ANLATAMADIM ÖZÜR DİLERİM(!)

"Ben Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK;
“Türk zekidir, çalışkandır.”dedim.
En zekileriniz benim ilkelerimle hayran olduğu yabancı liderler arasında özdeşleştirmeler yaparak önce kendilerini sonra aziz milleti kandırmaya gayret sarf etti.
Oysa ki sağlığımda hiçbir yabancı lidere hayranlığımı ne duyan ne gören oldu.Hayran olduğum yegane değer aziz Türk Milleti’nin kahramanlık ruhu ve cevher-i aslisi idi.
Orta zekalılar tunçtan yapılmış heykellerime selam ve emanet ettiğim siyasal kuruluşa oy vermekle yetindi.
Orta altı zekalılar milli mücadele yıllarımı, nutkumu, emanetlerimi görmezden geldi.Rakımı, içki sohbetlerimi,ve özel hayatımı ;milletin geleceğinden önemli gördü.Kefere ilan edenler bile oldu.
Oysa ki son sözüm Azrail Aleyhüsselama”Aleykum selam””idi.Keşke Salih BOZOK bu’nu Anıt-Kabir’e çerçeveletip assa idi.
Erkekler içtimai(sosyal)hayatta kadınları hep ikinci sınıfa attı.
Oysa ki Orta Asya’dan süzülüp gelen Türk kültür hayatında kadın “bir elmanın diğer yarısı “idi.
İslam hükümlerine göre de onu içtimai hayatta sınırlayan bir husus bulunmadığını unutmayı tercih ettiniz.
Bütün bu ahval ve şartta hürriyetini elde edebilen kadınlarımızın bir çoğu giyimde, kuşamda, davranış da ve en nihayet mükemmel bir anne olmada örfünden, ananesinden koptu.
Benim “Muassır Medeniyyet “mefhumum “Batı’nın ilim ve fenni”idi.Modası ve filmi değil idi.
Hür kadınların ekseriyeti Batı’; tutsak kadınların ekseriyeti Arabi kültürünün rüzgarına kapıldı.
Kamu ve özel hayatta adaletli, vicdanlı bir çalışma hayatı kuramadınız.
Yaban ellere göç eden işçi kardeşlerimiz Alman, Fransiz, Hollanda ve daha birçok ülkede çalışma disiplinine nasıl uydu?
Müteessir (üzgün)olarak ifade etmek isterim ki sizlere “Türk zekidir, çalişkandır “sözünü anlatamadım.
Özür dilerim.
Bir daha ki konumuz “Hattı Müdafaa Yoktur, Sath-ı Müdafa vardır.O satıh bütün vatandır.”olacak."
(KURGUSAL)
Rahmetli Atatürk zamanında Türk Dil Kurumu yeni kurulmuş ve yazı da kullanılan bir çok sözcüğün Türkçe karşılığı bulunmamış idi.Okuyucu psikolojisi göz-önüne alınarak bazı sözcükler o zamana uygun olarak kullanılmıştır.
Kadir KOCA  10.11.2018

( Anlatamadım Özür Dilerim başlıklı yazı Kadir Koca tarafından 10.11.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.