Ülkemizde geneline baktığımızda eğitimin hali hiç de iş açıcı değildir. Bugün eğitim 12 yıl zorunlu olmasına rağmen kimse eğitimde bir şey öğrenmeden mezun oluyor. Mezun olanlar bir yerlere üniversiteye yerleşemiyor. Yerleşenler de sonradan boşta kalıyor. Bu durum öğrencileri gittikçe eğitimden soğutuyor.

Ayrıca bana göre eğitimde ki aksaklıkları şöylece sıralayabiliriz…

1-M.E.B hiç öğrenciyi ve öğretmenleri düşünmüyor.  Ders sayısı çok fazla ve teneffüslerin sayısı az. Derslerin blok olarak yapıldığı ve ders sayısının 8 saat  olduğu  bir okulu düşünün, Saat 8.00’de gelen öğrenci saat 15.00’da çıkıyor ve benim okulumun yaptığı gibi ekstra etütler de eklendiğinde bu, saat 16.00’yı buluyor. Allah için bırakın çocuk bir nefes alsın derslerle boğmayın çocuğu. Blok dersler öğrenciyi sıkıyor. 80 dakikaya 10 dakika teneffüs hem öğrenciye hem de öğretmene ağır geliyor. Avrupa, da eğitim daha çok etkinliklerle işlenirken bizimkiler habire ders sayısını artırmada ve etkinlikleri azaltmaya ağırlık veriyorlar. Düşünün biz haftada 40 saat ders işlerken bunun sadece 1 saati beden eğitimidir. Bu da öğrencilerin dersten sıkılmasına sebep oluyordur.

2- Müfredat hem öğrenciye hem öğretmene ağır geliyor. Müfredatın hafifletilmesi lazımdır.

3-. Okullarda fırsat eşitliği yoktur. Bazı okullarda her şey tamam iken bazı okullarda ise hala kara tahta ile ders işlenilmektedir.

4-Atamalarda da büyük sıkıntılar var. Bir sürü öğretmen var ama atanacak okul yok. Atanmayı bekleyen binlerce öğretmen maddi sıkıntılar içerisinde ve hatta psikolojileri bozulmuştur. Çoğu öğretmen üniversiteye başlamadan bile kaygılı oluyor.

5-Öğretmen maaşları da az, öğretmenlerin maaşına %15-%25 arası zam yapılabilir

6-LGS sınavı öğrencilerde aşırı strese yol açıyor, neredeyse her yıl puanlandırma da değişiklikler yapılıyor.

7- Eğitimde adaletsizlikler vardır,  Fırsat eşitliği yoktur parası olan özel okullarda okuyor özel dersler alıyor ve rahatlıkla kazanıyor, parası olmayanlar ise bir yerlere pek yerleşemiyor.

8-Personel sayısı inanılmaz derecede az. Bir okula ortalama iki temizlik personeli düşüyor hatta bazı okullar da hiç personel yok ve okullar çok kirli. Yani okulların temizliği iyi değil.

9-Öğrenci ve öğretmen psikolojisi iyi değil. Hepsinin düşüncesi aynı “şu okul bitsin de kurtulalım.” Der.

10- Peki ne yapılabilir? Ders sayısı azaltılıp, etütler azaltılabilir, blok dersler kaldırılabilir.. Kısacası devlet eğitime daha fazla ilgilenip yeni yatırımlar yapmalıdır. 23/12/2018

 

                     Hüseyin AKDEMİR

                                                                                                  6. Sınıf Öğrencisi

( Bir Öğrenci Olarak Bunları Görüyorken Meb Neden Görmüyor başlıklı yazı filozof21 tarafından 23.12.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.