Makale / Eğitim Makaleleri

Eklenme Tarihi : 25.12.2018
Okunma Sayısı : 1435
Yorum Sayısı : 0
Bu öneri  CİMER aracılığıyle, Milli Eğitim Bakanlığına da iletilmiştir.

                                                                                                                                    Samsun, 25.12.2018

     TC Milli Eğitim Bakanlığına

     ANKARA

 

     Konu: Okullarda kalite ve verimliliğin artırılması için Teknik Mesul Müdür Tayini Önerisi Hk.

 

     Bakanlığınızın son yıllarda kalite ve verimliliği artırıcı çaba ve çalışmalarını ilgi ile takip etmekteyim.

Kalite bir ekip ve eğitim işidir, bitmeyen bir yolculuktur. Zincirler sağlam ve uyumlu ise kalite halkası oluşturulabilir.  Bu mantığa; okul müdürü, öğretmen, diğer personel, öğrenci ve veli de destek olduğunda, milli bir bütünlük sağlanabilecektir.

     Önce bir hastane işyerinden örnek vererek önerimi sunayım. Hastanelerde,mesleki işleyişi ve yönetimi icra eden bir başhekim vardır. Bir de hastane müdürü. Doktorlar, hemşireler, hastabakıcılar belirlenen yönetmelik ve iş akışına göre hizmet sunarlar.

Başhekim, sağlık hizmetlerinin koordinasyonu, verimliliği, denetimi, takibine yoğunlaşır.

Hastane müdürü de, diğer bina, güvenlik, personel, tesisat, temizlik, kayıt düzenli gibi teknik işlere

zaman ayırır, süreç iyileştirme çalışmaları yapar.

     Ama gelin görün ki, okullarda böyle bir yönetim anlayışı oturmamıştır. Sonuçta teknik problemlerin

Sıkıntısını, müdür, öğretmen ve öğrenciler hep beraber çekerler.

Okul girişi metal kapısı, öğrencinin üzerine düşer. Çatında yangın çıkar. Telefon santralı çalışmaz. Çatıdan su damlar. Boya-badana dökülür. Sınıfta sıralar eskir.

Elektrik kesilir, aydınlatma alternatifi yoktur. Kalorifer kazanı bozulur, takibini verimli ve hızlı yapamazsınız. Bilgi işlem sistemi düzenli çalışmaz. Yangın ve hırsız güvenliği yetersizdir.

İş güvenliği mevzuatına göre yapılması gerekenler yapılmamış ve periyodik kontroller ihmal edilmiştir.

Okul bahçesi, sınıflar ve wclerin temizliği yeterli değildir.

Bu listeye 100 madde eklenebilir.

     Bir iğne enjekte etmek için bile, hemşirenin bir eğitim süreci ve yetkilendirilmesi gerekir değil mi?

Hastanede bu tür teknik işleri başhekim takip etmez?  Ama okulda, müdür ve yardımcıları,

Eğitim çalışmalarının haricinde bu tür teknik bilgisi ve yetkisi, yeterliliği olmayan sorunları

Takip eder, kafa yorar, çözüm üretmeye çalışır. Bütçesine göre, şirketlerden destek almaya çalışır.

Bu arada, okulun asıl fonksiyonu olan, eğitim çalışmalarına yeterince zaman kalmaz.

     Geliniz okul müdürü ve yardımcılarını bu tür ağır yükten kurtaracak bir ilave hamle yapalım.

Önereceğim sistem önce pilot bölge olarak 10 kentimizde, bir lisede başlatılabilir.

Gelişmelerle ve tecrübi notlara göre yönetmeliği de hazırlanabilir. Gerekiyorsa ilave öneriler de sunabilirim.

     Okullara, Okul müdürüne karşı sorumlu görev yapacak bir Teknik Müdür ya da Teknik Müdür yardımcısı kadrosu açarak yukarıda özetlediğim teknik işleri takip edecek bir personel atayabiliriz.

Bu personel, mühendis kadrosunda olmalı ve İş Güvenliği Uzmanı belgesine sahip olmalıdır.

Böylece okulun kadrolu iş güvenliği uzmanı da olacaktır. Kolay iş bulamayan mühendislere

de zevkle ve onurla görev yapabilecekleri bir istihdam alanı yaratmış olacağız.

Teknik müdür yardımcısı, direkt bağlı olduğu milli eğitim müdürlüğündeki, teknik müdür yardımcısına bağlı olarak da görev yapabilir.

Okul sorumlu teknik müdürleri, belirli periyodlarla, bölgesel toplantılar yaparak, tecrübe aktarımı,

Metot ve yöntem geliştirme. Standardizasyon, form ve denetim sistemleri geliştirebilirler.

Okulun belli bir süre sonra kalitesi, öğretmen, idareci ve öğrenci memnuniyetinin arttığını görebileceğiz.  Benim kanaatim, bu görevi en iyi yapabilecek mühendislik alanlarını belirteyim:

Endüstri, Makine, Elektrik, Elektronik, İnşaat, Bilgisayar mühendisliği lisans eğitimi alanların

6 ay gibi bir eğitimden geçirildikten sonra, böyle bir göreve atanması yerinde olur.

     Dikkate alınması ümidiyle, öneri olarak, saygılarımla arz ederim.

 

     Ali Rıza Malkoç

     Samsun

 

    


( Milli Eğitim Bakanlığına başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 25.12.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.