Haklı olmak kadar sonun nereye gideceğini kestiremediğimiz bir şey yoktur. Haklı olmak erdemli bir duruştur. Bir başkaldırıdır zulme. Ses olmaktır kötü insanlara. Ve bedbaht bil haldir halden anlamayanlara.

 

Sırf haksızlığa uğramamak için susanların tercümanı olmaktır. Korkuyu dize getirmektir bir bakıma. İyi ki haklı olanlardanım. Vicdanımla muhasebemde rahat bir uykuyu hak edebiliyorum. Korkmuyorum yalnız kaldığım gecelerde. Kimsenin beni anlamasına, beni duymasına ihtiyaç duymuyorum. Ön safta bayrak taşıyanıyım haklı duruşun.

 

Sakı bir cennettir sabırlı olmak. Herkese nasip olmayan bir imtihandır. Haklı olmanın altın bileziğidir sabrı dost bilmek. Onunla hemhal olabilmek…

Karanlığın aydınlığa ulaştığı yerdir haklı olmak. Sesini en duymasını istediğin kişinin duyduğu şeref makamıdır. Hakka yakın olmaktır. Nebiyle dost olabilme şerefine nail olduğun yerdir. Kimse bilmiyor lafının, kimse duymuyor beni gibi lafların son bulduğu yerdir.

 

Her şeyinle haklıyken, hiç olma sanatını keşfettiğin yer. İşte asıl makam. İşte o ulaşılmak istenilen yer. Kuş konmaz kervan geçmez bir yerde kendini duyabilmek en tatlı meziyetidir hayatın. Sonsuz bir hayatın gelmesini iple çekerken.  

 

Ölüm en güzel cevaptır uzayıp giden ömre. Ölüm en güzel imtihandır hiç ölmeyeceğini düşünenlere. Kaderin haklı insanlara en büyük yardımıdır. İyi ki ölüm var. İyi ki yüce divanda görüşülecek bir hesap günü var. Tek dileğim o yüce divanda da, haklı olmanın gururunu yaşayabilmek. Nasip et Allah’ım…

 

( Haklı Olmak başlıklı yazı Mecaz Adam tarafından 13.11.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.