Makale / Güncel Makaleler

Eklenme Tarihi : 10.12.2018
Okunma Sayısı : 1519
Yorum Sayısı : 0

.
Ugarit, Suriye'de Lazkiye yakınlarında, Akdeniz'e kıyısı bulunan antik bir liman şehridir. Antakya'nın hemen altındadır. Burası milattan önceki Neolotik çağdan beri pek çok kavme yurt olmuş.
 
Son dönem Ugarit Krallığı halkı Ugaritçe denilen bir çeşit Sami dili konuşurdu.
Ugaritlilerin Mısır Firavunlarına bağlılık yeminleri vardı ve Firavunların kendilerini koruması karşılığı onlara cizye öderlerdi.
 
Firavunlara Güneş, kendilerine Abd - Şems yani güneşin kulu derlerdi.
 
Ugarit'in en büyük tanrısı El'in iki kızı vardı. Birinin adı (SLM) Akşam Güneşi, diğeri ise (SHR) Sabah Güneşi'dir. Kızlar da Tanrısal vasıf taşırlardı.
 
SLM barışı (getiren), SHR savaşı (götüren) temsil ederdi.
 
İkisi de Venüs ile simgelenirdi. Güneşin konumuna göre Venüs'ün sabahki ve akşamki halleriyle.
 
Ben bu yazımda Akşam güneşi SLM'nin simgesi olan Barışın Ugaritçe'de ne anlama geldiğini vurgulamak istiyorum.
 
Her şeyden el ayak çekmek anlamındadır. Silahı, tırpanı, avı ve bilumum her ne işiniz varsa bırakırsınız ve atıl kalırsınız.
 
Birincil anlamı ise BOYUN EĞMEK'tir.
 
Ugarit'in Mısır ve onun mitolojisi ile ilintisini göz önünde bulundurun. Mısır mitolojisinden alınmış İllimünati simge ve sembollerini de bununla ilişkilendirin ve bu sembolleri kullanan dünya hâkimlerinin dünyayı ele geçirme planı çerçevesindeki operasyonlarını da üstüne katın şimdi.
 
Küresel gücün generali ABD'nin, her işgal öncesi amaçlarının o topraklara Barış'ı getirmek olduğu söylemini de hatırlayın.
 
Şu zamana kadarki ABD işgal operasyonlarındaki barış getirme iddialarının, bizim algıladığımız anlamdaki Barış olmadığı zaten ortadaydı.
 
Ugaritçe konuştuklarını anlayamamıştık.
 
*** BARIŞI GETİRECEĞİZ derken BOYUN EĞDİRECEĞİZ demek istemişlerdi aslında.****
 
Ne de olsa Ortadoğu diye adlandırdıkları toprakları ele geçireceklerdi. Boyun eğdirecekleri yerleri işgal ederken barışı getireceğiz demeyeceklerdi de başka ne diyeceklerdi?
.
NOT:
 
Lazkiye ve çevresi Esad rejiminin kontrolünde. Bu arada Esad ve ailesi Ugarit'in içinde bulunduğu Lazkiye'li. O yüzden buraya çok önem veriyor.


Ayrıca; Selam yazmak yerine SLM yazanlar var. Bu kısaltma Ugarit tanrıçalarından birinin ismidir. Lütfen böyle selamlaşmayalım.
 
Mücella Pakdemir

( Abd Ortadoğu'ya Hangi Barışı Getirdi? başlıklı yazı M.Pakdemir tarafından 10.12.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.