Hangi atalarımız demişse demiş, şimdi onu kimin söylediğini tabi ki bulamayız, diğer atasözlerini kimin söylediğini bulamadığımız gibi... ''İyilik yap denize at balık bilmez ise Halik bilir.'' demişler... Nedir yani illa iyilikler denize mi atılacak, başka değişik herhangi bir suya da atabilmelisiniz... İyilik yap göle at, iyilik yap ırmağa at, Kızılırmağa mı atarsınız, yoksa Çoruh Nehrine mi, orasını bilemem.

Dünyayı iyilik ve iyilerin duaları, hareketleri, davranışları kurtaracak. İyiliğini yapıp da denize, ırmağa, gölete attın mı, unutur gidersin, unuttuktan sonrada kimsenin başına kakmaz sın, kimselerin başına kakmadığın içinde, iyilik yaptığın adam sana karşı mahcup duruma düşmez...

Değerli devlet adamlarımızdan Ali Fuat Başgil de ''İyiliğe karşı iyilik, adalettir. İyiliğe karşı kötülük, cinayettir. Kötülüğe karşı iyilik, ihsan ve âtıfettir ve insanlığın en yüksek derecesidir.'' demiştir... Sen iyi isen insan olarak, karşılığında iyilik göreceksin mutlaka...

''Homo homini Lupus.'' Latince cümlesini açtığımız zaman ''İnsan insanın kurdudur.'' açıklamasına ulaşırız. İnsan, insanın kurdu mu olmalı? İnsan insanın yurdu olsa, dostu olsa, arkadaşı olsa keşke... İnsanın insana her zaman ihtiyacı var...

Gününü, saatini, dakikasını beklemeyin iyilik yapmak için. Rabbımız Rahman ve Rahim olan Allah her gün fırsatlar çıkaracaktır mutlaka karşınıza iyilik yapmanız için, sizin yapacağınız tek şey karşınıza çıkan bu fırsatları değerlendirmek ve kötülüklerden, kötü insanlardan uzaklaşmak olacaktır... Takva elbisesini giydiğiniz zaman, onun hazzına vardığını zaman, o elbiseyi zaten ömür boyu üstünüzden çıkartmak da istemeyeceksiniz inanıyorum ki... 

( İyilik Yapıp Herhangi Bir Suya Da Atabilirsiniz başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 24.01.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.