İnmesi lazım aslında. Hatta ben geçenlerde rüyamda da görmüştüm, bir dolar bir Türk Lirası idi, sonra bir uyandım baktım beş lira otuz kuruş. Ne yapmalıyız, bu doları tahtından indirmek için? Dil döksek ''Canım cicim dolar, in artık filan desek.'' Sanmam kılı bile kıpırdamaz bence...

Daha bir sürü etken var doların düşmemesi için. Kimse iyi bir çelme takmadığı, takamadığı için dolar da düşmüyor. Hayır bir de ''Beş liranın altına inersem bundan sonra bir de dört liranın altına doğru hareket olursa vallahi beni tefe koyarlar.'' diye de düşünüyor olabilir...

Hadi diyelim dolar düştü düştü de geldi eski seviyesine, üç lira ya da üç buçuk lira oldu. O zaman ne olacak? Başlayacak millette alış veriş çılgınlığı, nasılsa hayat ucuzladı diye millet çarşı pazar dolaşmaya başlayacak. Benzin düşecek belki üç liraya, millette harala gürele araba kullanmaya kalkacak. Bizde de çok çıkmıyor bu meret petrol, hadi bu sefer petrol ithalatımız artacak.

Tabi bir de bu dış mihrakları unutmamak lazım. Dış mihraklar hiç doların düşmesini istemezler. Hoş bazı iç mihraklarda istemiyor ya... Beraber mi çalışıyor bu hem iç de hem de dışta ki mihraklar. Bu mihrakları da acilen terbiye etmek lazım. Doğru düzgün mihraklık yapsınlar, bizim kafamızı da bozmasınlar. Mihraklıklarını bilsinler. Yoksa ben de başka mihrakları devreye sokarım da onların mihraklıklarını al aşağı ederiz billahi...

Bir vatandaşta şöyle yazmış ''Dolar 5.30 olmuş, olsun bize ne el alemin parasından Amerika düşünsün.'' değil mi ama? Bir hanımefendi de ''Neden dolar basıp borçlarımızı ödemiyoruz ki hiç borcumuz kalmaz hiç bir ülkeye kısa bir zaman sonra.'' diye yumurtlayıvermiş... Geçen iki uyanık yapmış zaten bir yerde ama 25 dolarlık para basmışlar. Müthiş bir buluş, müthiş bir düşünce. Amerika'da bile henüz piyasada yok 25 dolar diye bir para, hemen yakalanmışlar tabi. Memleketlerini söylemiyorum, siz tahmin edin...

Bir de acaba diyorum psikolojik sorunları mı var bu doların? Ondan düşmüyor belki de... Olamaz mı, olur bal gibi. Belki ilk piyasaya çıktığı zamanlarda kendi başına ya da arkadaşlarının başına kötü bir şeyler geldi. Kim bilir? Belki zenginlerden birisi aldı eline çakmağı çaktı bir elli dolarlığın da paçasından tutuşturdu, sonrada sigarasını yaktı. Bunu görünce de bizim dolar bunalıma girdi. Hayır çocukluğuna filan insek orada da zaten kan ve göz yaşı var. Eroin paraları, silah paralarından gelen gelirler ile duş almak var. Beyaz kadın, siyah kadın ticareti var, var oğlu var... 

( Dolar Neden Beş Liranın Altına İnmiyor başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 29.11.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.