FOOTBALL İMPARATORLUĞU
   
   Uzun zamandan beri yazı yazmadım, felsefi tarafım gıbraşmaya başladı.Kısa bir tefekkürden sonra football konusunda yazmaya karar verdim.Bedevi'nin  "Öpmediğimiz bir Şeytan kalmıştı"dediği gibi, bizimde burnumuzu sokmadığımız bir football kalmıştı, o'nu da yazalım da tam olsun.Footballun ana vatanı Çin'dir.Dünya'ya servis eden ise İngiliz'lerdir.Bir işin içinde diğer milletler varsa bir kere düşünün, İngiliz'ler varsa bin kere düşünün.
   Football nedir diye düşündüm ve kendimce tanımını yaptım."On binlerce garibanın ekmek paralarından feragat edip milyon dolarlık adamları izlemesine football denir".Sahada yirmi iki tane milyon dolarlık adam ve ortalarında bir top yine milyon dolarlık kalecilere gool atmaya çalışıyor.Gol atınca ne oluyor efendim, bizim fakirler seviniyor.Vatana, millete varmı bir faydası?  Yok.Doğaya var mı faydası? yoook.İnsanlığa var mı bir faydası? Yoook.O zaman bu oyun neden oynanır?. Bu soruyu çözemedim arkadaşlar.Bu konuyu Nihat Doğan Abi'mize sormak lazım.Bütün gelişmelerde sınıfta kalsak da football konusunda çok iyiyiz.Dünyada pahalı transfer yapan yedinci ülkeyiz.Gahraman ülkemizde spor bakanlığı bilem var.Yıllık bu bakanlığa ayrılan para 191 milyon Tl.Bu sadece personel ve harç paraları.Emekliliği hak edenler için" Yetmiş milyon liramız yok" diyenlere itinayla duyurulur.Bu günkü rakamla dört büyük kulübün borcu on milyar Tl.Bunu kim ödeyecek derseniz yine biz ödeyeceğiz.Her kulübün başında bir iş adamı var.Seçile bilmek için birbirlerini boğazlıyor.Acaba o kulübe yardım etmek için mi, yoksa başka dümen mi var? orası karanlık bize.Benim anlayamadığım bir boyut da şudur...  "Efendim uluslararası temsil edilmemiz gerekiyor".Şimdi biz Amerika'yı üç sıfır yensek Amerika'dan daha mı güçlü oluyoruz.Sanayimiz mi şaha kalkıyor, aylıklarımız mı yükseliyor?.Malesef elimize hiç bir şey geçmiyor " sıfıra sıfır, elde var sıfır".Çocukluğumdan bu yana İsrail'in sporda doğru düzgün başarısını görmedim.Gel gelelim Dünya'yı yöneten baronların arasın da.Kenya'lılar her yıl maraton şampiyonu oluyor ama ülkeleri açlıktan ölüyor.Zenciler boks da güreş de hep şampiyon ama ülkelerine bir faydası yok.Sporu popüler kılmak için birde şöyle bir söz var. "Sağlam kafa sağlam vücutta bulunur" Belki iyi niyetle söylenmiş olabilir.Bu söze göre Stephen Hawking'in kafasının hiç çalışmaması lazım.Nobel ödüllerini alanlara bir bakın hepsi gözlüklü, göbekli toraman insanlar.
   Yani demem o ki, bu memleket artık milyon dolarlık lüzumsuz harcamaları kaldırmıyor Arkadaş."Hayat boşluk kabul etmez" sözü ne kadar muhteşem bir söz.Eğer yüreğimizi güzel hasletlerle dolduramaz isek elin oğlu böyle boktan şeylerle doldurur.Spor yine yapalım ama bedavasından.Bir transfer parasıyla beş fabrika kuruluyor.Aklımızı başımıza alalım.Bu kafa yapısıyla gidersek gelecekte bir tabak salataya hasret gideceğiz.Parti bayraklarını bırakıp Hakkı, adaleti bu memlekete yerleştirmeye çalışalım.Yoksa İddia kuponlarına para yatırmaya ve bu kuponlardan hayal baronlarına vergi ödemeye devam ederiz.Hayallerimiz bile sömürülür.
         Hoşça ve dostça kalınız.

( Football İmparatorluğu başlıklı yazı çiftci baba tarafından 9.11.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.