geleceğin nine ve dedeleri nasıl olur diye düşündüm biraz... düşündükçe de gülümsedim...bu günün çocuklarından nasıl bir nine ve dede çıkar acaba...önce bizim  zamanın nine ve dedelerinin profilleri geldi gözümün önüne... sobanın yanındaki  kanepede oturan  ninenin etrafına toplanmış  çocuklar  yerde minderde oturuyorlar ..pür dikkat  nineye bakıyorlar nine  kazak örüyor . gözünde burnunun yarısına kadar düşmüş gözlüğü ,beyaz  büyükçe başörtüsü kulaklarının arkasında, gözlük üstünden çocuklara bakarak masal anlatıyor... az çok hepimizin ilk düşündüğünde  gözünün önüne gelen manzara bu olsa gerek...çocukken  hadi çiz bir resim ninen ve deden ler olsun deseler  ya baston elinde  bir dedenin koluna girmiş karşıdan karşıya geçiriyorken yada soba başındaki nineyi çizerdik çoğumuz...kıyafetleri de genelde dallı güllü entari cebkenli yelekli yada koyu renkli kıyafetli, beyaz   başörtülü olurdu...peki şimdi bir düşünelim geleceğin nine ve dedelerini....Aleyna ,alya,su,aysima,azra,pelinsu,biricik,esila  nineleri....berke,oğulcan,çağatay,alp,sıraç dedeleri  söylerken bile tuaf geliyor değil mi?... onlar da torunlarına masal anlatırlar mı acaba  örgü örmeyecekleri kesin ama masal anlatırlar mı onu bilemiyorum... gözümün önünde canlanan artık o zaman 3G olur 15G .....huzur evi o zamana yaşlılar toplanma evi.... huzur sokağı..huzur deryası... yada yaşlılar yerine ne isim bulunursa o  evi olur... 15G ile  bağlanılır...parlak kıyafetler içinde alya nine ile berk dede taplet den masal anlatır...tabi o zamanlarda  hala masalara inanan çocuklar kalırsa....biz şimdilerde yaşılılarımıza paçalı don atlet fanila yün çorap hediye ediyoruz... yada yanlarına giderken  meyve ,yoğurt alıyoruz...Aleyna ninenin zamanında kesin metalik renkli  termal donlar çıkar ...şöyle gümüş platin renkli  içten cepli...Alp dedeler  ekrandan oynar piştilerini... sohbet kahve eşliğinde değilde...Telefonlar da olur... telefonlar artık daha ne  kadar ilerler cip olarak kulak arkasına monte mi edilir o zaman bilemiyorum .......geleceği  hayal konusunda falcılık algılarım o kadar da ileriyi göremiyor gördüğü kadarıyla cipli filan bir şey olur   beyin direk sinyal yollar kiminle  konuşmak istiyorsa  aslında dili de yormaya gerek yok hazır tembellik hat safhadayken  Aleyna ninenin beyni... Pelin su ninenin beyniyle iletişime geçer sohbetin dibine vururlar..
ne.... ne kadar değişir bilmiyorum...ama değişmesini istemediğim şeyi çok çok iyi biliyorum... teknoloji neyi nereye kadar taşırsa taşısın  ama teknolojinin yetemediği tek şey sevgi ve saygıdır...çağın getirisi ne olursa olsun dilerim götürüsü sevgi ve saygıdan yaşlıya hürmetten.. olmaz.. dilerim  Aleyna nineler ,Berk dedelerde bizi seven torunlarını gördüklerinde mutlu olan  Emine ,Ayşe, Zehra nineler  Ali ,Mustafa,Mehmet dedeler gibi sevecen sevgi dolu olurlar... dilerim  onların torunları da bizim  gösterdiğimiz  gibi onlara saygı ve sevgi gösterir....
sevgiyle yaşlanın...
sevgiler silgisiz....


masal anlatan nine ile ilgili görsel sonucu

( Gelecek De Gelecek.............. başlıklı yazı SİLGİSİZce tarafından 13.02.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.