Korkularımız

Hayatta en çok neden korkarız ?
Ve hangi korkumuzun üzerine gideriz ?
Korkular ne zamana kadar sürer ?
Korkularla yaşayabilir miyiz ?

Öncelikle Ben hiçbir şeyden korkmuyorum diyen bir kişi bence yalan söylüyordur. Korktuğu bir şey veya  durum illaki olmuştur.

Neden korkarız öncelikle kendimize bir soralim.
Korkularımız üzerine gidebilir miyiz? Evet gidebiliriz köpek korkusu olan birinin yavru bir köpek sahiplenmesini korkusunun üzerine gitmesine bir işarettir. Bu tarz korkularının üzerine gidilebilir.
Korkularımız ne zamana kadar sürer ?
Bu bizim elimizde olan bir durum değil belki bir yıl belki on yıl sürer bunu bilemeyiz.

Kendimden yola çıkarak birşeyler anlatmak istiyorum. Tatile gitmiştik ve ben çok küçüktüm televizyonda bir film izlemişdim. Dev köpekbalıkları olan bir filmdi. Ertesi gün denize gittik.Denize girmek istemedim. Sahilde kumla oynuyordum. Çünkü korkmuştum ama beni kumla oynadığım için denize girmediğimi düşündüler. Beni zorla denize soktular ve ben denizde deliler gibi ağlıyordum. Kıyıya kadar yüzemiyordum çünkü yüzme bilmiyordum can simidi ile yüzüyordum. Köpek balıklarının kıyılara fazla gelmediğini öğrendim ve  daha sonra zamanla bu korkum geçti. Ve küçüklükten kalma bir korkum kalmamış oldu.

Peki bilmediğimiz korkularımız var mı ?
Yine kendimden örnek vereceğim.Yüksekten korkuttuğumu 21 yaşında iken öğrendim daha önce böyle bir korku yaşamamıştım. Bir gün lunaparka sevdiğim bir arkadaşım ile gittim kendisi kamikazeleri çok sevdiğini söyledi.ve birlikte binmeyi teklif etti bende kıramadım.ve birlikte bindik sadece ikimizdik.daha sonra yarasa gibi ters dönünce ben inmek istedim ve bağırdım dururun inmek istiyorum diye .ve tam anlamıyla korkuyu o zaman yaşadım. Sonradan öğrendim böyle bir korkum olduğunu peki nasıl üstesinden geliriz yüksek bir yerden kendimizi atarak mı hayır. Sadece korkuyu yaşayarak üstesinden geliriz.
Ve son sorumuz.
Korkularla yaşayabilir miyiz ?

Bizim elimizde olan bir durum bu örnek günlük hayatımızda ki korkularımız. Hep cesaretimizin kayıp olmasından . Mesela kaybetme korkusu bir çok insan kaybetme korkusundan bir adım atamıyor. Yada bir çok şeyi görmezden geliyor. İnsan hep kendi elinin hep dar  olduğunu düşünür. Misal bir erkeğin genel korkusu bir kızı kaybetmemek . Onu kaybedersem biterim veya elimdeki kızı kaybetmemeliyim diyen düşünen kişilere söyleceğim tek şey siz zaten kaybetmişsiniz. Böyle düşüncelere sahip olan kişiler hayatta hiç bir etkisi olmayan kişiler hayat tarafından pasif olan kişiler neden böyle söylüyorum insanlığa faydalı olacak birşey düşünün mesela bir ağaç dikmek kaçımız bir ağaç dikip büyüttü veya kaçımız karşıdan karşıya geçemeyen birine yardım etti. Kaybetme korkusunu yemek için önce insanlığa faydalı olmalıyız. Kafa yapımız değişti zaman kendimizin ne kadar değerli olduğunu anlamış oluruz. Kimseye muhtaç olmadığımızı kaybetmenin sorun olmadığınin farkına varırız.

Unutmayın kendimizi en iyi biz tanırız.

( Korkularımız. başlıklı yazı kırmızıhalka tarafından 28.11.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.