HAYAT ENGELSİZ DEĞİLDİR

   Değerli okuyucular,

Hayatın bizlere neler getireceğini bilemeyiz. Şöyle bir etrafımıza baktığımızda  yaşam da bir çok zorlukların olduğu hemen hepimiz görebiliriz.Yaşarken hayatta,öncelikle sağlıklı olmayı herşeyden önce isteriz. Çünkü Vücudumuzun ufak bir organında eksiklik olsun onu yerine getirmek  imkansız."Ne para fayda eder.Nede pul." O halde sağlığımız yerinde ise dünyanın en zengin insanlarıyız...Her güne  Şükür etmek lazım.

    Ama hayat çemberinden geçerken,her zaman işlerimizin hep iyi gideceğine kanaat getirmemeliyiz.Bu gün çok sağlıklı bir günümüz geçmiştir. Yarın ne olacağımız belli olmayan bir yaşam belki bizi bekliyordur. Evet, çok sağlıklıyım diyip,aman siz siz olun karşınıza çıkan engeli birine yan gözle bakmayın.Yarının engeli adayı olduğumuzu unutmayalım. Engeli insanlarımıza her zaman öncelik tanımalıyız.Toplu taşıtlarda,sıra kuyruklarında,toplumlarda ve yaşam ortamlarımızın her alanlarında onlara öncelik tanımalıyız.

    Kamu ve özel sektörde işe alınan engeli kişiler, evine bir lokma ekmek götürdükleri için çok mutlu oluyorlar. Kendilerine verilen ağır işlere rağmen...Ama onların bu mutluluklarını,onlara eziyet çektirerek değil de,daha kolay ve onların gücünün yettiği işlerde çalıştırmak daha güzel olmayacakmı? 
-Bundan bir kaç gün önce bir okul bahçesinde ayağında protez ayak takmış bir genç bahçede çöp kutularını boşaltıyordu. Yürümekte çok zorluk çekiyordu.Gövdesini zar zor kaldırıp yürüyordu. Defalarca kez o okulun merdivenlerinden inip çıktı o protez ayakla. Biraz sonra bir araba gelip okul bahçesinde durdu ve yirmiye yakın kutu indirdi. Ve o kutularıda zor yürüyen o gövde ve ayakla okul merdiveninden defalarca çıkıp hepsini taşıdı.

   Ama ona işler hiç zor gelmemişti.Çünkü evine bir lokma ekmek götürme hevesiyle çalışmıştı.Engeli, ona engel olmamıştı.Ama böyle engeli insanlarımızı daha rahat işlerde çalıştırabilsek iyi olmaz mı? 
Yarının engelisi kim bilir belki sen belki ben olabiliriz.
Hiç kimse engelsiz bir hayat yaşayacağız demesinler. Hepimiz yarının engeli adaylarıyız.Engeli insanlarımıza kucak açalım. Onlara hayatı kolaylaştıralım.
Hayatınızın engelsiz geçmesi dileğiyle,sağlık ve huzur sizin olsun.

      Kamile Özdemir
( Hayat Engelsiz Değildir başlıklı yazı Kamile Özdem tarafından 10.11.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.