Şu kelimeyi çok severim.... Paranın hiç bir önemi yok mühim olan insanlık..... Bu önemsiz para nereler de geçiyor, çok merak ediyorum. Ben hayatım boyunca böyle bir paranın geçtiği bir yer göremedim.insanlığın para ettiği yer var mı acaba ama belki de para etmiş olsa insanlık, insanlık olmazdı. Markete  gitsek bir kilo peynir , otuz yumurta alsak kasaya geldiğimizde kasiyer kıza gülümseyerek  ben çok iyi bir insanım ama param yok desek ,cevap ne olurdu..kesin kafayı yemiş bu kadın  diye düşünür güvenliği çağırırdı...Bu örneği binlerce yerde kullanabiliriz ama sonuç hepsinde aynı olur...Hoş  ben de  bir şeyler satsam  karşımda ki bana aynı şekilde davransa bende aynı şeyi yapardım... durumu çok kötümü diye bakardım  kötüyse bir şekilde yardımcı olurdum ama insanlığın çok iyi ise al git demezdim her halde o zaman ben insanlık yapmış olur muydum ...iyi o zaman da bu sözü söyleyen atalarımız niye demiş ... insanlığı para ile neden ölçeme gereksimi duymuş.. elbet bir bildikleri vardı... ama ne bildiklerini bu gün ben bilemedim doğrusu...Statümüz ne olursa olsun  paranın gücünü kimse inkar edemez.. bunu bile bile yinede kendimizi avutacak  sözlere sığınırız bu bizi biraz olsun rahatlattığı için belkide..Fakir avuntusu denen şey bu olsa gerek... paranın ne önemi var mühim olan insanlık.... parayla sadet  olmaz..kimin parası kimin duası........bu devirde geçerliliğini yitirmiş bu sözlerin  geçtiği devirde yaşamadığım için hayıflanıyorum....tamam geçim dünyasında para önemli  ama geçimini rahat sağlayanların daha fazlası için   her zaman daha da çoğu için paraya bu kadar tapmalarını anlamıyorum... Ben aslında insanları anlamıyorum belki de...Bir yerler de bir yanlış var.hem de  büyük çok büyük bir yanlış...hani kadın erkek eşitliği diyoruz ya hani insanlar eşit diyoruz ya... hiç bir şeyde eşitlik yok  aslında kadın erkek hayvan yada aklının alabileceği hiç bir şeyde eşitlik yok bu eşitliğin dengesini bozan tek şey para... parası olan her zaman üstün......her zaman ilk söz ilk adım ve öncelik sahibi....havadan para gelmedikten sonra  yada miras veya piyango vurmadıktan sonra , yada çalmadıktan sonra  öyle çalışmak çabalamak  zeki olmakla zengin olunmaz.. öyle çok  paran olmaz. Çok çalışmakla zengin olunsa gecesini gündüzüne katan neredeyse 24 saat çalışan  insanlar zengin olurdu....böyle insanlar belki biraz yaşam şartlarını iyi bir yere taşıyabilir ama öyle zengin yat kat sahibi olamaz.... toplumumuz da paranın  gücünü kullanmayı  bilen ve bu gücü kullanırken insanlığını unutanlar varken... Bu ülkede  alın teriyle çalışanlar ömürlerini onlara köle olarak geçirmeye mahkumdur... işte  bu büyük yanlış buradadır da doğrusu nerededir ben bilemedim....keşke bilsem de bir şeyleri değiştire bilsem...Bunu da en çok niye isterdim biliyor musunuz...kendim için değil ....geçen gece bir devlet hastahanesinin acil servisinde  gördüğüm parası olmadığı için  ilaçlarını sigortanın karşılamadığı için ölen bir çocuk için isterdim yada onlar gibi hayatları paraya bağlı insanlar için isterdim....insan ister istemez o çırpınan anne babayı gördüğünde  parayı pulu sorguluyor...ve bir yerde isyan bayrağını çekiyor......aslında bunun  sonucunda  zenginden nefret etmiyoruz parasızlıktan nefret ediyoruz.... hayatın dengesizliğinden nefret ediyoruz.... adaletsiz bir dünyanın parçası olmaktan nefret ediyoruz.....

Velhasıl kelam paranın gücünü hepimiz bir şekilde biliyoruz... zenginin parası züğürdün çenesini yorar benim de çenem yoruldu.... lakin son bir söz söyleyip çenemi kapatmak isterim... PARAYI VEREN DÜDÜĞÜ ÇALAR.....

Çalamadık GİTTİ......


silgisizce 

 

( Parada Yok Düdükte Yok başlıklı yazı SİLGİSİZce tarafından 17.12.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.