İzmarit bu, herkesler de sigarayı dibine kadar içmeyince, garibanlara, fakirlere, sokak çocuklarına gün doğuyor haliyle... Adam nereden bulsun da versin bir paket Amerikan Sigarasına on beş lira para? Haliyle cukkası bol olup da sigarasını da sonuna kadar içmeyenlerin izmaritlerini topluyor...

Siz boş verin sigarada içmeyin, izmarit de içmeyin. En iyisi bir de izmarit diye balık var, gidin onu alın marketten kızartın yiyin. İzmarit ismi de sırtında ki lekeden dolayı verilmiş bu balığa. Büyüklerine pabuç, küçüklerine de kancur deniliyormuş, izmarit balıklarının...

Balık kadar faydalı ve güzel bir besin var mı? Hani adam demiş ya ''Denizden babam çıksa da yerim.'' diye, denizler bol besin kaynağı da insanlar kirletmese daha da güzel olacak. Ortalama boyları da 15 cm kadar oluyormuş izmaritlerin...

Bir de kül tablasında dik kalan sigara izmaritleri var. ''bu izmaritlerin diğerlerine göre daha bir karakter sahibi olduklarını düşünüyorum. işleri bittikten sonra bile hala dimdik ayakta kalabilmek rakiplerine nazaran gurur verici bir tablo sergilemekte.'' demiş bir arkadaşta...

Dikkat edilecek bir başka hususta ormanlık yerlerden geçerken dışarıya hiç bir zaman sigara izmariti atmayın. Belki de farkında olmadan çok büyük bir orman yangınına sebebiyet verirsiniz. Unutmayalım ki ''En büyük yangınlar bir tek kıvılcımla başlar.''

Dünyada her yıl trilyonlarca sigara tüketiliyor ve çoğu izmarit ne yazık ki çevreye atılıyor. Sigara insan sağlığını tehdit etmekle kalmıyor aynı zamanda havayı da kirletiyor, çevreye atılan izmaritler ise doğada çözünme süresi bir yana zehirli kimyasallarını derelere, nehirlere ve okyanuslara salıyor.

Bu da sigara izmaritleri konusunda değişik bir bilgi, paylaşalım sizinle. ''Sigara izmaritlerinin yol açtığı toksik etkiyi azaltmak ve bu atıkları yeniden değerlendirmek üzere yola koyulan Avusturalya'lı araştırmacılar geçtiğimiz günlerde izmaritlerden kaldırım ve asfalt yol yapılması konulu bir çalışma yayınladı. Avusturalya'da bulunan Royal Melbourne Teknoloji Enstitüsü'nden (RMIT) Abbas Mohajerani liderliğindeki araştırmacılar, asfalta sigara izmariti katarak daha dayanıklı ve termal iletkenliğin daha az olduğu bir formül ürettiler.''

Son olarak bu ilginç bilgiyi de siz okurlar ile paylaşalım. ''Brezilya'nın Votorantim şehri, Brasilia Üniversitesi ile geri dönüşüm üzerine öyle bir çalışma yapıyor ki, kelimenin tam anlamıyla olağanüstü!Şehir, geri dönüştüreceği sigara izmaritlerini, kağıt üretiminde kullanarak hem daha az ağacın kesilmesine katkı sağlayacak, hem de sigara izmaritlerini değerlendirilmiş olacak. Proje kapsamında hedeflenen yerlere bırakılan 2600 izmarit toplama kutusu ile projeye start veriliyor. Burada biriken 60 kilo ağırlığındaki izmaritleri görevliler toplama merkezine getiriyor. Öncelikli olarak izmaritler zehirlerinden ayrışacak işlemlerden geçiyor. Sonraki işlem ise 5 saat boyunca 100 derece suda ısıtılması. İyice çözülen izmaritler daha sonra elekten geçerek yıkanıyor ve kağıdın ham maddesi olarak bilinen selülozik bir madde olarak ortaya çıkıyor. Bu şekilde uygulanan test çalışmalarında ile 1 sayfa elde etmek için 25 izmarit yeterli olduğu saptandı.'' 
( İki İzmariti De İnceleyelim başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 10.11.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.