BARBAROS İRDELMEN İN KİTABI


İstanbul'a gelince insan bir dost arıyor,sarılıyor telefona başlıyor tanıdıklarını aramaya.
İstersen boğaz turuna katılalım dedi neden olmasın yanında bir rehberim vardı.Yine de bir baba gibi her soruma kızmadan cevap verdi. Bazen yanılmış olsa da sonradan düzelti orasının adı şuydu diyerek.
 Çıkardığı ikinci kitabını imzalayıp hediye edince İstanbul'u seyretmek mi yoksa kitaba göz atmak arasında kaldım.
   Aynen abi! İyi geceler di kitabın adı.
  Şiirlerini benim gibi serbest yazıyordu.Az kelimeyle çok şeyler anlatıyordu.Okuyucusunu sıkmadığına eminim.İmgelerle şiiri boğmuyor du.Şair şunu mu ,yoksa bunu mu demek istemişten kurtarıyordu.
   Bir solukta okumak istiyor kitabını eline alan.
   Yeni yıl şiiri

<<Al götür gönlümüzü harap edenleri
     Temenni ettik yeni yıla
     Yaşamak istiyoruz insanca >>
Zamanın bir hükmü yok ama ortak bir dua yaradana.Yaşamak hakkımızı hiç kimse engelleyemez diyor çıkarcı çevrelere.
       Böyle miydin?
  Şiirinde insanda olan değişikleri güzel bir dille anlatmış.Aslında ben on sekiz yaşımdayım nüfustaki yazılana bakmayın.
    Doktor şiirinde,
 Her şeyin yerini bilgisayarlar almasını hastanın ağzını dahi açmadan reçetenin yazıldığını.Doktor hastanın hem derdini hem de hayat hikayesini dinlerdi eskiden.Hasta çok olunca.
   <<Vakti olsa dinlese
       ...
    Derdimin,
    Ayağımdaki nasır olduğunu
    Hemen anlayacak.. >>

Şiirlerine dalınca koca bir dünya çıkar karşınıza.Hayat şartları,sevgi, vatan sevgisi,torun sevgisiyle dolu dolu dizeler alıp götürüyor okuyucusunu.
   Vasiyet şiirini okuyunca.
    <<Giderken ben cennete
         Yine de bir paket sigara
         Bir çakmak koyun
        Kefenimin cebine>>

İnsanın alışkanlıklarında kolay kolay vazgeçemediğini ne güzel anlatmış.
Konuşmamızda beş ay oldu sigarayı bıraktım dediğini duyunca sevinmiştim.
Yeni kitabını beklerken ...



( Barbaros İrdelmen İn Kitabı başlıklı yazı HasanÖzaydın tarafından 19.12.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.