''İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi, Birleşmiş Milletler (BM) İnsan Hakları Komisyonu tarafından Haziran 1948'de hazırlanan ve 10 Aralık 1948'de BM Genel Kurulunun Paris'te yapılan oturumunda kabul edilen 30 maddelik bir bildiridir. Bildiri SSCB, Ukrayna, Belarus, Yugoslavya, Polonya ve Çekoslovakya'nın çekimser kalmasına, Güney Afrika Cumhuriyeti, ve Suudi Arabistan'ın ret oyu kullanmasına karşı 48 ülkenin oyuyla kabul edilmiştir.''

''Temel hak ve özgürlükler alanındaki belgelerin anayasası olarak nitelendirilen İnsan Hakları Evrensel Beyannamesinin imzalandığı 10 Aralık günü, 1950'den itibaren İnsan Hakları Günü olarak kutlanmaktadır.''

Her ne kadar bu gün Dünya İnsan Hakları günü olsa da bir sürü hakları olduğunu bile bilmeyen yokluk, yoksulluk, zalimlik altında yaşayan dünya üzerinde milyonlarca insan var. Dünyanın ve refah içinde yaşayan insanların büyük bir ayıbıdır bu durum...

20. ve 21. yüzyıl barış ve insanlığa verilen değer açısından tam bir fiyaskodur. Yirminci Yüzyılda iki dünya savaşı ve sayısız bölgesel savaş, darbe, kargaşa mazlum insanlarında bu savaşlarda can vermesine, şehirlerin yerle bir olmasına sebep olmuştur... Kitlesel imha silahları ilk kez yirminci yüzyılda kullanılmış ve yüz binlerce insan yok olmuştur bu bombalar ile... Nükleer silahların kullanımının yasaklanması, ortadan kaldırılması tartışılırken ülkeler yine de nükleer denemeler yapmaktan geri durmamaktadırlar büyük bir aymazlık göstererek...

''İnsan Hakları Evrensel Beyannamesinin kapsamı, 1966'da Ekonomik, Sosyal ve Kültürel Haklar Sözleşmesi ve Kişisel ve Siyasal Haklar Sözleşmesinin kabulüyle genişlemiş, 1976'da yeterli sayıda ülkenin bu sözleşmeleri onaylamasıyla da uluslararası yasal geçerliliğe kavuşmuştur. Bildiri, BM'ye üye ülkeleri bağlayan yasal bir araç olmasına rağmen fiili geçerliliği konusunda ciddi tartışmalar vardır.''

Bu gün savaşların büyük bir kısmı emperyalistlerin kışkırtmaları ile Müslüman Coğrafyalarında gerçekleşmektedir. Uyanık olmak durumundayız İslam Ülkeleri olarak... Adı İslam olan ancak İslam ile uzaktan yakından bir alakası olmayan devletler kendi halklarına zalimce davranarak hiç bir insan hakkına saygı göstermemektedirler... Hakeza Çin'de, Doğu Türkistan'da, Myanmar'da, Filistin'de emperyalistler hiç bir insan hakkını kaale almayarak, savsaklamakta, insanların üzerine gelişmiş silahlar ile saldırıp can almaktadırlar... Birleşmiş Milletler denilen kukla kuruluş ise sadece olayları seyretmek ile yetiniyor. Aynı Bosna'da, Srebrenitza'da olduğu gibi, Irak'da, Suriye'de, Yemen'de Filistin'de olduğu gibi...

İnsanlar hür yaşadığı müddetçe ancak insan gibi yaşarlar. Bir milletin başka bir millete tahakkümü kabul edilemez bir durumdur. Unutmayalım ki bütün insanlar hür ve eşit doğarlar. Daha sonra içine girdikleri hayat şartları acı, yoksulluk ve kölelik durumuna düşmelerine sebep olsa da, hiç istenilen bir durum değildir... Siyasal düzenlerine demokrasiyi yerleştirmiş ülkeler insan haklarına daha bir özen göstermekte, daha bir önem vermektedirler... Şuna herkesin dikkat etmesi lazım ''İnsan insanın efendisi olamaz.'' Bizler iyi insan olmaya çalışırsak, diğer insanlarında bize karşı davranışları olumluya doğru gidecektir. Barış ve insan haklarına saygılı bir dünya için bütün insanlık olarak çaba göstermek hepimizin görevi olmalı ki artık mazlumların ve masumların da kanı akmasın, onlarda acı çekmesin... 
( Bu Gün Aslında Lafta Kalan Dünya İnsan Hakları Günü başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 10.12.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.