Bu cümle; üniversite yıllarında anlamsız uzun paragrafları dinlerken kendi aramızda söylediğimiz bir başkaldırı diyaloğuydu. İnsanların egolarıyla ilgili en önemli problemlerinden biridir lafı uzatmak. Çünkü söylediğimiz her bilgiyi fazla önemsiyoruz. 
    Çok konuşan insanlar bir de bunu monolog haline getirmişse ne kadar antipatik göründüklerini bilmeleri gerek. Özellikle kendi fikirlerini önce benimsetmeye, sonra dayatmaya giden bir hıza erişirlerse çok yazık bir hal alıyorlar. Anlaşılmayan yerden yan konulara giriş yaparak, lafın başını, konunun ana fikrini kaçırtıyor ve bize " keşke ilk cümlede kendini ifade edebilse" dedirtiyorlar.
Bir de anlattıklarını uzatırken ağdalı, çetrefilli cümleler kullananlar var ki "bakın ne kadar konuya hakimim" mesajları, bizim algılarımıza bol bipli televizyon film cümleleri olarak iletiliyor. Tartışma programlarında ki bir hukukçunun terimleri, bir doktorun latince kelimeleri havalarda uçuşuyor, karşıda da-neci bilinmez-"spontane(biip) gelişen bu durumu deklare(biip) etmek için prezentasyonumuzda(biip) mantaliter(biip) bir tavra girmeliyiz" diyerek biz seyircilere bir aydınlanamama süreci yaşatıyorlar. 
     Gerek televizyonda gerekse gündelik hayatımızda karşımıza çıkan bu insanların fikir ukalalıklarını dinleyici pozisyonuyla besliyor ve büyütüyoruz. Geçenlerde okul rehberlik bölümünde böyle bir deneyime denek olarak davet edildik. Çocuk ve ergen psikolojisi ebeveyn ilişkisi bol travmatik cümleler eşliğinde sunuldu. İçimizden "çekoslovakyalılaştıramadıklarımızdan mısınız" sürecine girerken dışımızdan da " çok da şaapmamak lazımmış" aydınlanması yaşadık.
                                         A.S.
( Çekoslovakyalılaştıramadıklarımızdan Mısınız başlıklı yazı saklı bahçe tarafından 3.02.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.