Bir rivayete göre, Kâbe imamı Südeysi demiş ki, “Amerika ve biz Suudlar dünyayı yönetiyoruz.” Sonrasında ise, Kâbe’yi hamam böceği istila etmiş, ilk defa Kâbe’de namaz kılınamamış.


9 Ocak’ta internette video görselleri yayınlandı. İlaçlama yapıldığı ve ölen böceklerin çöp görüntüsü oldukça manidardı. Her denilene inanmamak gerekir elbet ama geçmişte böyle bir vakanın olmadığı, haber yapılmadığı düşünülürse, insanın inanası geliyor. Böyle bir istila olayına hayatım boyunca ilk defa şahit oluyorum. Allah’ın evinde hamam böceğinin ne işi var, bu dereceye gelene kadar kim önlem almaz ki? Evimizde bile gördüğümüzde tüylerimizin diken diken olduğu manidarken, bu kutsal mekânda ki bu hadiseye kim önlem almaz ki?  


Müslüman dünyasının geldiği bu nokta çok manidardır gerçekten. Kalbe inmeyen imandan, şekilden öteye gitmeyen şükürden, yapılan ibadetlerden ve dualardan medet umar hale geldik! Kur’anda, "Ey iman edenler! Yahudileri ve Hıristiyanları dostlar edinmeyin. Onların bazısı, bazısının dostlarıdırlar. İçinizden kim onları dost edinirse şüphe yok ki, o da onlardandır. Muhakkak ki Allah o zalimleri hidayete, doğru yola iletmez." (Mâide Sûresi, 5:51) diyor. Südeysi denen kişinin, bu ayet hakkında bilgisinin olmadığını sanmıyorum. Allah’ın evinde, Amerika’ya dostum diyen bir imam, nasıl olurda imam olur, cemaate namaz kıldırır ki?  Onu dost kabul ederek, Hristiyanlardan ya da Yahudilerden olduğunu yazan Kur’anı okuyup bilen bir cemaat yok mu? Nasıl olur da onun arkasında namaz kılmayı kabul eder ki, hele ki Kâbe’de!


Marifet Kâbe’ye gitmek, orada namaz kılmakta değil, marifet Kur’an’ı okumakta ve onun dediği gibi yaşamakta… Neymiş Kâbe’de namaz kılan her rekâtından diğer yerlerde kıldığı rekâttan 100.000 rekât daha fazla sevap alırmış. Tıpkı Kadir suresinde, Ramazan ayı için bin aydan hayırlıdır ayeti ile Ramazan geldiğinde, sigara, içki içmeyen, neredeyse her an namaz kılan, kötülüklerden uzaklaşıp, sevap kazanacağını ve cenneti kapacağına inanan kişiler gibi sayılarla meşgulüz. Ramazandan sonra ise fındık kırmaya devam eden bir Müslüman kimliği ile kim Allah’ı kandırabilir ki? Allah bu ikiyüzlü Müslümana, kendi evinde hamam böceği musallat ederek, adeta diyor ki, sizin böyle bir imanla kıldığınız namazı istemiyorum! Sizin, rahatınızı bozmayıp, elinizle, dilinizle, malınızla cihat etmeyip, rahatınızı bozmayıp, kâfirin zulmüne ne yapabiliriz, nasıl kardeş oluruzun kaygısına düşmeden kıldığınız namazı kabul etmiyorum diyor. Hamam böceği gibi mideyi bulandıran bir afetle kişileri sınava tabi tutuyor, bundan ders alın diyor.  Aslında bu noktaya gelinceye kadar ne kadar ibretlik olayı da yaşatmasına rağmen… Hiç Müslüman ülkelerde ki gibi İslam’a inanmayan ülkelerde deprem oluyor mu? Bu kadar ölüm oluyor mu? Müslüman ülkelerde, vukuu buluyor her savaş ve zülüm…  Bu kadar acı olaylara rağmen, bir araya gelmeyen, kardeş olmayan, acısıyla dertlenmeyen bir Müslüman dünyası var.


Eliniz açıp dua edip, bana nimet ver, kardeşime yardım et demek… Bu değil kurtuluşun yolu. Bu uğurda çalışmak, çözüm bulmak, neler yapabiliriz diye fikir üretmek gerek! Allah rızkı ben veririm diyor ama çalışmadan rızık alınıyor mu? Nereden yağıyor bedava rızık ki… Sen çalışmak isteyeceksin, rızkını arayacaksın… Allah’ta sebeplerle o yolu açacak ve çalışman karşılığında rızkına kavuşacaksın.


Çalışacaksın yaşlanmayacaksın

Kimseye muhtaç olmayacaksın

Yaşama heyecanını ve aşkını diri tutacaksın!

Aklını başına al ey Müslüman kardeşim… “Kur’anı oku! “

 

Saffet Kuramaz

( Kâbe’yi Hamam Böceği İstila Etmiş başlıklı yazı safdeha tarafından 10.01.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.