Makale / Araştırma

Eklenme Tarihi : 17.02.2019
Okunma Sayısı : 1443
Yorum Sayısı : 9
KEDİLER  ŞEYTANDIR  ÖLDÜRÜN-KARISINI  DÖVENE  SEKSEN DEĞNEK VURUN.


''Osmanlı  devleti  ve  fetva  ''  denince  aklımıza  ilk  etapta iki  isim  gelir: Birincisi  Zembilli  Ali  Cemali Efendi,  ikincisi   Ebussuud  Efendi...Birincisi  Yavuz  Sultan  Selim'in,  ikincisi  Kanuni  Sultan  Süleyman'ın  şeyhülislamı...

Şeyhülislam Ebussud  Efendi bir  gün  ''  Bugün  kaç  fetva  verdik?''  Diye  merak  etmiş. Oturup  yazılan fetvaları  saymışlar:  Tam 1413  Fetva...(  Guinnes  rekorlar  kitabı  o  devirlerde  olsaydı  kesin  dünya  rekoru  olurdu  bu sayı ) 

Şimdi  bizim  şeyhülislam  fetvalarına  geçmeden  önce  bir hususu  hatırlatalım,  sonra  fetva  örneklerine  geçelim.

Efendim,  fetvalarda  soruyu  soran  da   soruya cevap  veren  de  gerçek  şahıs  isimleri  kullanmaz  onun  yerine  Erkekler  için  Zeyd,  Amr  gibi  isimler  kullanılırken  kadınlar  için  Hind,  Zeynep  gibi  temsili  isimler  kullanılırdı.

Fetva bir meselenin dini-hukuki durumuna açıklık getirirdi. Dini bir konudaki görüş olan, fetva hüküm yerine geçmez. Bir konuda hükmü kadı, yani hakim verirdi.

Evet, şimdi    sorular  ve  verilen  fetvalar:  (  Aşağıdaki fetvaların  bir  kısmı  Ebussuud  Efendiye  bir  kısmı da IV.  Mehmet'in  Şeyhülislamı  Çatalcalı  Ali  Efendiye aittir. )

Soru: Zeyd, eşi Hind'i haksız yere döverse, ne lazım olur?
Cevap: Zeyd'e 80 değnek vurulur.

Soru: Zengin birisi olan Zeyd bir defa hac görevini yerine getirdikten sonra, bir defa daha hacca gitmek isterse, tekrar hac etmek mi iyidir, yoksa gitmemesi mi daha iyidir?
Cevap: Gayet muzdarip fakirlere ve çok zor durumda olan yetim analarına yardım etmek daha iyidir.

Soru: Bir camiye imam olmakla, marangozluk yapmaktan hangisi makbuldür?
Cevap: Namazı terk etmeden bir sanat sahibi olmak Allah katında daha makbuldür.

Soru: İlim sahibi olan Zeyd, Amr'ın kızı Hind'e talip olup, evlenmek için iki taraf arasında anlaşma olsa, nikâhtan önce Amr, kızını Zeyd'e vermeyip zengin Bekir'e verebilir mi?
Cevap: İlim sahibi birisinin yerine başkasını tercih etmek Müslüman'a yakışmaz.

Soru: Tekkelerde inzivaya çekilip, işi Allah'a bırakıp kaderine razı olanların durumları dinen makbul müdür?
Cevap: Değildir.


Soru: Zeyd, Hind'in evine girip, zorla ona sahip olmak istediğinde Hind, Zeyd'i başka yolla başından def edemeyip, balta ile vurup yaralasa ve Zeyd yaradan dolayı ölse, Hind'e bir şey yapmak lazım olur mu?
Cevap: Gazâ etmiş olur.

Soru: Dilenci Zeyd, Amr'a gelip "Allah aşkına, peygamber aşkına, Allah'ı seversen peygamberi seversen, bana para ver" dese, Amr da aldırış etmese veya "Allah vere" dese, günahkâr olur mu?
Cevap: Sevmek vermeyi gerektirmez. 

Soru: Pırasa diye bilinen sebzeyi yemek helal olur mu?
Cevap: Olur. Ancak pırasa yemişken, kokusu geçmeden camiye gelmemelidir.

Soru: Tuz ve sirke ile karıştırılmış sebzeler çiğ iken yenilse, helal olur mu?
Cevap: Olur. Çünkü bu adettir.


Soru: Bir çok ilaç kullanmasına rağmen hastalığı iyileşmeyen Hind'in şifa bulması için doktorlar ''6 gram şarabı bitkilerle karıştırması gerekir. Eğer bunu yapmazsa hastalıktan ölecek.'' deseler, bu ilacı kullanması caiz olur mu?
Cevap: Asla caiz değildir. Doktorların bu konuda dedikleri yanlıştır. Şarapla deva bulunmaz. Bunun yerine üzüm suyu ile bitkileri karıştırmalıdır.

Soru: Keyif için içilen esrarın azı da, çoğu da haram mıdır?
Cevap: Haramdır.

Soru: Sünnet olurken normalden az kesilmiş olan Zeyd'in tekrar sünnet olması dinen caiz olur mu?
Cevap: Olmaz.

Soru: Zeyd'in eşi Hind, Zeydin anası( Yani  kaynanası ) Zeyneb'in küçük oğlu Amr'ı emzirse, nikâhlarına zararı olur mu?
Cevap: Yoktur.

Soru: İki eşi olan Zeyd'in hanımları aynı evde oturmak istemezlerse, her birine müstakil ev lazım olur mu?
Cevap: Lazımdır. Avluları bile ayrı olmaz.

Soru: Zeyd, eşi Hind'e "Annem ve kızkardeşim ol" dese dinen Hind, Zeyd'den boş olur mu?
Cevap: Haram olmak niyeti ile dediyse boş olur, "Onlar gibi sevgili ol maksadıyla" dediyse olmaz.

Soru: Bazı Müslümanlar, "çıbanım var, yaram var" diye durumlarından şikâyet edip, namaz kılmasalar, bu dinen özür olur mu?
Cevap: Namaza özür olmaz, kan akarken bile kılmak lazımdır.

Soru: "Bismillah, Allahu Ekber" diyerek domuz kesen kimsenin durumu nedir?
Cevap: İman tazelemesi gerekir.

Soru: Ramazanda oruçluyken üç defa bayılan Zeyd'in orucu bozulur mu?
Cevap: Bozulmaz.

Soru: Kına ile sakalını boyayan Zeyd'e şeriata göre ne lazım olur?
Cevap: Kendi bilir.

Şimdi  de  Hrıstıyan  dünyasının  Katolik mezhebi  dini  ve  ruhani  lideri   olan  papaların  verdikleri  iki  fetva  örneği  sunalım:

Bundan  tamı  tamına  1419  sene  önce( Yani  16  Şubat 600  Tarihinde )   Papa  I.  Gregorius  hapşıran  kişilere  ''  Tanrı  seni  kutsasın '' denilebileceğine  karar  verdi.  Bugün  hapşıran  insanlara  ''  Çok  yaşa''  denmesi  bundan  mıdır  bilmiyorum.

I.  Gregorius'dan  asırlar  sonra  bir  başka  Gregory  papa  olur:  IX.  Gregorius... Bu  papayı  birazcık  tanımak  lazım.

Papa IX. Gregorius'un  asıl adı Ugolino di Conti'dir. Bir  İtalyandır. 1145 yılında doğmuştur  19 Mart 1227 tarihinden 22 Ağustos 1241 tarihine kadar Papalık yapmıştır. Döneminde Altıncı Haçlı seferi düzenlemiştir. 1241  yılında 96  yaşında  ölmüştür.

İşte  bu  IX.  Gregorius  zamanında “Vox in Rama” adlı  bir  belge  çıktı  papalık  makamından.  Bu  belge kedilerin  doğrudan  doğruya  şeytan  olduğunu  söylüyordu.  

Bunun  sonucu  olarak  1227  yılından  itibaren  Avrupa'da  tam  anlamıyla  bir  kedi katliamı başladı. Öyle  ki  kedilerini  saklayanlar,  onları  korumaya  çalışanlar  da  cadı  olarak  suçlanıp  kedileri  ile  birlikte  yakılmaya  başlandı.

Yaklaşık    yüz  yıl  süren  bu  kedi  katliamı  sonunda  Avrupa'da  kedi  diye  bir  hayvan  kalmamıştı.  

Evet,  Avrupa  çılgın  gibi  kedi  katletmişti  ama  ilahi  adalet  elbette  ki  tecelli  edecekti.

1347  Yılında  Kırım'dan  İtalya'ya  gelen  bir  geminin  ambarındaki  veba  mikrobu  taşıyan  fareler  zamanla  önce  İtalya,  sonra  tüm  Avrupa'da  müthiş  bir  veba  salgını  başlattılar.  Bu  salgın  neticesinde  25  Milyon  insan  veba hastalığı  yüzünden  öldü.

Kediler  yok edilmiş,  onların  yerini  veba  mikrobu  taşıyan  fareler  almıştı.

Avrupa, yobaz  ve  cahil  bir  papanın  fetvası  yüzünden sadece  dört  yıl  içinde  25  Milyon  kayıp  vermiş,  kedi  katliamının  ahı  çok  feci  şekilde  çıkmıştı.Lakin  hemen  şunu  da  belirteyim  ki  daha  sonraki  yüzyıllarda da  Avrupa'da  bu  kedi  düşmanlığı  devam  etmiştir.  Aynen 2.resimde  gördüğünüz  gibi. (  Kadının  başındaki  doldurulmuş  bir  kedidir ) Yine  bugün  dünyada  Satanizm  ve  Satanist  ayinlerde  kedi  katliamı  diye  bir  şey  varsa  işte  onun  kurucusu  da  başta  papalık  olmak  üzere  tüm  Avrupadır. ( 3.  Resim )

RESİMLER

1-  Papa  IX.  Gregorius
2- Şapkasında  doldurulmuş  bir  kedi  taşıyan  Avrupalı  bir  bayan
3- Satanizm  ve  kedi  katliamı
4- Şeyhülislam  Ebussuud  Efendi
5- Şeyhülislam  Zembilli  Ali  Cemali  Efendi
6- Sultan  II.  Abdülhamit'i  tahttan  indiren  fetva..

Bu fetvada  günümüz  Türkçesiyle şunlar  yazıyordu: 

Sual:  

Müslümanların imamı olan kimse, bazı önemli şer-i konuları şeriat kitaplarından çıkarsa ve bu kitapları yasak etse, yaksa, yırtsa devlet hazinesini israf edip şeriata aykırı şekilde harcasa, idare ettiği kimseleri şer'i sebep olmadan öldürse, hapsetse, sürse, başka türlü zulümleri de adet edindikten sonra, doğru yola yemin etmişken sözünden dönse, Müslümanların yaşayışını tamamen bozacak şekilde fitne çıkarmakta direnip onları birbirine öldürtse, buna engel olacak durumdaki Müslümanlar, onun zora dayanan tutumunu ortadan kaldırıp, İslam memleketlerinin pek çok yerlerinden metbuu tanınmadığına dair haberler gelip yerinde kalmasında zarar ve ayrılışında iyilik olduğu düşünülürse, kendisine imamlık ve sultanlıktan vazgeçme teklif etmek veya hal etmek şekillerinden hangisi erbab-ı hall ve akd tarafından uygun görülmüşse, bu kararın uygulanması yerinde ve gerekli olur mu?

El Cevab:  Olur...

( Kediler Şeytandır Öldürün-karısını Dövene Seksen Değnek Vurun. başlıklı yazı Sami Biber tarafından 17.02.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.