Mutlak olarak Allah yalnız... Muallâk olarak insan da öyle!


En yakınınızda ki herhangi bir dostunuz, arkadaşınız ya da aileniz hatta sürekli beraber olduğunuz hayat yoldaşlığı yaptığınız eşiniz dahi öyle yabancıdır ki dünyanıza... Sizi sadece yaptıklarınızla tanır, söylediklerinizle bilir değerlendirir. Yapmadığınız, söylemediklerinizden yani iç dünyanızdan bi-haber yaşayan bu insanlar yabancıdır size!


İnsan bütün kodlarıyla; kalbi, düşünceleri, belirsizlikleri/vehimleri ve yaptıklarıyla yalnız ve en iyi Rabbi tarafından anlaşılır. Ve insan ancak en iyi Rabb’ine anlatabilir (bütünüyle) kendini!


Evet bir ömür muallâkta hep yalnızdır da insan kimi farkındadır buna kimi değildir!


Bunu en iyi bilenlerden biri olsa gerek ki Cahit Zarifoğlu “Bir şehir kadar kalabalıktır bazılarının yalnızlığı!” demekten kendini alıkoyamazken; benzer bir düşünceyi kendine has bir izâhla Sezai Karakoç “Mahşeri bir kalabalık içinde en aziz yalnızlığı yaşıyorum!" diyerek malûmun ilânını yapabilmiştir!


Furkan Selçuk Soylu, 12 Kasım 2016

( Mutlak - Muallak başlıklı yazı furkanselcuk tarafından 4.01.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.