Bilimsel araştırmalar ve bulgular gösteriyor ki geçen zaman dilimleri içerisinde dünya üzerindeki bir çok canlı türünün nesli tehlike altında... Geçen her gün bir iki canlı türü doğal hayat içinde yok olup gidiyor. Bunun en büyük müsebibi de biz insanlarız... Acımasızca doğayı tahrip ediyoruz. Bütün uyarılara, caydırıcı cezalara rağmen canlıları avlıyor nesillerini kurutmaya çalışıyoruz... Oysa ki yok edilen canlıların hepsi tabiatta bir denge unsuru, hepsinin Rahman ve Rahim olan Allah cc. tarafından belirlenmiş görevleri var...

 

Ormanları yakıyoruz, hem de bile bile... Yanan ormanlar ile birlikte onlarca canlıda hiç hak etmedikleri şekilde kavrularak ölüyor yok oluyor... Nehirleri ve denizleri kirletiyoruz, fabrikaların pislikleri, sularımızı mahvediyor, duyarlı insanların dışında da kimseler seslerini çıkartmıyor...



Apartmanlarda insan ilişkileri yok olmak üzere... Gece hastalandınız mı zor bir komşunun kapısını çalmak... ''Komşu komşunun külüne muhtaç.'' özlü sözü artık neredeyse yürürlükten kalktı... Hem evinde hem apartmanda herkes kendi iç dünyasındaki güzellik ya da çirkinlikleri yaşıyor. Bir fincan kahvenin bile kırk yıllık hatırı, unutuldu gitti... İyi komşunun da nesli tükenmek üzere, ramak kaldı...

 

Nükleer denemeler ayrı bir dert... Bütün ülkeler nükleer savaş tehdidi altında, her ne kadar antlaşmalar ile kullanımı yasaklansa da atom silahlarının, herkes diken üstünde... Silah Şirketleri kârlarının üstüne kar eklemekte çekinmiyorlar...

 

Bir de insan, iyi insanlarında nesli tükeniyor gözlemlediğim kadarı ile... Dünya siyasetçilerin gövde gösterisine dönmüş durumda adeta... Benim uçaklarımı senin uçaklarını döver... Benim savaş gemilerim seninkinden daha hızlı... Benim füzelerim daha fazla... Keşke füzeleri değilde müzeleri kıyaslasaydınız... Siyasetçiler barıştan yana olması gerekirken, sürekli gerginlik yaratmakta üstlerine yok, ellerine kimse su dökemez bu konuda...

 

Denizde ki balıklar bile normal yolla avlanmıyor artık. O güzelim yunus balıklarına bile kıydıkları oluyor zaman zaman vahşilerin ki bizim kültürümüzde yunus avlamak ve etini yemek gibi bir eylem asla yoktur... Hakeza balinalar acımasızca öldürülüp ekosistem dışına çıkartılıyor... Hala anlayamadı insanoğlu Kızılderili Ata sözünde ki gibi ''Paranın yenmeyecek bir şey olduğunu.''

( Nesli Tükenen Varlıklar başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 20.02.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.