik ve kabadayılıklar, daha ne kadar devam edecek çok merak ediyorum?

Futbolcular agresifleşip, futbol da çirkinleştiği zaman, Avrupa'da ve dünyada ki başarılarda unutuluyor ve bir daha da kolay kolay yakalanamıyor. Geçmişte ne kadar büyük başarı da kazanmış olsa takımlar ve antrenörler, bu çirkinliklerde toplumsal hafızaya kaydedildi, uzun bir müddet de unutulmayacak. Soruyorum olaylara sebebiyet verenlere, kime ne yaptınız, kendinizden başka?

PFDK, yani Profesyonel Futbol Disiplin Kurulu, o Fenerbahçe, bu Galatasaray diye olaya bakmamış ve doğru olanı yapmıştır. Seyirciler, futbolcuların ve yöneticilerin, artık akıllarını başlarına devşirme zamanı çoktan gelmişte geçiyor... Galatasaraylı olmama rağmen, bu kararları destekliyorum. Türk Futbolu artık bu kısır döngüden kendini kurtarmalıdır, yoksa gelecek günlerde ki başarılar hayal olmaktan öteye geçemeyecek ve geçmişte otuz sene konuştuğumuz gibi, yok efendim Puşkaşlı Macaristan'ı 3-1 yenmiştik, Almanya ile Berlin de berabere kalmıştık, diye avutur dururuz kendimizi...

Futboldan ve spordan vazgeçemiyorsak, şiddetten vazgeçmeyi öğrenmemiz lazım. Yoksa sonu hiç iyi olmayacak futbolumuzun, kulüplerimizin. Tel örgüsüz ve küfür edilemeyen statların özlemi dileyelim ileri ki zamanlarda özlem olarak kalmayıp gerçekleşsin inşallah... 

( Kime Ne Yaptınız Kendinizden Başka başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 9.11.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.