Makale / Güncel Makaleler

Eklenme Tarihi : 14.12.2018
Okunma Sayısı : 1247
Yorum Sayısı : 0
BLACK LİVES MATTER EYLEMİ  VE KAZ  BESLEMENİN  İNCELİKLERİ

''Kaz  beslemenin  incelikleri'' diye  yazdım  ama  bazı  vatandaşlarımızda  kaz  kadar  bile  beyin  yok  maalesef.

Yukarıdaki  resmi  görüp  altındaki  yazıyı  okuyunca bazılarının  yaptığı  gibi  Agop'un  kazı  misali  hemen  yutma eylemine  geçmedim. 

Acayip  gelmişti  işin  doğrusu.  Kanada'da  doktorlar  kendilerine  devletin  verdiği  zammı  çok  bulmuşlarmış  da,  bu  zammın  geri  alınması  için  eylem  yapmışlarmış  da  mış  mış  da  mış  mış.

''Ulan''  dedim.   Hangi  ülke,  vatandaşının  maaşına  zorla  zam  yapar  ki?  Hangi  ülke  vatandaşı  ''  Bana  yaptığın  bu  zammı  geri  al.  Bu  bana  fazla. ''  diye  sokaklara  dökülür  ki?

Yani  neticede  gerçekten  böyle bir  şey  varsa  sanırım  Kanada'da  da  Tabipler  Odası  benzeri  bir  kuruluş  vardır.  O  kuruluş  hükumete  müracaat  eder,  ''  Bu  maaşlar  çok  fazla,  biz  istemiyoruz  bunca  fazla  parayı.  Çok  para  insanı  azdırır.  Nemize  lazım,  bu  saatten  sonra  azmayalım. Alın  bu  zammı  geri.''  der ve  sanırım  hiç  bir  hükumet  de  ''  Yok  arkadaş,  alacaksınız.  Almazsanız  üzerinize  tomalarla  su  sıkarım,  gözlerinize  biber  gazı sıkarım,  her  birinizi  cop  manyağı  yaparım,  hapislerde  süründürürüm ''  demez  herhalde.

Derken  efendim  resimdeki  eylem  yapanlardan  birinin  elindeki  kağıtta  yazılı  olan  cümle  dikkatimi  çekti.  ''  I  Can't  Breathe ''  yazıyordu  o  resimde.  Türkçesi: ''  Nefes  Alamıyorum ''

Allah  Allah...Kendisine  verilen  çok  fazla  zammı  protesto  eden  insan  ne  diye  ''  Nefes  Alamıyorum '' desin  ki?  Acaba  '' Verilen  zam  o  kadar  fazla  ki  para  içinde  boğuluyorum,  nefes  alamıyorum.''  anlamında  böyle  bir  cümle  sarfetmiş  olabilirler  miydi?

Şeytan  dürttü.  Google  Amcaya  ''  Nefes  Alamıyorum Eylemi''  diye  yazdım.  Anında  karşıma  bir  isim  çıktı:  Eric  Garner... Bu  eylemler  Eric  Garner  ile  ilgiliymiş. Eric  Garner  boğularak  ölmüş.  Kanadalılar(!)  da  bunu  protesto  ediyorlarmış.

''  Hımmmm.  Kanada  Hükümeti  maaşlara  çok  fazla  zam  yapınca  bu  Erig  Garner  verilen  fazla  para içinde  boğulmuş  anlaşılan ''  diye  düşünmekten  kendimi  alamadım  ama  şeytan  bir  daha  dürttü: ''  Oğlum  Sami,  araştır  şu  Eric  Garner'in  kim  olduğunu...

Bu  sefer  Google  amcaya  ''Eric  Garner ''  Yazdım.  Bakın  karşıma  ne  çıktı?

2014  senesinde  Eric  Garner  adlı  astım  hastası ABD  vatandaşı  bir  zenci Amerika'nın  Newyork  Şehrinde(  Kanada'da  değil  yani )   polis  tarafından  göz  altına  alınmak  isteniyor. (  Neden bilmiyorum ) Polis  Memuru Daniel Pantaleo,  Eric  Garner'in ısrarla '' Nefes  alamıyorum '' demesine,   astım  hastası  olduğunu  belirtmesine  rağmen kafasına  ayağıyla  basarak,  boğazını  sıkarak  en  sonunda  ölümüne  sebep  oluyor.  Fakat  daha  sonra  yapılan  mahkemede  bu  polis  memurunu ve  olaya  karışan  diğerleri suçsuz  bulunarak  serbest  bırakılıyor.

İşte  yukarıdaki  fotoğrafta yapılan  eylem  bu.  Yani zenci  bir  Amerikan  vatandaşı  olan  Eric  Garner'in  bir  polis  tarafından  öldürülmesi  ve katil polisin  suçsuz  bulunarak  serbest  bırakılmasını  protesto... Bu  protestonun  adı ''  Black  Lives  Matter''  Yani  ''  Siyah  Hayat  Meselesi.''  Hareketin  sloganı ise  '' I  Can't  Breathe ''  ( Nefes  alamıyorum ) 

Kanada'da  doktorların  maaşına  yapılan çok  fazla  zammın  geri  alınması  ile  bir  alakası  var  mı?

Kaz  kafalılar  için  var. Tüm  bu  yazdıklarıma rağmen  halen var. Kulaklarının,  gözlerinin,  bilumum  deliklerinin  içine  soksanız  da  halen  Kanada'da    doktorların  kendilerine  verilen  fazla  maaşı  protesto  ettiklerine  inanıyor,  bu  inanç  üzerinden  de ahlak  üzerine,  bir  ülkedeki  refah  seviyesinin  insanların davranış  biçimleri  üzerindeki  etkileri  hakkında  ahkam  kesiyorlar. 

Gelelim  sonuca:

Kaz  beslemek,  onları  yemlemek  görüldüğü  gibi  o  kadar  zor  bir iş  değildir. Onlar önlerine  ne  konsa yutarlar.   O  bakımdan  eğer  kaz beslemek  istiyorsanız  hemen  belirteyim: Bu  işin  herhangi  bir  inceliği  yoktur.  Önlerine  ot  da  koysanız  yutarlar,  bok  da  koysanız  yutarlar.

Allah'ın  kaz  olarak  yarattığı  alt sağdaki resimde gördüğünüz   güzel  hayvanları ve  aynı  türden  olanları tenzih  ederek  noktalayalım. 
 


( Black Lives Matter Eylemi Ve Kaz Beslemenin İncelikleri başlıklı yazı Sami Biber tarafından 14.12.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.