Süper, Uçuran, Efsane, Şahane, Mübarek Hayırlı… Cumalar, Cuma Aşkına Adı Altında İndirimli Kampanyalar.

 



 
 
 
İnsanlar hayatının içinde anlayışında yaşantısında, Cuma günün mübarek olduğunu bilenimiz var olduğu kadar bilmeyenimizde çoktur. Bilenler bilmeyenlere anlatarak veyahut ta bir şeylerin vesile olmasıyla bir şekilde öğreneceğiz derken, bu Cuma nasıl oldu ise “Süper, uçuran, efsane, şahane, mübarek hayırlı… Cumalar, Cuma aşkına adı altında indirimli kampanya yapılmaya başladı. Her ne kadar çılgınca harcama için yapılsa da, bize Cuma günün hayırlı mübarek olduğunu bir şekilde öğrenmiş-öğretmiş- oldu. Televizyonlarda her saniye reklamı yapılarak. Bir parça Cuma günün manasını bereketini kapabilsek ne mutlu bizlere, niyet çılgınca harcamayı çağrıştırsa da, Cuma günü hakkında birkaç bilgiyi hep birlikte öğrenmemiz çok güzel oldu, daha öncesinde batının ”Kara Cuma” adı altında Mübarek Cuma günümüzü karalamalarını hatırladıkça, bu isimler yüreğimize su serpiyor.

 
Ben sadece manayı anlamak Cumanın bereketini anlamamız açısından vesile olması adına seviniyorum,  elbette ki Cuma günü bereketli hayırlı nurludur… Bu günde hepimizin Camiler akın ederek hınca hınç doldurarak, gönül birliği imanın kardeşliği atmosferi altında her cumayı idrak etmemizi dilerken, daha sonrasında beş vakit camilerimi doldurmamızı diliyorum. Öncelikle birbirimize dua ederek, güzellikleri dileyerek isteyerek… Hayatın içinde bize her şeyimizi kaybetmemiz için şeytanla yandaş olanların, bu kampanyalar ile bir şeyleri kazanmamıza vesile olması adına çok sevinçliyim. Hepimiz emekçiyiz ve beraberinde kardeşiz, hep birlikte Cumanın hatırına hürmetine bunu düşünerek, yapmaları bize yakışan bir davranış olduğunu söyleyebilirim.

 
Emek gücüne biraz kaynak aktarmak güzelde, emek gücünün kazancına göz diken karaborsacılarında ”dün bir depoda 50 ton soğan ele geçirildi sırf soğan fiyatları fırlasın tavan yapsın… Vatandaş devleti daha sonrasında birbirlerini suçlayarak - belki isyanla kargaşa çıkarma derdinde olanların ürünlerini de almamak, satmamak gerektiğini de anlaya bilsek, bir gün oda olur inşallah.

 
Herkes erdemli namuslu olamaz, lakin bunların kimler olduğu da zamanla anlaşılır, vatandaş olarak gereğini yapmakta, alışveriş de o ürünleri almayarak protesto etmekte bize düşer devletten önce veya sonra fark etmez. Bize yansıyan güzellikleri bizimde yansıtan olduğumuz anda kötüler aramızda asla barınamaz ortaya da çıkamaz, vesselam.

Mehmet Aluç

( Süper Uçuran Efsane Şahane Mübarek Hayırlı Cumalar Cuma Aşkına... başlıklı yazı kul mehmet tarafından 24.11.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.