Kışa girmek üzere olduğumuz şu günlerde Pastırma Yazı da bitmek üzere... Havalar illa ki soğuyacak. Peşinden yağmur ve kar geliyor... Pastırma Yazı içimizi ısıtsa da, bu fiyatlara pastırma yemek artık hayal oluyor gibi... Sonbaharın son demleri yaşanıyor. Sonrasında kar, bora, fırtına, yağmur her ne ararsan var derde devadan gayrı...

Tamam anladık Pastırma Yazı bitti bitecek de ha bir de bundan sonra sucuklu yumurta yazı olmaz mı? Ne olur olsa sanki, gitmese yaz. Gitmese dediğime bakmayın, aslında her mevsimin kendine has güzelliği var. Hele de kış bizim mesleğimiz için, kar demek, kâr demek para demek. Ayaklar ıslandı mı, kar suyu girdi mi ayaklara illa ki bir kısmı da tıpış tıpış bana gelecek o üşüyen ayakların, hem de hızlı bir şekilde... Ayakkabıcıyız vesselam...

Kış geldi mi gariplere, fakirlere de masraf kapıları ardına kadar açılıyor haliyle... Odundu, kömürdü, doğal gazdı, çocukların okul masrafları, bitmez hiç bir şey. İcabında yazın bir gömlek bir de keten ayakkabı ile aylarca idare edersiniz, oysa ki kış öyle mi?

Eve kapan, apartmanda da iyi, hatırlı komşuların varsa ara sıra onlara kahve içmeye git ara sırada kestane kebap yapın beraber... Köyde isen ya da belde de isen de bir oda da sobanın başına geçsin herkes, ders çalışsın kimisi, bazısı örgü örsün, kimisi de televizyon seyretsin ya da radyo dinlesin hayat da akıp gitsin kendi ekseninde...

Ahhh şu yaz meyveleri, şeftaliler, kayısılar hele hele karpuz ve kavunlar bir de dondurmalar tabi, nasıl vazgeçiyoruz hepsinden... Amaaan sıkmayın canınızı bu kış da biter, pastırma yazı da geçmiş olsun, kış gelsin bakalım, geldiği gibi de gider... Sonrasında bahar ayları, hani o gönül yaylarının da azbuçuk gevşediği zamanlar mart, nisan, mayıs... Kışın tıkılıp evlere dizi dizi incileri izlemekten başka ne yapar ki insan? Kar yağsın hele, kardan adam yaparsınız, birbirinize kartopu atarsınız. Kardan adamın burnuna havuç takmayı, gözlerine de iki küçük kömür oturtmayı sakın unutmayın, küser sonra kardan adamlar ya da kardan kadınlar diyeyim size... 

( Pastırma Yazı Bitti Sonrasında Sucuklu Yumurta Yazı Da Yok başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 14.11.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.