Bir kişinin düşünce dünyası,dünyaya geldiği andan itibaren edindiği deneyimler ve etkilerin kişide bıraktığı  izlere göre şekillenir.Kişi,özellikle çocukluk döneminde düşüncelerine hiçbir zaman gem vurmaz.Yani hayal dünyası ve ulaşmak istediği hedefler engin bir deniz misali geniştir.Çocukluk dönemindeki düşünce yapısı,yaratıcı ve özgün düşünme döneminin en yüksek olduğu dönemdir.Bu dönemde çocuklar,düşüncelerine aynı zamanda sevgilerini ve mutluluklarını da katar.Düşüncelere yapılan bu önemli katkılar,fikirler işe koyulduğunda,insanların yüreğinde ve izlenimlerinde hoş bir seda bırakır.

Farklı düşünmeyi,özgün olmayı yaşımız ilerledikçe yavaş yavaş yitirebiliyoruz.Peki bunun sebebi edindiğimiz olumsuz tecrübeler mi yoksa  hayatı yolunda götürmek için düşüncelerimize belli bir yapı kazandırma gerekliliği hissetmemiz mi?

Günümüz dünyasında neredeyse her insan hayatın sıradanlığından,insanların yapaylığından yakınmakta.Şuna tüm kalbimle inanıyorum ki;her birimiz mutlu olmayı ve insanları mutlu etmeyi istemekle beraber daha güzel,daha samimi bir dünyada yaşamanın amacındayız.Bunu gerçekleştirmek isterken en baştaki hedeflerimizin ve fikirlerimizin zamanla değişmesine engel olamıyoruz.Çünkü bunun sebebi,hayatın ve yaşam şartlarının daha kuvvetli olması ve biz insanların da bu baskı karşısında belli bir süre sonra pes etmemizden kaynaklanıyor.

Renkli düşünmek,hayata farklı ve rengarenk bir pencereden bakmak,çocuk kalbimizi,saflığımızı korumakla mümkün olabilir.Hani bazen ikili ilişkilerde ,diyaloglarda deniyor ya "Çocuklaşma" diye...Çocuklaşacağız ki,en küçük  başarı da,en basit işte mutlu olmayı bileceğiz.Çocuklaşacağız ki,insanlara olan bakışımız,samimiyetimiz  hep canlı kalsın.

Dünyayı yaşanılır kılan,temiz kalpli çocuklar diyoruz ya...Sadece çocuklar değil,çocuklarla beraber çocuk kalplerini koruyan insanlardır aynı zamanda.Çocuklar ve çocuk kalpli insanlar temiz ve saf bir benliktedirler.Saf benliğini koruyan ve kalplerini temiz tutan insanlar ise,her zaman iyilik ve mutluluk peşinde koşarlar.Çocuk kalplerimizi koruyalım ki,hayat karşısında güçlü olalım ki renkli bir hayat,renkli bir dünya içinde yaşayalım.
( Renkli Düşünmek başlıklı yazı Psikolog tarafından 17.12.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.