Deneme / Hayata Dair Denemeler

Eklenme Tarihi : 20.11.2018
Okunma Sayısı : 841
Yorum Sayısı : 0
Sonsuza dek insan kalabilmek

     İnsan bir hata yapmasın, kaza geçirmesin hele, frene basmazsa sorunlar birbirini kovalar.
Elinizdeki poşet, içerisindeki yükü taşıyamayıp bir kulpu kopunca, diğeri de kopar.
Aracınızın bir tekeri patlasa, denge bozulur devrilirsiniz. Bir kulağınız tıkalı olsa, duymamakla kalmayıp yolda dengeli yürüyemezsiniz.
     Günlük yaşamda çözüm önerileriniz, periyodik ve alternatifli değil de, saldırı ve şeytanca tuzaklar için yeni yöntemler üretiyorsanız, bir gün bunlar ayağınıza dolaşır.
Mert, dürüst, adil, şefkatli, şeffaf ve sağduyulu insan; yenilse de kalp huzuruyla yaşayacaktır.
Kendi çıkarı için yolu kirleten, hedefi için her pisliği mübah gören, başkalarına nefes alma hakkını çok görenler, insanlık suçu işleyen, sureten insan görünümlü canlılardır.
    Doğru yolda yürümeyi, Hakk'ın rızasını kazanmayı, sadece şekilsel ibadet olarak görenler, bu uğurda en yakınını dahi ezebilen, gözardı eden, çiğneyenler; bencil, cahil, bağnaz, egoizmin doruklarında yaşayan boş insanlardır.
Canları ve doğayı katlederek, hakikate ulaşılamaz. Ne demiş atalarımız:
"Kem alet ile, kemalat olmaz"
     İyi başlamak yetmiyor, iyi görünmek yetmiyor, iyilik yapmak yetmiyor, iyi mesajlar vermek de yetmiyor. Sonsuza dek özü-sözü bir olma, söylediğini icra etme, aldansa da aldatmama, yaşamın kafiyesini, hediyenin ambalajını, noktayı, virgülü, ünlemi, ilk sözü ve son sözü de, tüm insanlığa miras ve güzellikle bağlamak gerekiyor.

20.11.2018
Ali Rıza Malkoç
#armozdeyis
( Sonsuza Dek İnsan Kalabilmek başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 20.11.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.