Gönüllerin sızısına dokunan değimlidir şair ile şiir? Bir gönül sızısına dokunmadan derman olmayacaksa şairle şiir, şairin şair, şiirin şiir olması mümkün müdür? Elbette ki mümkün değildir dokunandır merhem olma çabasıdır şairin şiirle yazması…

 

Zor nefes alınan bir oda da, kapalı pencereleri açarak havanın içeriye dolmasıdır şairle şiirin yaptığı gayret çaba, gülümsemeyeni az gıdıklayarak gülümsetmesidir… Zaten şiir bir sızı değimlidir? Sızı çekenin, sızısına ses olan duyuran, yalnız değilsin diyerek uyaran saran… Gönül’e düşen bir cemredir her mevsim her gün her an şiir. Saran olmazsa şiir şiir mi olur? Şair şair mi olur siz söyleyin?

 

Beklersin bir yol ağzında bir gelenin olsun diye, şair şiiri ile gelir oturur yanına seninle bekler, geçmez bekleyişine bir dost olur can olur, bekleyenin gelmezse de bir gelenim var dersin gülümsersin, hayat dediğimiz nedir ki? Bir gölgelik altında bir nefes bir gülümseme bir sarılmadır, bunun nasıl olacağın biz bilmez iken, bilerek gelenle yol almaktır…

 

Bir şeyler söylemek istersin söyleyemezsin sanki dilin lal olmuştur, şair şiir ile senin söylemek istediğini gözlerine gönlündeki duyguların dili ile mimiklerine bakarak anlatır, müneccim değildir ama anlar, çünkü o gönüllerde gezer, gönlü bilir gönüllerde gezerken o gönüller ona bilmesi gerekeni anlatmıştır, Mevla herkesi şair yapmaz, şair yapar gönüllerde gezdirir, bilmediğini bilmesi için gezdirir bir ömür… Yarım kalmış duana âmin’dir şiir, şair duanı yarım bırakma dua etmeye devam et, var çık yola sevdiğine var, vardığında soru sorma sar diyendir… Nerede kaldın niye geç kaldın gibi vs, bak gözlerine  kendini gülümserken görüyorsan fazla soru sorma sarıl diyendir, vesselam.

Mehmet Aluç


( Nedir Şiir Kimdir Şair başlıklı yazı kul mehmet tarafından 10.12.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.