Kış geldi kapıya dayandı. Bir çok ev doğal gaz ile ısınırken, kömür ve odun ile ısınan evlerde azımsanmayacak kadar var. Bizlerde belli bir yaşa kadar sobalı evlerde büyüdük. Daha sonra kaloriferli evlere terfi ettik de biraz rahata erdik...

Köy yerlerinde de çoğu zaman odun ve kömür ile ısınıyor millet. Hele de köyde kesime uygun ağaçlar varsa köylüler ısınmakta kullanıyorlar bunları... Bir de şu meşhur Kokaryakıt var ki hepinizi bilirsiniz ne olduğunu... Bu da tezektir, yani köyde ki büyük baş hayvanların pisliklerinden elde edilip kurutulup orada yakıt olarak kullanılır...

Bizler köy yerinde büyümediğimiz için görmedik haliyle Kokaryakıt ile ısınan evleri ve sobaları... Ancak bulunduğu ortamlara iyi ısı verdiği kulağımıza gelir...

''Tezek bok demek değildir, kurutulmuş inek dışkısının suyla tekrar yumuşatılarak samanla karıştırılıp tekrar güneş altında kurumaya bırakılmasıyla elde edilir. isteğe göre dairesel ya da dikdörtgenler prizması şeklinde olabilir. kor halinde alevsiz yanar. ayrıca yakılıp cam kenarına konulduğunda sivrisinekleri uzak tutma işlevi de vardır.'' Bu bilgiyi de sizin ile paylaşmış olalım...

Odun ve kömür fiyatları tavan yapınca kasabalarda tezek bir yerde de köylünün, vatandaşın bir numaralı kurtarıcısı oluyor... İnekler pisliyor, insanlar içine bir şeyler ekleyip kurutuyor ve yakıyor, sonrasında da iliklerine kadar ısınıyor... Ne diyelim sen de olmasan Kokaryakıt, bu kışta kıyamette insanlar ne yakacak da nasıl ısınacaklar... Yaşasın Kokaryakıt... 

( Yaşasın Kokaryakıt başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 5.12.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.