sınıfın en haylaz çocuğuydu orhun belkide okulun...kavga dövüş bilmez .kimseye zarar vermezdi ama yerin de de bir saniye duramayan bir çocuktu..devamlı hareket halinde olmasıyla bütün sınıfın dikkatini dağıtır.. saatlerce öğretmen sınıfın düzenini sağlayamaz dı..sınıfta uyulması gereken hiç bir kurala uymaz kendi kafasına göre takılırdı.. birinci sınıf olmanın verdiği bütün opsiyonları dibine kadarda kullanırdı..öğretmenlerin korkulu rüyası denebilecek bir çocuktu orhun..yüzünün güzelliği sevimliliği de olmasa çekilecek dert değildi...her hareketi nasrettin hoca fıkrası gibi komik kendine özgüydü..okulun öğretmen eksiği yüzünden değişen öğretmen trafiğinde iyice disiplini kaybetmişti.. ikinci dönem geçici bir öğretmen olan ali bey ders vermeye başlamıştı..

ali bey emekli bir öğretmendi yaşını başını almış sabırlı olgun bir öğretmen..orhunun annesi bu duruma sevinmişti ..çocuğunun düzene girebileceğinden umutluydu.. sakin konuşmasıyla belki orhunu kazanır onu yola getirir diye düşünürken hiçte öyle olmadığını bir gün ders çıkışında orhun un öğretmenin kendisine anlatıklarıyla  anladı..

-bu gün orhun la öğretmenler odasında uzun bir sohbet yaptık ona sınıfta nasıl davranması gerektiğini uzun uzun örneklerle anlattım..aslında o sandığınızdan çok zeki bir çocuk  ne yapıyorsa fazla zekasından beni dikkatlice dinledi sözde verdi... 

kadın pür dikkat ali beyi dinliyordu ..içindeki umut biraz daha yeşermişti ama yinede bu sevincini öğretmenin sözlerinin bitiminde yaşamak daha doğru olacaktı çünkü her an her şey değişebilirdi ..merakla sordu

-ona ne dediniz hocam ve o size ne dedi...

dedim ki...
-orhun bak bundan sonra her şeyi birlikte yapalım...ders yapıyorsak birlikte derste ..gülüyorsak birlikte, ağlıyorsak birlikte..tennefüse birlikte çıkalım sen ben yok bizbu sınıftaki arkadaşlarınla  bir bütünüz dedim..
kadın hala son sözleri bekliyordu..
---eee hocam..
sonuç der gibi baktı kadın ali beyin yüzüne...

---ee si ilk iki ders çok iyiydik  dersi hiç kaynatmadı dikkatlice dinledi .. 

---sonra ...dedi kadın 

---3. ders zili çaldığında teneffüse çıktı ... ben o sıra öğretmenler odasının camından dışarıyı seyrediyordum ki .. yerde boylu boyunca yatan bir çocuğun  ağladığını gördüm başında da bir kaç çocuk...bir şey olduğunu fark edip koşarak bahçeye çıktım..yerde yatan ağlayan orhun du ne olduğunu sordum arkadaşlarına düştü dediler. onu kaldırmak için eğilmiştim ki.. orhun elimi tuttu beni aşağıya çekti .ağlaması bir ton daha artı...ve bana dedi ki..bırak beni kaldırmayı hani birlikte ağlayacaktık...otur ağla .... çağır bütün sınıfı canım acıyor ağlayacağız öğretmenim...şaşkındım  ne diyeceğimi bilemedim benim silahımla beni vurdu orhun zekasından bu yüzden eminim artık...

kadın oğlunu tanıyordu bu sonucu da az çok kestirmişti ama  yinede sordu

---ağladınız mı peki sizde

----bu pek inandırıcı olmazdı onu zorla kaldırıp üstünü başını temizleyip sınıfa götürdüm.. yalnız 4.5. dersler hak getire ne yaptı ne etti ..dersleri kaynattı...

kadının sevinci kursağında kalmıştı..ama hala umudu vardı...

NOT: ORHUN benim oğlumdur.....kurumve kişiler gerçektir   :))))
silgisizce


...




( Oturun Ağlayın Öğretmenim başlıklı yazı SİLGİSİZce tarafından 25.11.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.