Radyoyu açınca tam da bu türkü girdi ''Manda yuva yapmış söğüt dalına, yavrusunu sinek kapmış gördün mü, amanın yandım.'' Yandım ki ben de ne yandım. Şimdi gece yattım mı yatağa sabaha kadar bunu düşünür dururum. Bu manda, hatta mandaoğlu manda, daha güzel yerler dururken gidip de neden söğüt dalına yuva yapar yahu, biri bunu bana izah etsin...

 

 

Çiftçilik, hayvancılık yapmadım ama, bilirim ki manda türünden hayvanlar ahırda yaşar, ara sırada otlamaya çayıra çimene çıkartılırlar çobanlar tarafından. Hayır bir de söğüt dalına da yavrusuyla çıkıyor, onu da sineğe kaptırıyor. Sinek de şu meşhur Jurassic Park da ki sineklerden demek ki yavruyu kapıp gidiyor. Manda da arkasında melûl melûl baksın dursun...

 

 

Bu işte bir karışıklık var ama çözemedim, çözmeye çalışıyorum. Sonra niye söğüt dalı, başka ağaç mı yok? Çam Ağacı var, kayın var, hani Nazım'ın dizelerinde geçen ''Karlı Kayın Ormanında'' diye şarkısı da var. Kestane ağacı var, ceviz ağacı var, şeftali ağacı var, domates ağacı var. Yok yok fazla attık ya, domates ağaçta yetişmez ki...

 

 

Birde sineklerin cinsini sorgulamamız, bilmemiz lazım. Kara sinek mi, yoksa sivri mi ya da At Sineği cinsinden büyük bir yaratık mı acaba? Yine de büyük olasılıkla At Sineğidir, öbürleri küçük mandanın yavrusunu zor kaldırırlar zannımca...

 

 

Mandalara sesleniyorum. Sayın Mandalar, manda dostlarım, bundan böyle söğüt dallarına yuva yapmayın ne olur. Bakın başınıza olmadık işler gelebiliyor, yavrunuzu alıp götürüyor böyle serseri bir sinek, size ineklik ediyor. Sonra o yavrunuzu sineğin elinden kurtarmak için çabalayın durun, ne gereği var dostlarım...

 

 

Hayır gidip de söğüt dalından başka yuva yapılacak yerler yok mu? İlla yuva yapmak için bir ağaca mı çıkmak gerek? Hem de ''Yuvayı dişi kuş yapar.'' derler, siz söğüt dalına yuva yaparken hangi dişi kuştan akıl fikir aldınız, deyin bakayım bana... Sonracıma söğüt dalları da incecik bir şeyler zaten, Allah muhafaza kırılırlar, çatadanak, patadanak ne bileyim bir şekilde ortadan ikiye ayrılırlar. Yahu ben bayıla bayıla söylerim yine de türküsünü de racona ters bu mandaların söğüt dallarına zırt pırt gidip de yuva yapması, benden söylemesi...

( Manda Nereye Yuva Yapar başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 6.02.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.