Tarih ta ortaokuldan beri benim özel ilgi alanım olmuştur. Tarih ile ilgili bir yazıya, bir kitaba denk geldiğim zaman mutlaka okumaya, incelemeye çalışırım. Tarihlerini unutan, bilmeyen milletlerin ne duruma düştükleri gün gibi aşikardır...

TRT Televizyonlarına 3 de 3 Tarih adlı yeni bir bilgi yarışması başladı. Bir çoğunuzda izlemiştir belki. İzlemeyen ve tarihe de merakı olan varsa, izlemesini tavsiye derim. Gayet güzel düzeyli bir yarışma. Gerek sunucu Engin Altan Düzyatan ve gerek danışman Hocamız Prof.Dr Tufan Gündüz yarışmaya ayrı bir hava ve renk katıyorlar... Tufan Hocanın ara ara seyircilere yaptığı geniş açıklamalar gerçekten çok anlamlı ve yerinde...

Buraya kadar her şey güzel. İnsan bilgi ve kültür doluyor izledikçe. Ancak yarışma sunucusu Engin Altan Düzyatan'ın hitap şekli olan ''Mutabık mıyız?'' kelimesi beni bir kere daha düşündürdü durdu gerçekten. Bu kelimenin yerine başka bir kelime Öz Türkçe bir kelime bulunamaz mıydı? Sözlüğe baktığımız zaman mutabık diye, anlam olarak ''Uygun'' kelimesini görüyoruz. Arapça bir sıfat olduğunu da ekleyelim.

TRT televizyonlarının, Türk Diline çok duyarlı olduğunu biliyorum. Bu neden ile Mutabık mıyız, kelimesinin yerine başka bir kelime, ne bileyim ''Anlaştık mı?'' ya da ''Bu mudur cevabınız?'' veya ''Sizce de uygun mudur?'' gibi bir cümle kalıbı olabilir...

Yeni nesil genç arkadaşlarımızın bir çoğu bu Osmanlıca'dan gelme Arapça ve Farsça kelimeleri bilemeyebilirler... İlerleyen zamanlarda bakıp göreceğiz, belki Mutabık mıyız cümlesinin yerine başka bir kelime ve cümle grupları koyacak TRT Yönetimi... 
( Mutabık Mıyız başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 10.01.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.