1980 li yıllar...

Hürriyet gazetesi haftasonu eki orta iki sayfasında yeni çıkan ve çok okunan kitapların  tanıtımı  yapılıyordu.

Bir tanesi çok dikkatimi çekmişti "Nasıl zengin olunur?"

Gençlik işte merak edip  kitabı  aldım ve heyecanla  okumaya  başladım. Sonuna  kadar geldim hiçbir bilgi yok,  parça  parça  uyduruk  yazılar  bazı  küçük  anılardan  bölük-pörçük  kısımlar...Sonuç  kitabı aldığıma ve okuduğuma pişman  oldum. 

Son sayfası  hatırımda kalan:

İşte böyle ilgi çeken  bir başlıkta kitap  yazmak ve siz okuyucuların satın almasını  sağlamak.  Okuyucuyu aptal  yerine koyup zaafından faydalanarak kendi maddi  kazancını  belirtiyordu.

********

Ülkemizde her sektörde iş  yapanlar  var  ama  rantı  yüksek  uğraş  alanları: (benim  fark edebildiğim)

Gıda bilhassa  hemen tüketilebilen  hazır gıdalar,  lokanta,  fast-food  türü...

Sağlık,  doktor,  eczacı,  diş  hekimliği,  medikal  ürünler...

Bebek ve  çocuk  gereksinimleri, 

Muskacılık,

Falcılık,

Din ticareti...

En çok  kazandıran  sektörler (uğraş konuları)  bunlar.   

Son üç  sıradaki  muskacılık,  falcılık  ve  din  ticareti  saf ve eğitimsiz  halkımız  tarafından  revaç  görmektedir.  Mantığını  iyi  çalıştıran ,  beyin  sağlığı  yerinde  olan  hiçbir  kimse  muskacıya ve  falcıya  inanmaz,  dini  çıkar  malzemesi  yapanların   yanında  yer  almaz.

**********

Bendeniz  ayrıca,  zamanını  iyi  kullananların, 

elindekilerin kıymetini  bilen tasarruflu kişilerin,

geleceğe  dair  temkinli  hareket edenlerin  de

imkânlarına  göre  "iyi  kazananlar"  olduklarını  düşünürüm.

Selam ve saygılarımla,

Yurdagül Alkan.      

( Nasıl Zengin Olunur başlıklı yazı Gülalkan tarafından 18.12.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.