Cümle aynen şöyle ''Akrabalarınızı bulamıyor musunuz Müge Anlıyı meşgul etmeyin. Resul'den bir bilet alın akrabalarınız sizi bulsun.'' Resul Seyyar Milli Piyango Bayisi


Ne kadar doğru bir tespitte bulunmuş bu piyangocu kardeşimiz. Çulsuz iseniz, cebinizde beş kuruş, on kuruş hatta bir lira bile yoksa, en yakın akrabanız el olur size... Bir yerden bir para çıksın ya da dedelerden miras kalsın, bakın görün o zaman, hiç daha yüzünü görmediğiniz akrabalarınız ''Vaaay dayıcım, amcacım, eniştecim diye koşarak gelirler size.''

Para çıkmasına da gerek yok, palavra atın çıktı deyin, sonra bakın görün neler oluyor neler... Bu mudur gerçek akrabalık, gerçek dostluk? Bazen feryadını kardeşin bile duymuyor türkü de ki gibi hani ''Aç yüreğini bir merhabaya kardeşin duymaz eloğlu duyar.'' diye gider Zülfü Livaneli'nin söylediği türkü de...

Çıkarlar girdi mi işin içine, insan en yakınını bile tanımaz, bazen de en uzağı en yakın olmaya çalışır insana, yüklü miktarda eline bir maddiyat geçerse eğer... Kötü günlerinizde sizin yanınızda olmaya cesaret edemeyenlerin iyi günlerinizde de yanınızda olması bir anlam ifade etmez...

Her ne kadar devletin en büyük gelir kaynaklarından biri de olsa bu şans oyunları, siz yine de alın teriniz ile bir şeyler kazanmaya çalışın. Akrabalarınız sizi seviyorlar ise, para çıksa da çıkmasa da zaten gelip sizden bir şeyler talep etmezler. Gerçek dost, gerçek akraba bunu yapmaz...

Hay sen çok yaşa Resul, bak bana da konu oldu bu senin elbisenin arkasında ki yazı, ortaya bir makale çıktı sayende... Sen biletlerini satacaksın, birileri de bundan ekmek yiyecek, birileri de akrabalarını bulacak da aslında Özdemir Erdoğan'ın şarkısına gelecek eninde sonunda herkes ''Paranın Ne Önemi Var Mühim Olan İnsanlık.'' Yeter ki paraya tamah edip de insanlığımızı yitirmeyelim, gerisi fasafiso... 
( Yılbaşı Yaklaşırken başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 2.12.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.