Gazap Üzümleri, John Steinbeck'ın yazdığı bir başyapıt ve en önemli eseridir. Eser 1939'da Pulitzer  ödülüne layık görüldü. 1940 yılında ise filme çevrildi ,yönetmen koltuğunda John Ford oyuncuları ise Henry Fonda, Jane Darwell ve John Carradine  gibi ünlü oyuncular yer almaktadır. Film Oscar dahil birçok ödüle layık görüldü. Konuya dönecek olursak kitap işçi sınıfına değiniyor ve ayrıca 1929 Ekonomik Buhranını anlatıyor.  Kitabın tam bir betimleme harikası olduğu okuduğunuzda hemen göze çarpacaktır.
 Örnek  olarak "Açlığı, yalnız kendi büzülmüş midesinde değil, çocuklarının da büzülmüş karınlarında duyan bir adamı nasıl korkutabilirsiniz? "şeklinde betimliyor.
 Kitabın diğer bir özelliği ise akıcı ve  sürükleyici olması, kitap Kafka'nın  Şatosu yada Davası gibi değil. Her cümleyi okuduğunda anlıyorsun..

    Kitabın ana teması işçi sınıfının acılarını onlara yapılan haksızları ve nelerin yapılması,  nelerin olmaması gerektiğini anlatıyor. Ayrıcımlığın hat safta da  olduğu gözler önüne getiriyor. Kitap çoğu eleştirmenlere göre bir dünya klasiği ve yine eleştirmenler tarafından 20 yy. en önemli  eserleri arsasında gösteriliyor. Önce hangisi yapalım diyorsanız?
 İlk önce kitabı okuyun çünkü kitaptaki betimlemeleri hiç bir yerde bulamasınız. Kitap en çok  hangi romana benziyor ? 
Bana göre Emile Zola'nın Germinal'a çok benziyor . Nedeni ise ikisi de işçi sınıfını ve onlara yapılan haksızlıkları grevlerin yapılmasının gerekliliğini anlatıyor

Kitap sana ne verdi diye sorarsanız???
  

- Soruya geçmeden ben de bir işçi sınıfındanınım , ona göre cevap vereceğim. Kitap bana sosyalzmin şart  olduğunu ve işçi sınıfının haklarını savunan ve koruyan bir partinin olmasını gerektiğini düşündürdü. Grevin işçi sınıfının sesini duyurabilmesi için tek tercümanı olduğunu ve haksızlığa hep beraber el ele  vermemiz gerektiğini gösterdi.
Size tavsiyem bu kitabı okuyun ölmeden önce.
Memnun kalacaksınız kesinlikle.Yani o kadar iddalı konuşuyorum..
                  

                                    İyi okumalar
( Gazap Üzümlerini Hiç Okudunuz Mu başlıklı yazı Önder Arslan tarafından 20.12.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.