Makale / Eleştri Makaleleri

Eklenme Tarihi : 16.02.2019
Okunma Sayısı : 1279
Yorum Sayısı : 5


06.09.2019  Tarihinde  T.C. Milli  Eğitim  Bakanlığı Yenilik  ve  Eğitim  Teknolojileri Genel  Müdürlüğü, ''DAĞITIM  YERLERİNE ''  Başlığı  ile  bir  yazı  gönderir  ilgili  makamlara..

Yazıda  aynen  şunlar  denmektedir:

İlgi: Fit 21  By Ece  Vahapoğlu  Firmasının  04.02.2019 Tarihli  ve 2272866 sayılı  gelen  yazısı.


Fit 21 By  Ece  Vahapoğlu  Firmasının2018-2019  eğitim  öğretim  yılında,  Türkiye  geneli  resmi / özel tüm anaokulu,ilkokul,  ortaokul,  lise  ve  dengi okul  öğrencilerine yönelik, öğrencilere  kendilerinin  farkında olmalarını  sağlamak,  çocuklarda  konsantrasyonu  artırmak,  arkadaşlığı,  paylaşmayı  ve  sosyalliği artırmak,pedagozjik  oyun  anlatımıyla yoga  nefes  egersizleri yaptırmak  amacıyla ekli  bilgiler  ve  belgeler  doğrultusunda ücretsiz '' Ece  Vahapoğlu  ile Çocuk  Yogası ''  etkinliği  düzenleme  talebine  ilişkin ilgi  yazı  ve  ekleri incelenmiştir.

Duyurusuna http://yegiteg.meb.gov.tr/www/sosyal-etkinlikler/kategori/19 linkinden ulaşılabilecek  olan söz  konusu  etkinliğin;Türkiye  Cumhuriyeti  Anayasası, Milli  Eğitim  Temel  Kanunu ile  Türk  Milli Eğitiminin  genel  amaçlarına  uygun  olarak,  yürürlikte  olan tüm düzenlemelerde  belirtilen hüküm,  esas  ve  amaçlara  aykırılık teşkil  etmeyecek  şekilde,  denetimleri  ilgili  okul,  ilçe/il  milli eğitim  müdürlükleri  tarafından gerçekleştirilmek üzere,  derslerin  aksatılmaması, gönüllülük  esasına  göre  yapılması hususunda bilgilerinizi ve  gereğini  arz/rica  ederim.

Anıl  YILMAZ
Bakan  a.
Genel  Müdür  V.

Yazı  böyle.

Peki  bu  yazının  muhatabı kim?

Temel  Eğitim  Genel  Müdürlüğünden  başlayarak   şunlar:  Orta Öğretim Genel  Müdürlüğü,Din  Öğretimi Genel  Müdürlüğü, Özel  Öğretim Kurumları Genel  Müdürlüğü,Mesleki ve  Teknik  Eğitim  Genel  Müdürlüğü, Özel  Eğitim  ve  Rehberlik  Hiz.Genel  Müdürlüğü, Fit  21 By  Ece  Vahapoğlu  Firması

Yani  kısaca  Türkiye'deki  tüm  okullar  bu  yazının  muhatabı  ve  bir  de Fit  21 By  Ece  Vahapoğlu  Firması.

Şimdi...

Böyle  bir  etkinlik,  yani  çocuklara  yoga  eğitimi verilmesi  onlarda  yukarıda  işaret edilen  gelişmeleri  sağlar  mı  sağlamaz  mı  konusu  üzerinde  tartışırsak  işin  içinden  pek  çıkamayız.  Çünkü  neredeyse  hiç  birimiz  yoganın  ne  olduğu  hakkında net  bir  fikre  sahip  değiliz.

Yalansa  yalan  deyin.  Yoga denince  aklımıza  gelen  şey  bir  mindere  oturup  ayak  tabanlarını birleştirerek,ellerinin baş  ve  işaret  parmaklarını birleştirip  dizleri üzerine  koyarak  gözleri  kapalı  vaziyette  ve  dahi  sağından  solundan  gelen  tütsü  dumanları  eşiliğinde  ''  Oğğğğmmmmm'' diye anlamsız  sesler  çıkaran  insanlar  değil  midir?  

Oysa  eminim  ki  yoga  çok  çok  daha  farklı  bir  şeydir.

Nedir?  İnanın bilmiyorum  yalnız  16-17  yaşlarındayken  İstanbul-  Bakırköy'de Yogi  Kazım  diye  biri oldukça  ün  yaptı.  Bu  adam  felçlileri  bile  bir  iki  seansta  yürüttüğünü  iddia  edince  ben  bayağı  bir  ümitlendim  ''Artık  koşabileceğim.  Yaşasın  Yogi  Kazım ! ''  diye  ama  sonra  babam  '' Şarlatanın  tekiymiş.  Boşuna  para  kaptırmayalım  dediği  için Yogi  Kazım'la  tanışmadık  bile. 

Neyse...Ana  mevzuya  dönelim

Bu etkinlik tabii  ki  muhalif  düşünce  tarafından  topa  tutulduğu  gibi  ilginçtir  ki  hükumet  yanlıları  tarafından  da  topa  tutuldu.  Ortak  payda: ''Çocuklarımıza  yoga  yoluyla  mı  arkadaşlığı,  paylaşmayı,  sosyalleşmeyi  öğreteceğiz?  Bize  tamamen  yabancı  olan,  bizden  olmayan  metotlar  mı  sağlayacağız  bunları?

Bu  arada  yoga yoluyla  çocuklarımızın  Budizme  kaydırılacağı  korkusundan tutun  da  ''  Dindar  bir  nesil Budist  felsefesiyle  mi  sağlanacak?''  diye  soranlara  kadar  pek  çok  değişik  itirazlar  geldi  bu  ''  Çocuk Yogası '' olayına.  Yani  tamam  yoga  bize  ait  bir şey  değil  de  karate  mesela bize  mi  ait?  Ama  yüzlerce  karate  kursu  var  ülkede. Üstelik  de  dünyanın  parası ödeniyor  o  kurslara  ama  kimsenin  de  bir  itirazı  yok. 

Çocuk  yogası  ne  kadar  gelişmişliktir,  ne  kadar bilgi  teknolojileriyle alakalıdır  bilmiyorum.  İşin  o kısmını  da  uzmanlarına  bırakıyorum   ama içinde herhangi  bir  ücret  talebi  olmayan,  tamamen  gönüllülük  esasına  dayanan  ve  de   öğrenci  karnesine  asla  not  olarak  yansımayacak  bir  etkinliğe  niçin  bu  kadar  tepki  verildi  çok da  anlamış  değilim.  Zaten  yukarıda  da  belirttiğim  gibi  benim  asıl  konum  bu  çocuk  yogası  meselesi değil.  Dikkatlerinizi  bir  başka  noktaya  çekmek  istiyorum:

Mülakat  mağduru  binlerce  genç  öğretmen  adayı  binlerce  dilekçe  verdi  ''  şu  mülakatlar  kaldırılsın''  Diye.  Bir  sürü  eylemler  yapıldı  mülakatların  kaldırılması  için.  Peki  Milli  Eğitim  Bakanlığının  cevabı  ne  oldu?  ''  Kaldırılması  için  çalışmalar  yapıyoruz.''  Henüz  ''kaldırıldı'' denmedi. Yani  efendim  Bakanlığımızın  işi  başından  aşkın(!)  O  kadar  yoğun  bir  çalışma  içindeler  ki(!)  mülakat  mağduru  öğretmenlerin  sorununa  bir  türlü  sıra  gelmiyor(!) Çalışma  başlatacaklar  ama  bir  türlü  başlayamıyorlar (!) 

Ancak...

Bunca  işi  başından  aşkın,  bunca  yoğun  bir  tempo  içinde  çalışan  bakanlığımız  iş  Ece  Vahapoğlu  Firmasının  ''  Okullarda  Yoga Eğitimi ''  konusuna  gelince  sorunu iki  gün  içinde  şipşak  çözüyor.  Bakar  mısınız?  Firma  04.02.2019  Tarihinde  Bakanlığa  dilekçe  veriyor,  bakanlık  iki  gün  içinde  meseleyi  inceleyip  karara  bağlıyor( 06.02.2019 ) ve  tüm  okullara  emirnameler  gönderiliyor.

Ben  işte  işin  bu  tarafındayım. 

Ece  Vahapoğlu  bakanlığın  öz  evladı  da  mağdur  öğretmen  adayları  üvey  evlat  mı? 

Tekrar  yoga  konusuna  dönecek  olursak...

Dönmeden  önce  şu  Ece  Vahapoğlu'nu  tanıyalım  azıcık.

 Ece Vahapoğlu kimdir?

Ece Vahapoğlu, 8 Mart 1978 tarihinde İstanbul'da dünyaya geldi. İşletme okuduğu The American University of Rome’u 2000 yılında birincilikle bitirdi.

Fransa IEHEI’de AB ve Uluslararası İlişkiler yüksek lisansı yaptı.

2001 yılında JC Derneği tarafından “Türkiye’nin En Başarılı Genci” seçildi.

ABD Dışişleri Bakanlığı’nın ‘Uluslararası Yükselen Yıldızlar Liderlik Programı’na katıldı.

Yedi kişisel gelişim kitabı ve bir roman, sağlıklı yaşam ve spor üzerine dört kitap çıkardı. İlk kitabı 23 yaşındayken yayınlandı. ÖTEKİ adlı romanı beş dile çevrildi.

​Milliyet, Sabah, Akşam, Takvim gazetelerinde köşe yazarlığı ve röportajlar yaptı.

Spor, eğitim ve sağlık alanında sosyal sorumluluk projelerinde yer alıyor.

Sağlıklı yaşam, spor ve beslenme seminerleri veriyor. Spor etkinlikleri yapıyor.

İstanbul Aydın Üniversitesinde “Radyo ve TV Sunuculuğu” dersi verdi.

Gönüllü olarak Göbekli Tepe tanıtım projesinin koordinatörlüğünü yürüttü.

Gençlik ve Spor Bakanlığından sertifikalı Wellness Eğitmeni olarak Herkes İçin Spor Federasyonu Proje Başkan Vekili görevini yürütüyor.

Ulusal ve uluslararası pek çok etkinlikte Türkçe, İngilizce, Fransızca ve İtalyanca moderatörlük ve sunuculuk yapıyor.

''ABD '' biraz  fazla  olmakla  birlikte  oldukça  başarılı  bir  hanım  kızımız  olduğu  besbelli.   Çocuklarımızı  ve  gençlerimizi   yoga yoluyla  kendisi  gibi  başarılı  kılacaksa niçin  olmasın  ki? 

Ben  bakanlığımızın  mağdur  öğretmen  adayları  için  de  aynı  şimşek  hızıyla  karar almasını  bekliyorum.  

Okul  çağında  bir  çocuğum  olsaydı  yoga  eğitimine  gönderirdim.  Baktım  saçma  sapan  şeyler  öğretiyorlar  hem  şikayet  eder  hem  de  çocuğumu  o  etkinlikten  alırdım.  Ama  kesin  olan  bir  şey varsa  hakkında  bilgi  sahibi  olmadığım  bir  konuda  konuşmazdım.  Çünkü  bundan  yüz  sene  evvel  bisiklete  ''  Şeytan  arabası ''  diyen  bizler,  şimdi  ''Sağlıklı  yaşam  için  bisiklet  sür''  diyoruz  değil  mi?  

Yoga  eğitimiyle  en  kötü  ne  olabilir  ki?  En  fazla  karikatürdeki gibi  durumlar  yaşarız  ki  daha  beterleri  yaşanıyor  okullarda  yogasız  mogasız...

( Sayı: 88013337-821.99-e.2622457 / Konu: Çocuk Yogası başlıklı yazı Sami Biber tarafından 16.02.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.