AVA GİDEN AVLANIR

Esnaflığın da iyi kötü yanları vardır.Babamdan dinlemiştim. Bir arkadaşı anlatmıştı ona da.
<< Pazar yerinde hazır elbise satıyordum.Aç kurtlar sürüye ne zaman saldıracaklarının sinsi planlarını yaparlar.Çobanın uyuduğunu, köpeğin uzağa gittiği anı kollar saldırmak için.
   Her beden pantolon satıyordum.Bezden çevirdiğim bir yerde giyerlerdi alacakları pantolonları.Hoşlarına giderse sıkı bir pazarlık olurdu sonunda.
   Pazarında üç kağıtçıları olurdu, sürüye saldıran kurt misali en zayıf anı gözetler o zaman gelirler.Yapacağını yapar gider üzüldüğünle kalırsın arkasından.
   Tam öğle yemeğimi yediğim sırada gelmişti.Bir kaç tane pantolon alarak denemek için içeriye girdi.
    Göz ucuyla takipteydim.İki pantolon giyip üst üste dışarı çıktı.
    Pazarlığa başladı.
   --- On liraydı değil mi, aşağıya olmaz mı.?
   Benim olayın farkında olduğumu bilmiyordu.
   Sen ne yaptın o ayırdığım pantolonu giymişsin. O siparişti ,fiatı da  otuz lira.
Çıkar onu başkasını vereyim.
--- Olmaz abi bu hoşuma gitti çıkarmayayım.
Sesimi daha da yükselterek bağırarak konuşuyordum. Bağırmama, çevreden halkta başımıza toplanmaya başlamıştı.Bu arada gelenler  oluyordu aramızı yapmak için.Ben nuh diyordum peygamber demiyordum.
O arada göz ucuyla da adama bakıyordum.Yüzü kızarmış terlemeye başlamıştı ,pabuç bahalıydı.Gürültümüze poliste gelmişti ne oluyor diye.Polisi de görünce ibre benden yana dönmüştü.
  Pantolonu çıkaramıyordu altında başka pantolon olduğundan.
  Sonun da dediğim oldu otuz lirayı verdi.Kaçarcasına uzaklaştı.Arkasından dedim ava giden avlanır.>>
( Ava Giden Avlanır başlıklı yazı HasanÖzaydın tarafından 30.12.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.