Serhat illerimizden güzelim Kars çok otantik ve güzel bir şehir. Yıllar yılı Rus işgalinde kalmış ve Kurtuluş Savaşı sonrası tekrar Türkiye Cumhuriyeti sınırları içine dahil olmuş güzel yurdumun güzel bir parçası. Iğdır ve Ardahan ilçeleri de daha sonra Kars İlinden ayrılarak il oldular...

Bu günlerde Doğu Ekspresi ile Karsa gitmek pek bir moda, pek revaçta... Hele hele yazın bilet bulmak dahada imkansız... Gidenler anlatıyor aşağı yukarı yirmidört saat sürüyormuş yolculuk... Kişi başına yaklaşık 1220-2200 lira arasında değişiyor... Rehberlik hizmetleri de buna dahil tabi ki... Şahsi olarak bilet bulmak çok zor. Bu nedenle de illaki gidip bir tur şirketine başvuruyorsunuz...

Şahsi olarak bilet bulamamanın en büyük nedeni tur şirketlerinin çok önceden biletleri ihale ile kapatması... ''Bilet ücretleri yolculuk edeceğiniz kompartımana göre değişiyor. Şu an için bilet fiyatları şu şekilde; pulman 47 TL, örtülü kuşetli için 63,50 TL, yataklı için 117 TL (2018 itibariyle). Ancak genç, 60 yaş üstü, öğretmen gibi indirimler mevcut. Hepsine de %20 indirim uygulanıyor. 65 yaş üstü ve çocuk yolcular ise %50 oranında indirimden yararlanabiliyorlar.''

''Doğu Ekspresi Ankara Tren Garından kalkıyor ve Kars Tren Garı'na kadar gidiyor. Ara duraklar ise, Kırıkkale, Kayseri, Sivas, Erzincan ve Erzurum. Ara duraklarda ne kadar duracağı pek belli olmuyor.'' Zaman zaman uzun duraklamaların olduğu durulan şehirlerde beklenildiği de oluyormuş. Bunu da göz ardı etmemek lazım...

Otellerin doluluk oranlarının çoğu zaman yüzde yüz olduğu belirtiliyor... Bunun da Kars'ın şehir ekonomisine tabi ki büyük faydaları var... İstanbul ve Ankara'dan her gün bir sefer düzenleniyor. Bir şekilde bu seferlerin artırılması serhat ilimiz Kars'ın hem ekonomik hem de sosyal olarak gelişimine de katkı yapacaktır azami derecede... Kim bilir bakarsın bize de bir gün nasip olur güzelim Kars'a gitmek...

( Doğu Ekspresi İle Karsa Gitmek Mesele başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 13.02.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.