Her yıl kar yağmasını yılbaşın da beklemeye başlamıştık.Oysa bu yıl kar  zamanında yağdı.Yollar kapandı.Kazalar çoğaldı.Her kar yağışı değişik hatıralarımızı belleğimizin bir yerinden alır  ,bizi hüzünlere sevk eder.

Gece yarısına az kalmıştı.Son otobüse yetişemiştim.Yolcular  biraz kaygılıydılar.Son otobüs seferini beklemek hep sıkıntılı oluyordu.Kar yere usul ulsul inerken sokak lambalarının ışığında  ömürlerinin  biraz sonra yere düşmesiyle son bulacağını  bilmiyorlardı.Oysa karların ömrü çok kısaydı.
Otobüsten indiğimde karla  beraber hatıralar da üşüşmüştü  belleğime.Ne vardı ki  yağan kar bana maziyi hatırlatıyordu.

Uzun yıllar önce  Sultan Hanı ziyaretinden dönüyorduk.İpekyolunu,kervansarayları ,konuklarını, konuşmuştuk yol boyunca.Akşama biraz daha zaman vardı.Günlerin en kısa olduğu bir zamandı.

Yollar  henüz karla kaplanmamıştı.Ama akşamın soğuğu zemini gizli  buzlanma ile kaplamıştı.Gizli buzlanma sürücüler için en tehlikeli bir durumdur.Kırmızı ışıkta aniden frene basan araç  döne döne bize çarpmıştı.Bütün neşemiz    bu kaza ile bozulmuştu.

Bu düşünceler içinde ana yoldan eve doğru gelirken kar yağışıda hızını artırmıştı.Bir ara gökyüzüne baktım.Kavaklar dan başka yukarısı görünmüyordu.Kar nazlı nazlı yerlere düşüyordu.Senin ülkene de kar yağıyor mu diye  arkadaşımı düşündüm.Meterolojiye göre kar ülkemize hep  Batıdan girerdi.Sokak lambaların ilk defa farkına vardım,yukarıdan inen kara ayrı bir hüzün katıyordu.Belki de kara refakat ediyordu.

Kar üzerine yazılan romanlar aklıma geldi.Lise yılların da okuduğum;Tipi dindi,romanı.Yazarını bile hemen hatırladım.Mahmut Yesari.Sonra aklıma yağmur geldi.Rahmet yolları kesti,romanı ile  Kemal Tahir'i hatırladım.Konu eşkiyalar mıydı diye düşündüm.

Bu düşüncelerle yoluma devam ederken  bir gencin arabası ile yanıma  yaklaşması bütün düşüncelerimin uzaklaşmasına sebep oldu.

Yanıma yaklaşan bir araba durdu.Penceresini açtı.
-yolunuz bu tarafa ise sizi gideceğiniz yere bırakayım dedi.
Ona nasıl söylerdim?kar düşüncelerimle mutlu bir atmosferde yoluma devam edeceğimi.
-Teşekkür ederim.Evime gelmek üzeyim.Diyerek yoluma davam ettim.
Her mevsimin bir güzelliği var.Ama kışın güzel manzaraları olmasına rağmen kış ayı zahmetlidir.
( Kar Öyküleri başlıklı yazı M.Filizman tarafından 27.12.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.