Aslında bütün dilekler ve temenniler mutluluk üzerine kurguludur. O kurgu ya elden ele dolaşan eşyayla ki ölümlüdür ya da İlahi eksene yapışarak madde ile manayı bir arada tutmakla mümkündür. Düşünsenize size birisi bedava öğüt veriyor, bedava kurguya sahip oluyorsunuz, coşkusuna ve tütsüsüne ortak yapıyor. Sizde bu öğüde negatif karşılık veriyor, sinirleniyor ve dostluğundan kaçıyorsunuz. Neymiş ben en iyisini yaparım, neymiş ben kimseye muhtaç olmam, sende kimsin ki… Ancak ortada olumlu bir eseri var ve kazanç yolları garantidir. Reddetmeyi şeref olarak kabul ediyorsunuz. Kur’an okumuyorsunuz, sahih sünnetlerin peşine düşmüyorsunuz, İslamın yaşandığı ve pratik edildiği güzellikleri red ediyorsunuz. Biz hastayız ve reçetemiz bu kadar güzel sunulmuşken, deli miyim der gibi yangından, depremden kaçar gibi kaçıyoruz. Yaratıcıyı kabul ediyoruz ama sunduğu reçeteyi red ediyoruz. Bu çelişkiyi de muhteşem hayat felsefesi olarak göstermek için yarışıyor, özgürüm diyoruz. Oysa, kim yaratıcının emrinde değil ve isyan ederek yaşıyorsa, sonu hüsran, hastalıktan ve dertten kurtulmayan dünyayı yaşar durur. Etrafında tayfunlar, tsunamiler, depremler, yangınlar… ile doğa da ona isyan ederek karşılık verir. Bu karşılık verişimize sevdiklerimizi de ortak ederiz. Tek yansak ne ala… Ektiğimiz tarlada her başağın boynunu büker, güneşimizle kurutur ve kabul etmediğimiz yokluğun bataklığına mahkum oluruz.  

Mutluluğun altın kuralı, buğday başağı gibi Allah’ın her yerde olduğunu kabul edip, rüküde durabilmektir. Bak yine aynı sesler geliyor, öğütler ardı arkasına sırlanıyor, lütfen dinleyiniz…

Dünü bu güne benzeyen, bizden değildir der peygamber. İlim Çindeyse eğer, öğrenmek için oraya gidin der…

Demek ki Allah’ı tanımak gaye, "oku" emrine biçilmiş bu paye, yoksa insan tanımadığına düşman olur! Cahile, Allah’a itaat edin desen... Dilin yama olup rahmetle essen! Cahilliğinden nefes nefese kalır, sinirle solur, asiliği kader olur!

Ruha ilim gerek bedene spor... Tembellik eder de spor yapmazsan, ilim öğrenmezsen eğer, Keskin sirke küpüne zarar…

İlim ve spor birbirini tamamlayan bütün... İpine sarılmazsan, fırtınaya kapılmış yahut depremle sarsılmış, dertlerine boşu boşuna çare ararsın!

…/Cehennemi yaşar, ölmeden o narı tadarsın!

Rabbini tanımayan kime sığınır ki? İbadet etmezse nasıl arınır ki… Öğren ilim o zaman, Tanı Rabbini! Anlatıyor Kur’an, dilinden Allah’ın habibi… Yaşamında olmasın tek keder, öğrendikçe sebebi...  Mutluluğun altın kuralı!

Yitirmemektir bu edebi! Kaybetmemektir erdemi ki, kalbini sarsın tamamıyla Allah sevgisi...

Saffet Kuramaz

( Öğüde Kulak Veren Ömrünü Uzatır başlıklı yazı safdeha tarafından 19.02.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.